Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-03, 09:18
Medlem
cerns avatar
om han vill testa nått så låt han testa lite lustgas.
Citera
2007-01-08, 15:02
Medlem
Schwenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Nej, han ska inte testa det. Han ska egentligen inte ens röra cannabis. Även om han inte snear så lär det knappast påverka hans utveckling positivt... Är ingen doktor, men tror inte man behöver vara det för att inse något sådant. Snorisar ska inte röra droger...

Sant, alla borde ta det lugnt med "drogandet" tills de iaf har blivit myndiga.
Det kan dels som sagt ha en negativ påverkan på dennes utveckling och det kan också ge denne en "förvrängd" bild på livet .

Jag tycker hellre sent när man kan göra det utan att behöva göra det i smyg osv. än att börja tidigt bara för att vara just "tidig".

Ta det lugnt, man har mer tid på sig än vad man tror.
Citera
2007-01-18, 07:48
Medlem
Hallå i tråden
Ett par frågor från en gammal tjack gubbe som funderar på att testa lsd innan han måste bli drogfri ett par år.
Jag har alltid vägrat befatta mig med lsd, så därför är jag oförskämt okunig
1. Vet någon något om det är mer/mindre riskabelt för en med borderline att leka med lsd?
2. Är riskerna för att få psykos kraftigt överdrivna på film o i media?
3. Hur är trippen om man gämför med e/tjack/kola och JA jag vet att jag ber er gämföra äpplen o apelsiner men jag behöver få det i perspektiv som även jag kan förstå.
4. Hur är riskerna när det gäller att man får psykbryt? Räcker det med en polare som man litar på som vaktar en under tiden eller finns risken för att man blir som angeldust grabbarna på film, och man därför behöver kalla in halva HA för att få bukt med en?
5. kommer gud att älska mig mer om jag använder lsd

Jag har läst på forumet och följt länkarna i olika trådar, men dessa frågor fan jag inget svar på.
Kan vara för att tjacket hindrar mig från att förstå för att slippa konkurans.
(Trots den lite larviga uppsynen på mitt inlägg, så är frågorna 1-4 på fullt alvar och är viktiga för mig att få svar på)
Citera
2007-01-18, 13:05
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My_Evil_Twin

1. Vet någon något om det är mer/mindre riskabelt för en med borderline att leka med lsd?
2. Är riskerna för att få psykos kraftigt överdrivna på film o i media?
3. Hur är trippen om man gämför med e/tjack/kola och JA jag vet att jag ber er gämföra äpplen o apelsiner men jag behöver få det i perspektiv som även jag kan förstå.
4. Hur är riskerna när det gäller att man får psykbryt? Räcker det med en polare som man litar på som vaktar en under tiden eller finns risken för att man blir som angeldust grabbarna på film, och man därför behöver kalla in halva HA för att få bukt med en?
5. kommer gud att älska mig mer om jag använder lsd

1. - Vet inte riktigt definitionen på borderline, men ju mer stabilt ditt psyke är desto mindre chans är det att du snear.

2. - Har du inte fått psykos av cannabis, cb m.m så är nog inte risken så stor att du får det av LSD, men den finns väl.

3. - Om du hade läst lite så hade du vetat skillnaden på tjack och andra centralstimulerande droger och psykadeliska droger, det är inte lite skillnad..

4. - Självklart kommer du inte bli likadan som en PCP-påverkad, men det finns alltid en risk att man snear.
Det är en omöjlig fråga att svara på, det är oerhört individuellt, men att ha en nykter polare till hands(som även är insatt i hur drogen fungerar och har läst denna guiden) är väldigt bra.
Om det går dåligt så kommer du ju inte direkt bli våldsam, utan mer oerhört deppig och ledsen, det säjs att en snetripp är en av de värsta sakerna man kan vara med om.
Det bästa du kan göra är väl att ta det lungt och inte hetsa upp dej. Det är en drog, det kommer vara över. Om du bara tänker logiskt så tar du dej ut ur vilken tendens till snetripp som helst.

5. - Ja.
Citera
2007-01-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
1. - Vet inte riktigt definitionen på borderline, men ju mer stabilt ditt psyke är desto mindre chans är det att du snear.

