2014-05-12, 14:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lullebulle97
Tänkte bara kolla med er som är erfarna. Ikväll ska jag testa LSD för första gången, jag hade bara tänkt att ta en halv lapp då jag aldrig testat någon hallucinogen förut.
Jag kommer att ta det utan en sitter, tänker att jag inte är i behov av en sitter efter endast en halv lapp.
Jag kommer att sitta & prata i skype med 4-5 andra polare som kommer att sitta & spela.

Min fråga är nu, kommer jag att tycka det är jobbigt att höra dom sitta & rabbla om saker som jag inte har en aning om vad det betyder?(Jag spelar inte några spel)
Det där låter helt baklänges i mina öron.

Första gången bör vara tillsammans med någon, skype och andra vardagliga distraktioner bör vara urkopplade, ni bör skapa/befinna er i en miljö som är estetiskt tilltalande och som maximerar sinnliga njutningar. Inställningen bör vara att trippen blir ett äventyr, snarare än lite vardagsförströelse.

Om du frågar mig.
Senast redigerad av Psilosopher 2014-05-12 kl. 14:09.
Citera
2014-05-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det där låter helt baklänges i mina öron.

Första gången bör vara tillsammans med någon, skype och andra vardagliga distraktioner bör vara urkopplade, ni bör skapa/befinna er i en miljö som är estetiskt tilltalande och som maximerar sinnliga njutningar. Inställningen bör vara att trippen blir ett äventyr, snarare än lite vardagsförströelse.

Om du frågar mig.

Jo, jag vet att man bör göra det så som du säger, men jag har bestämt mig för att göra det hemma & skulle uppskatta ett svar på min fråga istället
Citera
2014-05-12, 15:09
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Jo, jag vet att man bör göra det så som du säger, men jag har bestämt mig för att göra det hemma & skulle uppskatta ett svar på min fråga istället
OK. Antingen kommer du skratta tills du kissar på dig åt dina vänners meningslösa babbel, eller så kommer du snöa in på livets meningslöshet, din kosmiska ensamhet och utsatthet (Kanske både och, om det är bra syra ). Går inte att veta i förväg om man inte känner dig väl; och inte ens då, helt säkert.

Hur man reagerar på stimuli är avhängigt hur man mår innan trippen, och var man befinner sig. Det är därför det är "viktigt" med set & setting.

Finns alltså riktlinjer för att maximera god utkomst, men inga garantier. Se till att du är vid gott mod och är bekväm där du befinner dig så blir det sannolikt asbra. Men en trippkamrat är bra att ha när det börjar skruva ur rejält.

/Dr. P.
Senast redigerad av Psilosopher 2014-05-12 kl. 15:31.
Citera
2014-05-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
OK. Antingen kommer du skratta tills du kissar på dig åt dina vänners meningslösa babbel, eller så kommer du snöa in på livets meningslöshet, din kosmiska ensamhet och utsatthet. Går inte att veta i förväg om man inte känner dig väl; och inte ens då, helt säkert.

Hur man reagerar på stimuli är avhängigt hur man mår innan trippen, och var man befinner sig. Det är därför det är "viktigt" med set & setting.

Finns alltså riktlinjer för att maximera god utkomst, men inga garantier. Se till att du är vid gott mod och är bekväm där du befinner dig så blir det sannolikt asbra. Men en trippkamrat är bra att ha när det börjar skruva ur rejält.

/Dr. P.

Okej, tack för svaret! Då har jag en till fråga, chansen att det "spårar ur" på en halv lapp kan väl inte vara så stor? Eller det kanske är individuellt hur mycket man tål?
Citera
2014-05-12, 15:38
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Okej, tack för svaret! Då har jag en till fråga, chansen att det "spårar ur" på en halv lapp kan väl inte vara så stor? Eller det kanske är individuellt hur mycket man tål?
Beror på styrkan, givetvis. Jag hade min enda riktiga snedtripp på en halva, första gången jag trippade ensam. Men det var toppkvalitet.

Man kan snea även på låg dos, man kan hamna i ett ingenmansland, fastna i hissen mellan våningarna så att säga. Otryggt, skevt och totalt oflummigt. Detta är inte en fullödig snedtripp, utan mer ett passerande tillstånd av obehag.
Citera
2014-05-12, 15:43
Medlem
Slösa inte din jungfruresa med att sitta ensam hemma på skype. Jag skulle vilja påstå att hallucinogener generellt inte är automatiskt magiska som många andra droger utan blir oftast (för mig alltid) vad man gör dom till. Set och setting, som sagt så många gånger förr.
Citera
2014-05-13, 13:20
Medlem
sepekastrulls avatar
Första gången på LSD (En halv lapp)

Första gången jag trippade(överhuvudtaget)så var jag ensam inne i mitt rum och jag tyckte faktiskt att det gick rätt så bra. Visst det blev lite intensivt och så med tanke på att jag inte hade en aning om hur det skulle kännas, men jag har läst väldigt om vad ni andra trippare säger, och att tänka att man ALLTID landar hjälpte mig väldigt mycket. Jag hade inte tänkt att ta mig tiden och skriva vad jag upplevde och så, men lite känner jag att jag vill skriva iallafall.

