2011-09-12, 19:07
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeCtroN
Hej på er!
Imorgon blir min första tripp på svamp !
Är regelbunden CB brukare sedan 6 månader tillbaka.

Jag undrar hur väl märks det på en person över telefon att man är påverkad?
Min morsa kommer ringa och säga gonatt och undra när jag kommer hem osv osv (och ja, jag är 18)
Vi tänkte inta svampen runt kl 20.00 hon ringer väll vid 22.00 tiden.

DUM IDE. En sak som ett väntade telefonsamtal från din mamma kan helt klart bli ett orosmoment. Självklart kan du skärpa dig under några minuter, men det är helt och hållet upp till dig och kan vara sjukt svårt. Speciellt då det är första gången du trippar.

Stäng av mobilen helt eller ta det en annan dag då hon inte måste ringa dig.
Citera
2011-09-12, 19:10
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jwjape
Hej alla, ja och en polare tänka pröva lite toppisar, förlåt om ja stjäl tråden, grym tråd att förbereda sig på. jag undrar bara, är det bäst om nån av oss är "nykter" o inte tar och den andre tar första gången o sen kan man turas om nån annan dag?

Tack på förhand! JW

Det bestämmer ni nog bäst själva. Förmodligen är det roligare om ni båda är i samma tillstånd och kan dela upplevelsen. Börja med en lågdos tillsammans och ta vid nästa tillfälle mer om ni så vill, om bara en vill ha en starkare tripp nästa gång så kan den som tar mindre agera sitter då och så vidare.
Citera
2011-09-12, 21:37
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
DUM IDE. En sak som ett väntade telefonsamtal från din mamma kan helt klart bli ett orosmoment. Självklart kan du skärpa dig under några minuter, men det är helt och hållet upp till dig och kan vara sjukt svårt. Speciellt då det är första gången du trippar.

Stäng av mobilen helt eller ta det en annan dag då hon inte måste ringa dig.
Jag instämmer. Din tripp kommer vara svår att njuta av om du går omkring och är rädd för att din mor ska ringa. Vänta till en annan dag; kanske kan du trippa dagtid någon lördag istället? Jag antar att hon inte ringer och "kollar dig" om du bara är hos en polare över dagen.
Citera
2011-09-12, 21:45
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeCtroN
Hej på er!
Imorgon blir min första tripp på svamp !
Är regelbunden CB brukare sedan 6 månader tillbaka.

Jag undrar hur väl märks det på en person över telefon att man är påverkad?
Min morsa kommer ringa och säga gonatt och undra när jag kommer hem osv osv (och ja, jag är 18)
Vi tänkte inta svampen runt kl 20.00 hon ringer väll vid 22.00 tiden.

Gör inte detta! Hon kommer märka det kan jag lova dig.

Jag pratade med min morsa när jag trippade på LSA. Jag klarade mig precis men jag var bra borta alltså. Jag svarade as långsamt och pratade som om jag var någon annanstans samtidigt som jag tänkte på massa andra sjuka saker. Inget sammanhängande snack någonstans dvs.

Men jag märkte detta så jag sa fort som fan att jag var trött och så sa vi hejdå. Så kändes det helt sjukt efteråt, att man har haft kontakt med den andra (nyktra) sidan. Väldigt märkligt.
Citera
2011-09-21, 18:11
Medlem
Har vart nyfiken på visuella trippar/drömmar länge nu.
Om man vill göra en sån här resa för att hjälpa med ett beslut, funkar det på riktigt?
Kan man förstärka hjärnan och sinnena så mycket med en svamp så man kan få hjälp med svaret man söker.
Jag vill göra en resa som tar mig ner till mitt undermedvetne och så pass kanske få svar på vissa frågor som behövs besvaras.
Vill göra en så kallad "Vision quest"

Vad för svamp eller drog kan hjälpa mig med detta? och detta skulle vara min första visuella tripp
Citera
2011-09-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarln
Om man vill göra en sån här resa för att hjälpa med ett beslut, funkar det på riktigt?
Kan man förstärka hjärnan och sinnena så mycket med en svamp så man kan få hjälp med svaret man söker.
Jag vill göra en resa som tar mig ner till mitt undermedvetne och så pass kanske få svar på vissa frågor som behövs besvaras.

