2014-07-26, 00:32
Medlem
Ursäktar om frågan redan ställts men hur blir det om man redan tagit benso / alkohol, kommer trippen bara bli svagare än annars, eventuellt utebli? Sist jag testade var det låg dos utav 4-ho-met fast med dålig setting (första gången). Dock hade jag och har läst enormt mycket om psykadelika och dess effekter på psyket och är intresserad över egenskaperna de bär. Problemet är bara att kunna koppla av och "go with the flow". Har nu iaf BK-2C-B.

Fråga 1: Hur beter sig drogen/droger under tidigare intag utav bensodiazepiner?
Fråga 2: Kan Imovane / Stilnoct, ala Z-analoger, t.ex avbryta trippen om man skulle börja må dåligt? Med tanke på hur snabb dess insättning är (det optimala vore dock Stesolid men inte tillgängligt atm).

Kommer avvakta med tripp, men känner mig rätt redo, problemet är bara att man lider utav daglig ångest vilket jag gjort livet ut så ingen garanti att vänta på att den ska försvinna s.a.s.
Citera
2014-08-23, 18:43
Medlem
Intog 1.6g cub som fått sjuda en stund på spisen. Efter två timmar kände jag inget så hällde i ca 1.2g till i förhoppning om att i alla fall få någon effekt. Ytterligare två timmar går och känner nada, möjligtvis att jag känner mig mycket avslappnad.
Vad fan hände? Jag väger 80kg och åt en sallad 7 timmar tidigare.
Svampen har legat vacuumförpackat i frysen i två månader.
Jag borde väl känt av något? Var svampen dålig? Eller tog jag för liten dos helt enkelt?
Citera
2014-09-16, 15:36
Medlem
omahafittans avatar
Jag tog 25 toppisar i lördags, dvs en ganska svag dos.
Är det någon mening att köra ikväll igen, eller är det alldeles för tidigt?

Edit: Inte helt rätt tråd kanske, men lördagen var min första gång så jag tycker den kvalificerar
Citera
2014-09-16, 18:39
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omahafittan
Jag tog 25 toppisar i lördags, dvs en ganska svag dos.
Är det någon mening att köra ikväll igen, eller är det alldeles för tidigt?

Edit: Inte helt rätt tråd kanske, men lördagen var min första gång så jag tycker den kvalificerar

Är den tänkta dosen 25 st igen? Isånafall vänta... (du bör vänta oavsett vad, 2-3 veckor helst, har du bråttom vänta tills helgen)
Citera
2015-01-17, 13:20
Medlem
Går det avbryta en svamtrippp med Serequel/Quetiapin? Och hur mycket ska man slänga i sig såfall?

Någon med erfarenhet?
Citera
2015-01-17, 13:49
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Går det avbryta en svamtrippp med Serequel/Quetiapin? Och hur mycket ska man slänga i sig såfall?

Någon med erfarenhet?
Det borde gå, 300-600mg kanske! Men tycker du ska dricka en massa vatten eller äta något lätt, typ frukt. 1 mg C-vitamin tar bort udden av trippen lite. Så försök landa på det sättet istället för att äta neuroleptika.
Citera
2015-01-24, 10:05
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow

Någon med erfarenhet?

Xanor.
Citera
2015-02-22, 20:07
Medlem
CoopColas avatar
Körde lsd med min tjej i fredags, första gången för båda (jag har käkat svamp 2ggr för längesen).

Jag har endel ångest osv i vanliga fall men under trippen var det inget jobbigt öht. Vi tog varsin lapp på 110ug ca kl 15.30 och vi tog varsin till ca 20-21. Riktigt glad att jag testade! ska köpa på mig ett gäng nu näär jag har möjlighet att fixa bra lappar till bra pris och sen spara till några trippar under året

Rökte weed på slutet och tog ett par ikto, somnade utan problem när vi gick o la oss vid 4. Var jävligt trött igår bara.

Rekommenderar verkligen o prova! Fråga om det är något ni undrar

edit: Måste tipsa om att det är bra att ha en film/serie redo för att kolla på när trippen är slut och man väntar på att bli trött..
Senast redigerad av CoopCola 2015-02-22 kl. 20:25.
Citera
2015-02-26, 22:58
Medlem
Skapade tråd om detta men kanske lämpar sig att jag ställer frågor här istället.

Min första tripp är några dagar bort och jag är lite nyfiken på några saker.

http://i61.tinypic.com/2w4lg92.jpg

Är detta mexican cubensis eller för den delen bara från släktet cubensis? Killen jag fick det av var inte helt säker själv.