En kort stund så kände jag att jag kom in i en väldigt obehaglig känsla, allt blev lite för mycket. Det räckte (för mig)bara med att tänka att ''Detta är bara en molekyl som spelar min hjärna ett spratt'', sedan mådde jag nästan genast bättre. Efter att ha trippat i ca 2-3 timmar så kände jag att jag kunde hantera det och att nästa gång får det nog bli en hel lapp, men då hade jag tänkt att göra det med en polare en solig dag ute i naturen. Jag tror att den upplevelsen är betydligt mer uppfriskande än att sitta i sitt rum
Citera
2014-05-13, 19:21
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Första gången på LSD (En halv lapp)

Första gången jag trippade(överhuvudtaget)så var jag ensam inne i mitt rum och jag tyckte faktiskt att det gick rätt så bra. Visst det blev lite intensivt och så med tanke på att jag inte hade en aning om hur det skulle kännas, men jag har läst väldigt om vad ni andra trippare säger, och att tänka att man ALLTID landar hjälpte mig väldigt mycket. Jag hade inte tänkt att ta mig tiden och skriva vad jag upplevde och så, men lite känner jag att jag vill skriva iallafall.

En kort stund så kände jag att jag kom in i en väldigt obehaglig känsla, allt blev lite för mycket. Det räckte (för mig)bara med att tänka att ''Detta är bara en molekyl som spelar min hjärna ett spratt'', sedan mådde jag nästan genast bättre. Efter att ha trippat i ca 2-3 timmar så kände jag att jag kunde hantera det och att nästa gång får det nog bli en hel lapp, men då hade jag tänkt att göra det med en polare en solig dag ute i naturen. Jag tror att den upplevelsen är betydligt mer uppfriskande än att sitta i sitt rum
Det låter som att du fick en bra introduktion till de psykadeliska drogernas värld. Håll bara i åtanke att det blir ännu svårare att förstå sig på vardagliga saker när du kör en högre dos, så se till att ni tar er en bit utanför de områden där annat folk håller till. Ta gärna med er ett par flaskor vatten och något enklare fika också så ska du se att ni får en toppendag!
Citera
2014-05-19, 22:37
Medlem
akzags avatar
Har tänkt att testa LSD första gången, har rökt Cb i 3 år, tagit Exctasy 4-5 ggr. Borde jag ta en lapp eller två? Tänkte testa med min brorsa och några kompisar. Rekommenderar ni att man kan typ softa en solig dag på altanen o grilla samt chilla eller ska är det bättre att ta en frodo/sam vandring.

Jag är ganska stark mentalt och kan kontrollera mina känslor.
Citera
2014-06-04, 21:41
Medlem
fragboys avatar
Jag och en nära vän tänkte käka lite svamp inom kort. Jag har aldrig riktigt fattat det där med att att inte försöka streta emot tankar. Vi säger att ett ganska jobbigt trauma uppenbarar sig under trippen. Man är ovan och vill inte veta av detta när man mår så bra och allt är så spännande. Är man då helt körd med endast en snetripp som alternativ? Eller är det själva kämpandet emot som gör att man snear och möter djävulen? Om vi säger att man bara låter traumat ta över trippen helt, försvinner det då enklare än om man försöker att inte tänka på det?

Har en grej som ger mig ganska mycket ångest när jag är nykter. Ungefär som milda ångestattacker. Har dock rökt en jävla massa gräs så jag vet på ett ungefär hur det milt sagt kan kännas när man blir nojjig över saker under ett rus.
Citera
2014-06-14, 17:42
Medlem
En liten fråga. Ska agera sitter, och vill ha en nödlösning fall polaren ballar ut totalt.
Han har provat både svamp o syra 4-5 ggr, men man vet ju aldrig.

Kan man bryta ruset på nåt sätt? Tänker om man kan ta typ 2 atarax alt oxascand?
Det är dom jag förfogar över, kan få tag i sertralin, seroquell också. Funkar nåt av ovanstående?

Kan tillägga att varken han eller jag är nojiga/oroliga över kommande tripp, han vet inte ens att jag frågar denna fråga här eller att jag planerar att ta med "brytare" om nåt av dom funkar som det.

Vill bara vara på den säkra sidan.

Tacksam för snabba svar. Det händer ikväll nämligen.

Just det. Det är svamp det gäller, cubensis för att vara exakt
Citera
2014-06-14, 18:12
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHess
En liten fråga. Ska agera sitter, och vill ha en nödlösning fall polaren ballar ut totalt.
Han har provat både svamp o syra 4-5 ggr, men man vet ju aldrig.

Kan man bryta ruset på nåt sätt? Tänker om man kan ta typ 2 atarax alt oxascand?
Det är dom jag förfogar över, kan få tag i sertralin, seroquell också. Funkar nåt av ovanstående?

Kan tillägga att varken han eller jag är nojiga/oroliga över kommande tripp, han vet inte ens att jag frågar denna fråga här eller att jag planerar att ta med "brytare" om nåt av dom funkar som det.

Vill bara vara på den säkra sidan.

Tacksam för snabba svar. Det händer ikväll nämligen.

Just det. Det är svamp det gäller, cubensis för att vara exakt

De enda som bryter är oxascand då i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in