2. - Har du inte fått psykos av cannabis, cb m.m så är nog inte risken så stor att du får det av LSD, men den finns väl.

3. - Om du hade läst lite så hade du vetat skillnaden på tjack och andra centralstimulerande droger och psykadeliska droger, det är inte lite skillnad..

4. - Självklart kommer du inte bli likadan som en PCP-påverkad, men det finns alltid en risk att man snear.
Det är en omöjlig fråga att svara på, det är oerhört individuellt, men att ha en nykter polare till hands(som även är insatt i hur drogen fungerar och har läst denna guiden) är väldigt bra.
Om det går dåligt så kommer du ju inte direkt bli våldsam, utan mer oerhört deppig och ledsen, det säjs att en snetripp är en av de värsta sakerna man kan vara med om.
Det bästa du kan göra är väl att ta det lungt och inte hetsa upp dej. Det är en drog, det kommer vara över. Om du bara tänker logiskt så tar du dej ut ur vilken tendens till snetripp som helst.

5. - Ja.
5an, jaaaa!
Redan när jag skrev fråga 3 så viste jag att det antagligen inte skulla gå att göra den gämförelsen, men jag hoppades endå
Svaret på 2an e ju lite jobbig eftersom jag har haft gräns psykotiska och eventuel även psykotiska perioder.
4an var överdriven för att jag hjälpa mig ha en skala att gämföra eventuella svar mot. Det är ju bra att fått den bilden ur huvudet
Men tyvärr så ser det inte ut som om det är rekomenderat att jag tar lsd nu, eftersom jag inte är stabil nog
Nåja, jag får väl försöka reda ut mitt liv så jag åxå kan ta en resa med lsd expressen
Tack för dina svar.
Citera
2007-01-18, 20:38
Medlem
Corvs avatar
Citat:
5an, jaaaa!
Redan när jag skrev fråga 3 så viste jag att det antagligen inte skulla gå att göra den gämförelsen, men jag hoppades endå
Svaret på 2an e ju lite jobbig eftersom jag har haft gräns psykotiska och eventuel även psykotiska perioder.
4an var överdriven för att jag hjälpa mig ha en skala att gämföra eventuella svar mot. Det är ju bra att fått den bilden ur huvudet
Men tyvärr så ser det inte ut som om det är rekomenderat att jag tar lsd nu, eftersom jag inte är stabil nog
Nåja, jag får väl försöka reda ut mitt liv så jag åxå kan ta en resa med lsd expressen
Tack för dina svar.

En lågdos ska väl förhoppningsvis inte vara någon fara, men det är du som vet bäst.
Du kan faxa lapparna till mej annars!
Citera
2007-01-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
En lågdos ska väl förhoppningsvis inte vara någon fara, men det är du som vet bäst.
Nej det är ju det jag inte gör
Jag vill ju testa det nu, men eftersom jag inte bara vägrat att testa lsd fram till nu jag har inte ens umgåts med någon när dom tar det, nu har jag ju insett att mitt betende inte varit direkt vettigt
Och därför började jag läsa och prata om det och till min fasa upptäkte jag att det som folk beskrev var något jag skulle vilja uppleva.
Men allt tjat om att man ska vara psykiskt stabli, vad det nu är, har gjort mig tveksam.
För jag kan inte med all vilja i världen kalla mig själv stabli
Citera
2007-01-20, 05:30
Medlem
Kuyichis avatar
Som många påpekat är det ett bra initiativ av trådskaparen! Har dock raderat alla poster som endast innehöll berömm för att inte förstöra den fina tråden med massa ot / mod.
Citera
2007-01-31, 01:16
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Nej det är ju det jag inte gör
Jag vill ju testa det nu, men eftersom jag inte bara vägrat att testa lsd fram till nu jag har inte ens umgåts med någon när dom tar det, nu har jag ju insett att mitt betende inte varit direkt vettigt
Och därför började jag läsa och prata om det och till min fasa upptäkte jag att det som folk beskrev var något jag skulle vilja uppleva.
Men allt tjat om att man ska vara psykiskt stabli, vad det nu är, har gjort mig tveksam.
För jag kan inte med all vilja i världen kalla mig själv stabli

