2007-12-06, 20:31
Bannlyst
Hur fan lyckas folk?

Otroliga dåliga ursäkter för att inte betala? Tappad dosa?

Men som vanligt kommer det väl att bli ett "lyckligt" slut
Citera
2007-12-06, 20:39
Medlem
TommyGBGs avatar
Kan bara hålla med alla tidigare inlägg ikväll, helt otroligt.
Efter pausen blir intressant "bara två fönster", "det här är för litet".

Va fasen, de svider att vara en idiot!
Och skall man ta sig ur träsket får man sova på en madrass direkt på golvet
och äta gröt varje dag om det är det som krävs för att rädda skeppet.

Edit: Kom att tänka på Gammal Hårdrockares tråd:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=425166
Citera
2007-12-06, 20:41
Medlem
Prozacbitchs avatar
Tvångssterilisera människorna så de inte kan yngla av sig. Vi behöver inte fler idioter som dessa.
Citera
2007-12-06, 20:49
Bannlyst
tjejen gråter:

*det finns inte ens en köksfläkt!*

Citera
2007-12-06, 20:55
Medlem
Gironas avatar
Jag är mest irriterad på att de inte tvingades sälja hunden. Okej, de älskar säkert vovven, men hur sjutton ska de ha råd med försäkring och eventuell veterinärvård? En hund kostar för fan inte bara maten den äter
Jag blir grymt irriterad på folk som tycks anse att en hund är något man skaffar när man känner för det och inte när man faktiskt kan ta hand om den på ett bra sätt.
Citera
2007-12-06, 20:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
jävla snorungar. Kan inte folk fatta att boend einte alltid handlar om vart man helst vill bo utan vart det finns boende och vad man har råd med. Jag villockså bo som de bodde, men det har jag inte pengar till och därfär söker jag isället lägenheter som passar min ekonomi. Inga superområden eller finfina lägenheter. Men det är det jag har råd med. Punkt Så fungerar livet, sen får man byta upps ig varefter man har råd.

Bortskämda snorungar
Citera
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girona
Jag är mest irriterad på att de inte tvingades sälja hunden. Okej, de älskar säkert vovven, men hur sjutton ska de ha råd med försäkring och eventuell veterinärvård? En hund kostar för fan inte bara maten den äter
Jag blir grymt irriterad på folk som tycks anse att en hund är något man skaffar när man känner för det och inte när man faktiskt kan ta hand om den på ett bra sätt.

Ja, det borde vara licens på att få ha djur. En del människor tycks ju
se dom som nån slags pryl. Man har faktiskt ett ansvar över tex. en hund
och det är ett ansvar som man får räkna med sträcker sig i 10 år.
Citera
Medlem
Jånni Balles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
tjejen gråter:

*det finns inte ens en köksfläkt!*

Ja, eller ännu skönare "Det känns för jävligt! Alla mina blommor, jag har nio fönster nu och här är bara två..."
Citera
2007-12-06, 20:59
Bannlyst
Hur många i liknande situatione och för mindre summa i skuld skulle

1. Blivit vräkt för länge sen

2. Inte ha föräldrar som tog det lika "lugnt" och inte kunde ställa upp med banklån?
Citera
2007-12-06, 21:00
Medlem
Andremasks avatar
Det här tar priset på många sätt och vis!
Jag tycker uppriktigt synd och dvärgens far som fick reda på att hans odåga till son dragit på sig skulder på 625.000 kronor.
Hur lyckas man?!
Ingen av dem verkade ha någon som helst uppfattning om pengars värde.
Och om de tycker att det är så hemskt att bo så trångt är det väl bara att skaffa sig varsitt extrajobb för att dra in mera pengar. Dessutom slipper dem se varandra som de tycker är så hemskt!
Citera
2007-12-06, 21:02
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Det här tar priset på många sätt och vis!
Jag tycker uppriktigt synd och dvärgens far som fick reda på att hans odåga till son dragit på sig skulder på 625.000 kronor.
Hur lyckas man?!
Ingen av dem verkade ha någon som helst uppfattning om pengars värde.
Och om de tycker att det är så hemskt att bo så trångt är det väl bara att skaffa sig varsitt extrajobb för att dra in mera pengar. Dessutom slipper dem se varandra som de tycker är så hemskt!

Klockren analys! Håller med till 100%.
Citera
2007-12-06, 21:03
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Det var det jevvligaste jag har sett!
Hur är man funtad om man drar på sig krediter för flera hundra tusen och sen bara ger blanka fan i att pröjsa?!

Nja, jag tycker nog att killen med Volvon var värre ändå. Det är en sak att vara hjärndöd och skuldsatt, men det är ännu värre att vara hjärndöd, skuldsatt och dessutom dryg...
Citatet (eller dekaltexten för att vara helt korrekt) "Din dröm - Min verklighet" måste bara ge serien Lyxfällan något pris på Aftonbladets TVpris-gala nästa år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in