2011-03-13, 03:23
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwoz
Det går inte att beskriva skillnaden på ett ungefär?
Till o börja med så håller ju ett svamprus i sig i mellan 4-6 h medans salvia bara ca 15 min. Salvia är grymt mycket mer intensivt och är svårare att kontrollera, man skjutsas ju iväg långt bort från planeten. På svamp så förstår du ändå ungefär vad som händer runt omkring dig.

Jag tycker du borde läsa på lite mer innan du käkar svampen, det är bättre att läsa för mycket än för lite.
Citera
2011-03-13, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Till o börja med så håller ju ett svamprus i sig i mellan 4-6 h medans salvia bara ca 15 min. Salvia är grymt mycket mer intensivt och är svårare att kontrollera, man skjutsas ju iväg långt bort från planeten. På svamp så förstår du ändå ungefär vad som händer runt omkring dig.

Jag tycker du borde läsa på lite mer innan du käkar svampen, det är bättre att läsa för mycket än för lite.
Är väl mest rädd att jag ska snea pga jobbiga känslomässiga tankar som slår emot mig, är ganska emotionell som person. Men älskar verkligen de skruvade tankarna man kan få på cannabis och salvia, skulle inte alls ha nåt emot om det blir ännu mer skruvat än vad det kan bli på dessa två.

Och jo, jag borde nog läsa lite mer djupgående, har väl mest haft en ytlig koll på det antar jag.
Citera
2011-03-13, 11:16
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwoz
Är väl mest rädd att jag ska snea pga jobbiga känslomässiga tankar som slår emot mig, är ganska emotionell som person. Men älskar verkligen de skruvade tankarna man kan få på cannabis och salvia, skulle inte alls ha nåt emot om det blir ännu mer skruvat än vad det kan bli på dessa två.

Och jo, jag borde nog läsa lite mer djupgående, har väl mest haft en ytlig koll på det antar jag.

så länge du inte lider av panikångest eller liknande och har en shyst sett & settings och tar en ganska låg dos första gången så har du inget att oroa dig för
Citera
2011-03-13, 13:44
Medlem
Alla som tagit LSD innan vet bara vad jag menar nu.. Detta är min första gång. Jag har aldrig riktigt funderat igenom det här. Hur fan ska man veta vad som väntar? Var så nojjig där ett tag men lyckades få tag på en vän som kunde lugna ner mig... över till ert nu men fyfan hahahaha
Citera
2011-03-13, 13:52
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirSmokeAlot86
Alla som tagit LSD innan vet bara vad jag menar nu.. Detta är min första gång. Jag har aldrig riktigt funderat igenom det här. Hur fan ska man veta vad som väntar? Var så nojjig där ett tag men lyckades få tag på en vän som kunde lugna ner mig... över till ert nu men fyfan hahahaha
Halva grejen med hallucinogener är att man aldrig kan vara helt säker på vad som väntar imo.
Citera
2011-03-13, 21:59
Medlem
Cakewets avatar
Räcker en halv Buddha (150-kronorsklassen) för att bli något trippad? Är det en bra förstagångsdos?
Citera
2011-03-14, 21:13
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Räcker en halv Buddha (150-kronorsklassen) för att bli något trippad? Är det en bra förstagångsdos?

Du ska ta hela buddha. Det är inte kul att bli uppåt men sakna att man inte tog mer. När det gäller svamp så bör man ta så pass mycket att man inte bara upplever eufori utan även börjar hallucinera. Samma sak med LSD som jag förstått. Tar du för lite så kan du bli besviken och önska att du tagit mer. Nu vet jag inte hur starka buddha är men i regel så blir det nog bra om du tar en hel lapp. Jag tog en halv lapp LSD en gång, men det blev inte mycket till effekt. (även om lappen var potent)

Huvudregeln när det gäller svamp och LSD är att man inte ska vara rädd för ruset. Ha en skön kväll. Värre är det med tex bromo dragonfly. Då riskerar man att förlora kroppsdelar, men LSD och svamp är säkra droger. Om du nu är säker att lappen din innehåller LSD.
Citera
2011-04-01, 22:38
Medlem
frihetsgudens avatar
Ska trippa ikväll, har gjort det få gånger innan. och nu tänkte jag ta en rejäl dos

Golden Teachers (väldigt potent och mina blir blåsvarta direkt när man grejjar med dem)

i Skål:
http://img269.imageshack.us/i/img2296d.jpg/
i ugnen:
http://img145.imageshack.us/i/img2297j.jpg/

Kan säga att de tar emot när jag tuggar o sväljer dem, går bra med youghurt.. Men de smakar ju inte som gelehallon precis

Men snart så blir de nog ett rejält tryck Har bara en liten rackare kvar men de är nästan så man petar in den i röven istället.. skämt o sido, men de är fredag så då får man ha lite skoj.
Citera
2011-04-01, 23:23
Medlem
Bockstensmannens avatar
Fina svampar där du, kommer de direkt från odlingen eller? Ha en bra tripp
Citera
2011-04-20, 00:03
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag skulle vilja testa att trippa någon gång, tror att det skulle vara bra för mig. Men jag har ingen att trippa med och ingen som kan vara sitter heller. Och att trippa själv första gången är nog inte så smart så det lär väl inte bli av
Citera
2011-04-20, 09:47
Medlem
det går fint o trippa själv, men första gången är o föredra att ha en kamrat med sig!
Citera
2011-04-20, 15:58
Medlem
zimmyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.mckenna
det går fint o trippa själv, men första gången är o föredra att ha en kamrat med sig!

Håller ej med, bäst att köra själv första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in