Om du har erfarenhet av psykosliknande tillstånd så är det nog bäst att inte utmana ödet. du kan komma att ångra dig rejält.

hade en kompis som var lite instabil, fast han hade inte berättat något för någon. vi trippade tillsammans första gången på 4-aco-det och andra gången på en relativt låg dos 5-meo-dipt;

Jag blev inte speciellt trippad, utan fick mest förändrade tankegångar och kände mig lite konstig men hade ändå ganska stor koll på vad som skedde. Kompisen däremot fick sitt livs resa. hans personlighet förändrades totalt på en timme. Han blev paranoid och förlorade verklighetsuppfattningen helt. hans blick påminde om ett paralyserat skräckslaget djur. han började hyperventilera snabbare och snabbare sammtidigt som han spände varenda muskel i kroppen. vi det här laget visste han inte längre var han befann sig eller vem han var. Han blev riktigt förtvivlad och var arg och ledsen om vartannat det här pågick hela kvällen och jag gjorde allt jag kunde för att försöka lugna honom. Vad jag än sa så tolkade han det som något negativt.

Timmarna gick och till slut var han tillbaka på en nivå då han i alla fall kunde ta på sig ett par skor. jag frågade honom om han var "normal" nu. Men fick ett svar i stil med "normal? vad är det? hur vet man om man är normal?" sammtidigt som jag såg förvirringen och rädslan i hans ögon. Han åkte hem den dagen och det var samma dag som allt förändrades. Vi hördes inte av på några veckor men jag fick senare reda på att han hade fått en psykos och inte blivit återställd på flera veckor. han berättade att han hade hört röster och varit allmänt förvirrad. kort därefter flyttade han hem till sin födelseort. Jag är osäker på om han är återställd än då han på kort tid blivit mycket insatt i new-age.

Jag kan inte ens börja beskriva hur den här kvällen var. att se en människa brytas sönder framför en är inte kul. att sedan vara den människan kan jag inte föreställa mig.

Även min egen mor har fått en psykos när jag var närvarande. hon var olycklig i sitt liv och sökte svar i new-age också. det blev för mycket och hon fick liknande symptom som min vän, efter det har jag tyckt att hon har blivit mer frånvarande från verkligheten. (detta skedde för ungefär 10 år sedan) som jag skrivit om tidigare så tror hon på i princip allt som är övernaturligt.

Jag tror därför personligen att en psykos kan sätta djupa spår i ens personlighet utan att man nödvändigtvis fortfarande är sjuk. varken cannabis, lsd eller new-age-böcker skapar psykoser. men vid rätt förutsättningar kan de utlösas och då är det lätt att vara efterklok. Så ta det lugnt och tänk efter innan du bestämmer dig.
Citera
2007-02-25, 17:12
Medlem
hur stabil måste man vara då? lite lätt deprimerad med vanligt förekommande snefyllor då jag blir lite lätt låst och ledsen, dock aldrig upplevt problem när jag tagit tradolan. låter svamp som en skitkass idé?
Citera
2007-05-24, 11:19
Medlem
Uppigens avatar
Jag har en kompis som är psykiskt stabil, 16 år, väger typ 60kg.. Han funderar på att testa N-Ethyl-2C-B och har läst mycket om set and setting och sånt.. har en bra kompis som kan hjälpa honom... jag .. frågan är: Ska han göra det?
Citera
2007-05-26, 16:47
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppigen
Jag har en kompis som är psykiskt stabil, 16 år, väger typ 60kg.. Han funderar på att testa N-Ethyl-2C-B och har läst mycket om set and setting och sånt.. har en bra kompis som kan hjälpa honom... jag .. frågan är: Ska han göra det?

Det är väl upp till han om han vill testa och upp till dig om du vill "hjälpa" honom att testa. Nu tycker jag att 16 är kanske lite ungt för att syssla med droger egentligen. Men nu är ju inte fb kanske moralens näste...

Känns det rätt så jo, känns det fel så nej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in