Vad för svamp eller drog kan hjälpa mig med detta? och detta skulle vara min första visuella tripp

Du vill alltså djupdyka in i ditt psyke.

Du söker cubensis, som du kan beställa growkits och odla dem själv.
Citera
2011-09-29, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarln

Annars finns också Ayahuasca, rekommenderar jag starkt - dock är detta lite svårare att få tag på. Men oj så användbart!
Citera
2011-10-07, 07:42
Medlem
svampodlings avatar
Till er erfarna rymdjägare!

Det är tänkt att jag ska göra min första resa inom kort och då kommer det bli tryfflar, närmare bestämt Philosophers Stone. Dagen är inplanerad och jag har inget för mig dagen efter och jag ska troligvis trippa under natten (vet inte varför jag valde natt men jag är nattmänniska i övrigt så jag ansåg det vara en bra tidpunkt) och har inhandlat en hel del trippleksaker.

Är stabil i psyket och känner mig redo nog att ta klivet ut. Jag har läst igenom otaliga forum, läst på om set och setting och jag har även en perfekt sitter som jag litar blint på. Har läst på om mina tryfflar och vad jag kan vänta mig. Men min fundering är då, ni som har testat dessa, hur är trippen på dessa jämfört med till exempel Toppisar?

Något speciellt ni vill rekommendera att man gör innan trippen eller något speciellt man kan ägna sig åt under trippen?
Citera
2011-10-11, 00:33
Medlem
Kanske en dum fråga men...
Får man kräkningar av LSD?
Citera
2011-10-11, 08:00
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendy12345
Kanske en dum fråga men...
Får man kräkningar av LSD?
Det är inte speciellt vanligt. Har hänt mig vid ett tillfälle.
Allt är individuellt när det kommer till droger, men framförallt hallucinogener.
Citera
2011-10-12, 00:32
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Det är inte speciellt vanligt. Har hänt mig vid ett tillfälle.
Allt är individuellt när det kommer till droger, men framförallt hallucinogener.
Samma här; på LSD har jag endast kräkts en gång. På svamp har jag däremot råkat ut för det ett antal gånger, för att inte nämna morning glory-frön (LSA) där jag har kräkts varje gång...

Med andra ord ligger LSD väldigt lågt i "kräkstatistiken" för min del.
Citera
2011-11-15, 19:59
Medlem
Första gången jag rökte cannabis så fick jag ingen effekt,
trodde först att jag hade blivit blåst, men min kompis verkade ganska så bäng.
Så jag trodde att det var såhära det var när man rökte, alltså att jag fick ut såhära lite av en 0,5a.
Så jag beslutade dagen efteråt att mecka en redig jävel! . Först var allting helt normalt tills 2-3 minuter, då fick jag en sjuukt skön känsla som jag nu strävar efter för att få igen.
Det började med att jag tappade bort mig. Jag tänkte inte utan jag bara pratade och (högt),
då började min kompis reagera och sa tyst prata inte så högt, för att det var folk som gick förbi hela tiden. (Vi var ute), vi gick till en parkbänk, och då började allting bara bli helt knas.
Jag blev yr, började också känna att jag zoomade in och ut, jag sa det till min kompis och han bara nickade och log.
Allt var helt awesome tills jag började må mer och mer illa, tillslut började jag spy varje gång jag gick mera än 2 meter.
Men min kompis lämnade inte mig, utan han sa bara att vi skulle sätta och och vänta tills det avtog,
som det gjort tillslut. Jag fick sånna hära trippar ungefär 6 gånger till efteråt första gången upplevelsen.

Historien som jag just berättade hände när jag var 13 år.
Sen dess har jag tagit starkare och starkare droger.
Tar nu inte bara cannabis utan också anfetamin osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in