2023-06-12, 08:34
Medlem
Alfentanils avatar
Afte gör man inget åt, det läker av sig självt. De där skyddande salvorna på apoteket är bara meningslöst skit.
Citera
2023-06-12, 08:38
Medlem
Alfentanils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Min tro på vården sjunker allt lägre. Var det verkligen en läkare och inte en sjuksköterska?
Mitt tips är att se upp med Gorbys piroger och Billys pizzor, de tenderar att skada min mun när jag äter dem.

Bara att sluta söka vård för triviala saker ska du se att förtroendet stiger lite när du väl är sjuk. Blåsor i munnen är en del av att vara människa, allt är inte ens sak för sjukvården.

Dagens män som växer upp är fan inte mer än kärringar. Möter män på akuten som springer in och gråter av smärta när de inte har mer än ett litet sår på fingret medans barn med krokiga armar och gamla tanter med brutna höfter inte säger ett skit.
Citera
2023-06-12, 09:08
Medlem
Lessnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfentanil
Afte gör man inget åt, det läker av sig självt. De där skyddande salvorna på apoteket är bara meningslöst skit.

Jag brukar skölja munnen med Corsodyl (receptfritt) varje kväll eller vid behov när det gör ont, märkt att det påskyndar läkningen med flera dagar. Tips.
Citera
2023-06-12, 16:31
Medlem
Men hur och när försvinner det då? Haft det så här i tre månader nu går ej bort så man blir galen av det
Citera
2023-06-13, 22:01
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfentanil
Bara att sluta söka vård för triviala saker ska du se att förtroendet stiger lite när du väl är sjuk. Blåsor i munnen är en del av att vara människa, allt är inte ens sak för sjukvården.

Dagens män som växer upp är fan inte mer än kärringar. Möter män på akuten som springer in och gråter av smärta när de inte har mer än ett litet sår på fingret medans barn med krokiga armar och gamla tanter med brutna höfter inte säger ett skit.
Jag känner några experter men ingen inom vården, de inom vården har ofta fel eller säger inget alls. Man kommer dit, de kollar lite kort på problem, säger något som inte stämmer, bryter av något eller gör skadan värre, de googlar problemet, sedan föreslår de att man ska gå till privatvården och att man använder något godtyckligt läkemedel och sedan får man gå hem. Hos privatvården blir man feldiagnostiserad, de lyckas också skada en och sedan ska man köpa deras produkter. Läkemedlet som rekommenderades av vården visade sig ge en massa biverkningar.

Jag är osäker på om jag skulle gå till vården för något allvarligt, jag litar inte på dem.
Citera
2023-06-13, 22:01
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omerta96
Men hur och när försvinner det då? Haft det så här i tre månader nu går ej bort så man blir galen av det
Prova gå till apoteket och se om du kan få hjälp där.
Citera
2023-11-07, 14:17
Medlem
chran508s avatar
Någon mer som upplever att Oralmedic blivit mindre potent på senare år? För 5-7 år sen så räckte det med en dosering så var blåsan död. Nu behövs ofta två behandlingar på samma blåsa innan den KANSKE försvinner.
Citera
2023-11-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Någon mer som upplever att Oralmedic blivit mindre potent på senare år? För 5-7 år sen så räckte det med en dosering så var blåsan död. Nu behövs ofta två behandlingar på samma blåsa innan den KANSKE försvinner.

Har noterat samma.
Citera
2023-11-12, 02:55
Bannlyst
Hur vet man om det e afte el nåt annat?
Citera
2024-03-28, 14:18
Moderator
Jultrollets avatar
Någon som provat AfteNova Multivitamin eller L-lysin och märkt någon förbättring av sin afte?
Citera
2024-03-31, 04:20
Medlem
Verkar som att oralmedic inte finns längre på marknaden? Har de blivit uppköpta eller stoppade? Någon som har ett alternativ?
Citera
2024-04-08, 12:10
Medlem
krss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Verkar som att oralmedic inte finns längre på marknaden? Har de blivit uppköpta eller stoppade? Någon som har ett alternativ?

Undrar samma. Varit slut länge nu och det är bedrövligt utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in