Ser svampen ut som den ska? Den ska ha legat närmre ett år, tänker mest på att jag mår dåligt eller illa för att svampen blivit dålig.

I den andra tråden fick jag som svar på frågan om rekommenderas nybörjardos till mellan 2,5-3 gram men har läst på andra sidor om att effekten kan variera drastiskt från person till person och där rekommenderas 1 g som nybörjardos på cubensis. Vad skulle ni rekommendera mig? Ett andra utlåtande kan aldrig skada tänker jag. Jag vill bli "lagom" trippad då det är första gången och vet inte hur jag hanterar haullucinogena substanser
Citera
2015-02-27, 10:39
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaggaeprofil
Skapade tråd om detta men kanske lämpar sig att jag ställer frågor här istället.

Min första tripp är några dagar bort och jag är lite nyfiken på några saker.

http://i61.tinypic.com/2w4lg92.jpg

Är detta mexican cubensis eller för den delen bara från släktet cubensis? Killen jag fick det av var inte helt säker själv.

Ser svampen ut som den ska? Den ska ha legat närmre ett år, tänker mest på att jag mår dåligt eller illa för att svampen blivit dålig.

I den andra tråden fick jag som svar på frågan om rekommenderas nybörjardos till mellan 2,5-3 gram men har läst på andra sidor om att effekten kan variera drastiskt från person till person och där rekommenderas 1 g som nybörjardos på cubensis. Vad skulle ni rekommendera mig? Ett andra utlåtande kan aldrig skada tänker jag. Jag vill bli "lagom" trippad då det är första gången och vet inte hur jag hanterar haullucinogena substanser

Den ser ok ut, inget fel där inte. Omöjligt att veta strain men det ser ut att vara cubensis i alla fall.

Angående dos så skulle jag rekommendera att du tar 2 gram - du säger svampen har legat i ett år så lätt att den inte är lika potent som den var för ett år sedan om personen inte vet exakt hur man ska förvara den. Svårt att se hur mycket du har utan en tändare tex. för skala men tycker inte det ser för mycket ut i alla fall för en första gång.

Det är svårt med svamp att avgöra första gångs doseringar. Ska du vara själv eller med någon som gjort det förut? Risken med svamp är att om man tar för lite så får man bara det emotionella men knappt något visuellt, vilket är det många är ute efter. Då måste man ta sig upp på högre doser än 1 gram oftast. 2 gram brukar räcka, men vissa tycker det är för lite ändå. Det är personligt och rekommenderar att du prövar dig fram
Citera
2015-02-27, 15:58
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Den ser ok ut, inget fel där inte. Omöjligt att veta strain men det ser ut att vara cubensis i alla fall.

Angående dos så skulle jag rekommendera att du tar 2 gram - du säger svampen har legat i ett år så lätt att den inte är lika potent som den var för ett år sedan om personen inte vet exakt hur man ska förvara den. Svårt att se hur mycket du har utan en tändare tex. för skala men tycker inte det ser för mycket ut i alla fall för en första gång.

Det är svårt med svamp att avgöra första gångs doseringar. Ska du vara själv eller med någon som gjort det förut? Risken med svamp är att om man tar för lite så får man bara det emotionella men knappt något visuellt, vilket är det många är ute efter. Då måste man ta sig upp på högre doser än 1 gram oftast. 2 gram brukar räcka, men vissa tycker det är för lite ändå. Det är personligt och rekommenderar att du prövar dig fram

Knappt något visuellt - japp, det är svamp. Förskjutningar ja visst, men det visuella kommer vid mycket hög dosering och är man ute efter något visuellt är det bättre med syra som är väldigt visuellt.
Citera
2015-02-27, 17:24
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Knappt något visuellt - japp, det är svamp. Förskjutningar ja visst, men det visuella kommer vid mycket hög dosering och är man ute efter något visuellt är det bättre med syra som är väldigt visuellt.

Det beror dock på vad för visuellt man är ute efter. Själv är jag rätt nöjd med många trippar runt 1.7 gram, även med det visuella. Har tagit LSD flertalet gånger, dock inte i närheten så många gånger som svamp, men alltid varit missnöjd med det visuella. Även om jag tagit 300ug. Kan såklart inte säga med säkerhet att det är rätt doserat... Men om jag jämför 150ug LSD och 1.5g svamp hade jag valt 1.5g svamp varje dag. Detta baserat på mina erfarenheter då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in