Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Dock så måste jag säga att det var lite dåligt upplägg av Tv3 när det gällde att skildra situationen för att hon hade en son framkom inte förrän i slutet. Satt nämligen och funderade på hur hon kunde lägga dryga 6000 på mat per månad. Först trodde jag att dottern bodde hemma, men hon försvann ju iväg till sitt ställe och då kändes det som det saknades något.
Men sen såg jag på tavlan att det också fanns dryga 2000 till trafiksäkerhets föreningen, men hur funkar det när människan inte ens har bil eller körkort? Någon som har ställt en bil på henne tidigare och inte haft försäkring på den eller?
Nja, att hon bodde med "yngste sonen Oskar" nämndes också i inledningen. Men visst, ibland vill de skona barnen så mycket att man knappt förstår att de finns.
Hon hade också 22000 till Försäkringskassan, något jag gissar är underhållsbidragsskulder (något som också nämndes lite sådär i förbifarten). På något sätt hedrar det programmet att de inte fläker alla skulder ut och in och förklarar ingående att hon förlorat vårdnaden om sina barn till deras respektive pappor men man kan ju inte låta bli att vara nyfiken.