2008-05-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V940
Hmm, jag har ingen aning, men antingen så sa de det i programmet eller har jag läst det i någon tidning

I dagens Expresssens stod det något om att hon hade startat ett företag tillsammans med något, köpt ett solarium eller något. Företaget hade en skuld sedan tidigare. Sedan så tog hon ett lån för att betala skulden, sedan när hon skulle sälja sin del i företaget (vet inte om jag hade uppfattat det rätt?) så ville inte den andra partnern kännas vid skulden. Alltså tvingades hon stå för hela skulden själv.
Citera
2008-05-30, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Jag kanske är lite sent ute men detta är hennes dotter http://lilmemyself.blogg.se/ Hon har nog ärvt smartheten av morsan verkar det som Jävligt het
Vems dotter?
I´d hit it
Citera
2008-05-30, 04:16
Bannlyst
Hon ville komma bort från vården och hamnade på ett gruppboende

Sen så får Charlie det att låta som om det var exakt vad hon ville

Tänk om hon jobbar på samma gruppboende som jag gör i sommar
Citera
2008-05-30, 07:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Dock så måste jag säga att det var lite dåligt upplägg av Tv3 när det gällde att skildra situationen för att hon hade en son framkom inte förrän i slutet. Satt nämligen och funderade på hur hon kunde lägga dryga 6000 på mat per månad. Först trodde jag att dottern bodde hemma, men hon försvann ju iväg till sitt ställe och då kändes det som det saknades något.

Men sen såg jag på tavlan att det också fanns dryga 2000 till trafiksäkerhets föreningen, men hur funkar det när människan inte ens har bil eller körkort? Någon som har ställt en bil på henne tidigare och inte haft försäkring på den eller?

Nja, att hon bodde med "yngste sonen Oskar" nämndes också i inledningen. Men visst, ibland vill de skona barnen så mycket att man knappt förstår att de finns.

Hon hade också 22000 till Försäkringskassan, något jag gissar är underhållsbidragsskulder (något som också nämndes lite sådär i förbifarten). På något sätt hedrar det programmet att de inte fläker alla skulder ut och in och förklarar ingående att hon förlorat vårdnaden om sina barn till deras respektive pappor men man kan ju inte låta bli att vara nyfiken.
Citera
2008-05-30, 09:27
Medlem
googlevistas avatar
Hur kan man få ut 21 000:- efter skatt som vårdbiträde? Och nu ska hon alltså jobba på ett gruppboende, och fortfarande få ut 21 eller ännu mer?

Tycker alla i det här programmet verkar tjäna ovanligt mycket, trots att de inte har några speciella jobb. Eller är siffrorna innan skatt? De placerar ju ut hela summan på tavlan så det kan det ju inte vara.
Citera
2008-05-30, 18:15
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg
Vems dotter?
I´d hit it

Flygvärdinnan/friörskan från Halmstad...Maria för några avsnitt sen.
Citera
2008-05-30, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Flygvärdinnan/friörskan från Halmstad...Maria för några avsnitt sen.
Attans måste ha missat just det avsnittet. Såg sen att hon bara var 17, men jag tror jag fortfarande skulle do it
Riktigt bra blog också. Skiljer sig från alla andra schablonkopior på nätet. Gullig på nått vis och välskriven.
Citera
2008-05-31, 00:21
Medlem
Utdrag från http://lilmemyself.blogg.se/

"- Bara en kille på hundra har en penis som är längre än 23 cm vid stånd."

Tur att det inte finns fler medlemmar på flashback än en hundradel av Sveriges befolkning, då hade nog inte den faktan stämt .

/Hfmn
Citera
2008-05-31, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hfmn
Utdrag från http://lilmemyself.blogg.se/

"- Bara en kille på hundra har en penis som är längre än 23 cm vid stånd."

Tur att det inte finns fler medlemmar på flashback än en hundradel av Sveriges befolkning, då hade nog inte den faktan stämt .

/Hfmn
Så sant men det är därför vi är på FB, Vi är långt över översnittet
Citera
2008-05-31, 19:12
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlevista
Hur kan man få ut 21 000:- efter skatt som vårdbiträde? Och nu ska hon alltså jobba på ett gruppboende, och fortfarande få ut 21 eller ännu mer?

Tycker alla i det här programmet verkar tjäna ovanligt mycket, trots att de inte har några speciella jobb. Eller är siffrorna innan skatt? De placerar ju ut hela summan på tavlan så det kan det ju inte vara.

Kollade på Så gick det för Camilla
http://www.lyxfallan.se/tv/sa-gick-det-for-camilla-efter-lyxfallan

och hon verkar ha en snorunge som hon får barnbidrag för.

Hon har dock inte lämnat in ansökan om skuldsanering ännu så jag tror det skiter sig ordentligt för henne.
Citera
2008-06-01, 12:12
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter

Hon har dock inte lämnat in ansökan om skuldsanering ännu så jag tror det skiter sig ordentligt för henne.
Jag vet intte när uppföljningsintervjun gjordes, men att hon inte tar tag i skuldsaneringen är ju illa.
Ibland har man väldigt jobbiga uppgifter framför sig, såväl privat som i arbetet. Visst kan man skjuta på saker och ting ett tag, men det är bättre att ta tjuren vid hornen direkt och göra det som ska göras istället för att gå och oroa sig i månader.
Citera
2008-06-01, 12:35
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlevista

Det kanske var mycket på 80-talet. Men idag är det väl inte många som går ut sängen för mindre än 21k i månaden, efter skatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in