Flashback bygger pepparkakshus!
2006-12-05, 20:14
Medlem
Jag och en kompis ska testa lsd för första gången.
Vi har koll på de mesta, set & setting, lite olika ting vi kan sysselsätta oss
med och leka med osv

Men nu undrar vi.. vår kran har shiva och hoffman millenium.
Vilken lapp anses som bra första lapp? Hört att hoffman ska vara lite svagare
så kanske bättre att börja med den och köra på shiva andra gången? (om det blir nån)
Citera
2006-12-05, 21:04
Medlem
Gustavkukens avatar
Finns det inga andra erfarna trippare som kan delge sig med sina små tips på ja, vad som helst som kan vara bra att veta innan man ska trippa? Är alltid kul att läsa andras smågrejer som de brukar göra, som t ex det där med att hålla i en pet-flaska fylld med varmt vatten.
Citera
2006-12-05, 22:01
Medlem
Här är några grejer som i princip alltid funkar för mig under inverkan av psykadelika:

* Blåsa såpbubblor
* Krama extremt mjuka saker såsom dunkuddar
* Ta en lagom varm, skön dusch
* Kolla på preparerade lappar med ord som kärlek och hjärtan skrivna på sig är alltid trevligt .
* Suga på en god klubba
* Lyssna på "Jag mötte Lassie" är något jag rekommenderar ALLA att prova någon gång. Detta är den ultimata audiella upplevelsen som går att ta del av! (jag la upp den HÄR så att alla kan ta del av den .

Hoppas att detta förgyller någons upplevelse!
Citera
2006-12-05, 22:27
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HickA
Här är några grejer som i princip alltid funkar för mig under inverkan av psykadelika:

* Blåsa såpbubblor
* Krama extremt mjuka saker såsom dunkuddar
* Ta en lagom varm, skön dusch
* Kolla på preparerade lappar med ord som kärlek och hjärtan skrivna på sig är alltid trevligt .
* Suga på en god klubba
* Lyssna på "Jag mötte Lassie" är något jag rekommenderar ALLA att prova någon gång. Detta är den ultimata audiella upplevelsen som går att ta del av! (jag la upp den HÄR så att alla kan ta del av den .

Hoppas att detta förgyller någons upplevelse!

Tackar!

Ser gärna att fler trippare kommer med sina smågrejer, om nu inte hicka har några fler på lager!

Fast detta lät som riktigt bra tips, ska testas!
Citera
2006-12-05, 22:45
Medlem
Ett Hunds avatar
Själv brukar jag faktiskt inte göra något när jag trippar. Förutom att ligga i min säng konstant i 6-7 timmar. Tråkigt som det må låta så är det hur jag själv får ut mest av en tripp, slutade "leka" för ett bra tag sen.

Lyssnar bara på musik i början av trippen när euforin är som högst, efter det så stänger jag av. Har aldrig klarat av att ha musik samtidigt som jag är på de "högre nivåerna"(i svampväg). Även om det är lugn sådan så inverkar de på ett negativt sätt på mig.

Man känner nog själv om man är redo för det eller inte, det är större chans att lite mer mörka sidor kommer upp om man inte sysselsätter sig med saker under tiden och bara låter tankarna komma ostört.
Citera
2006-12-06, 16:14
Medlem
Gustavkukens avatar
Hmmm, det låter i mina öron väldigt tråkigt! Det är ju upplevelserna, de vackra vyerna och så vidare som man svampar för! Eller åtminstone jag
Citera
2006-12-08, 20:11
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Hmmm, det låter i mina öron väldigt tråkigt! Det är ju upplevelserna, de vackra vyerna och så vidare som man svampar för! Eller åtminstone jag

Lek med andra ord?
Citera
2006-12-08, 21:14
Medlem
Mourns avatar
Rekommenderar starkt att satta igang cd:n Windowlicker av Aphex Twin forsta gangen ni trippar.
Citera
2006-12-10, 04:11
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Lek med andra ord?

Det är möjligt
Citera
2006-12-15, 00:10
Medlem
WerteXs avatar
Denna FAQ ska jag starkt följa, så lite mera tips vore underbart
Citera
2006-12-27, 16:04
Medlem
Jag har aldirg prova LSD och fyllde 18 år för några veckor sen , men en polare till mej (han e som min lillibror) vill testa LSD och han e hara 15 år ! , tror ni/du att han skulle kunna klara av det , så han inte snear ut totalt eller nått sånnt ?
Citera
2007-01-02, 23:39
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxxad
Jag har aldirg prova LSD och fyllde 18 år för några veckor sen , men en polare till mej (han e som min lillibror) vill testa LSD och han e hara 15 år ! , tror ni/du att han skulle kunna klara av det , så han inte snear ut totalt eller nått sånnt ?

Nej, han ska inte testa det. Han ska egentligen inte ens röra cannabis. Även om han inte snear så lär det knappast påverka hans utveckling positivt... Är ingen doktor, men tror inte man behöver vara det för att inse något sådant. Snorisar ska inte röra droger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in