Citat:
Ursprungligen postat av
Alfentanil
Bara att sluta söka vård för triviala saker ska du se att förtroendet stiger lite när du väl är sjuk. Blåsor i munnen är en del av att vara människa, allt är inte ens sak för sjukvården.
Dagens män som växer upp är fan inte mer än kärringar. Möter män på akuten som springer in och gråter av smärta när de inte har mer än ett litet sår på fingret medans barn med krokiga armar och gamla tanter med brutna höfter inte säger ett skit.
Jag känner några experter men ingen inom vården, de inom vården har ofta fel eller säger inget alls. Man kommer dit, de kollar lite kort på problem, säger något som inte stämmer, bryter av något eller gör skadan värre, de googlar problemet, sedan föreslår de att man ska gå till privatvården och att man använder något godtyckligt läkemedel och sedan får man gå hem. Hos privatvården blir man feldiagnostiserad, de lyckas också skada en och sedan ska man köpa deras produkter. Läkemedlet som rekommenderades av vården visade sig ge en massa biverkningar.
Jag är osäker på om jag skulle gå till vården för något allvarligt, jag litar inte på dem.