2010-10-18, 17:19
Medlem
Suckertrainbluess avatar
Pröva gå till en doktor.
Citera
2010-10-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckertrainblues
Pröva gå till en doktor.

Ska inte behövas, haft dem innan.. får 1 då o då, inte ofta.. men dem e där nångång
Fader min klagar på "Det är bara för du inte borstar tänderna tillräckligt noga"... Vet ej om jag ska tro på det då jag gnuggar som en gris i käften...
Citera
2010-10-18, 17:41
Medlem
Suckertrainbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashur
Ska inte behövas, haft dem innan.. får 1 då o då, inte ofta.. men dem e där nångång
Fader min klagar på "Det är bara för du inte borstar tänderna tillräckligt noga"... Vet ej om jag ska tro på det då jag gnuggar som en gris i käften...

Tror inte det handlar om att du borstar tänderna för dåligt. Du kanske bara har ätit någonting speciellt? Jag kan få liknande problem om jag käkar hårt godis ibland (?) eller om jag käkar för mycket salt. Kan ju ha någonting med det och göra.
Citera
2010-10-18, 17:44
Medlem
ZRydens avatar
Färsk, riven ingefära är bra om du inte har några läkemedel hemma.
Citera
2010-10-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Färsk, riven ingefära är bra om du inte har några läkemedel hemma.

Synd att jag inte har det hemma heller :P eller tror jag inte?
Citera
2010-10-18, 20:08
Medlem
Epidurals avatar
Låter som virusblåsor har du svåra problem sök vård hos din husläkare som får titta på dom och eventuellt sätta in nått antiviralt läkemedel.
Citera
2010-10-19, 12:28
Medlem
Tigrovis avatar
Afte förmodligen. Får såna då och då - hemskt irriterande.

Tandkräm med Aloe Vera ska tydligen hjälpa mot mindre blåsor.

Annars är väl tipset det min tandläkare gav mig sist: krossa en värktablett, blanda med tandkräm och placera massan på blåsan. Ingen bot dock, bara symptomdämpande.
Citera
2010-10-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
Afte förmodligen. Får såna då och då - hemskt irriterande.

Tandkräm med Aloe Vera ska tydligen hjälpa mot mindre blåsor.

Annars är väl tipset det min tandläkare gav mig sist: krossa en värktablett, blanda med tandkräm och placera massan på blåsan. Ingen bot dock, bara symptomdämpande.

Japp! Där var det, så sysslar jag också med, eller jag brukar ta en klick med tandkräm och bara tryck upp det som om det vore snus, svider gott men det måste betyda något? Förhoppningsvis att det blir renare
Citera
2010-11-05, 18:51
Medlem
anea93s avatar
Jag har testat ALLT, har återkommande afte och har det i ca 2 veckor. Men nyligen fick jag ett tips som jag ska testa. Det är ett munskölj som heter "Hexident" Får se om det funkar..
Citera
2010-11-05, 20:07
Medlem
Hade också återkommande problem med blåsor, testade listerine munskölj och xylocain för att kunna äta. Efter blåsorna lagt sig så bytte jag tandkräm till sensodyne, har inte haft en enda blåsa sedan dess. Om tandkrämen i sig har spelat någon roll vet jag inte men det kan vara värt att testa.
Citera
2010-11-14, 20:43
Medlem
anea93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veddan
Finns en lättapplicerad salva som heter kenacort som jag tycker fungerar riktigt bra. Den är lite kornig och fastnar väldigt bra, även om man inte är torr i munnen.

Jag har sån grov afte att inte ens kenacort fungerar...dock har jag testat ett munskölj som heter Hentadex har jag för mig, fungerat bra hittills iaf!
Citera
2010-11-17, 02:13
Medlem
Borstade tänderna nyss, och det flöt tandkräm blandat med vatten vid underläppen där blåsjäveln sitter, sved så in i helvete. Men känns hyfsat nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in