2010-11-18, 23:49
Medlem
Paewlles avatar
"Jag har kämpat så hårt för sommartorpet"

Okej??

Då måste hon ju vara värd att ha kvar sitt drömtorp!!
Citera
2010-11-19, 00:06
Medlem
DIEXELs avatar
Snacka om produktplacering från företagen, det är ju därför dom betalar mer än vad dom egentligen behöver och att banken säger ja...
Citera
2010-11-19, 02:52
Medlem
Hennes far kan inte må bra. Spyr ut pengar till hennes lyxvanor och som tack för kalaset trycker hon ut 2st rasbastarder
Citera
2010-11-19, 08:14
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paewlle
"Jag har kämpat så hårt för sommartorpet"

Okej??

Då måste hon ju vara värd att ha kvar sitt drömtorp!!

Jo, det är inte så lätt att låna pengar till torp, när man har så dålig ekonomi. Så hon har "kämpat" ordentligt
Citera
2010-11-19, 09:44
Medlem
Jag fattar ingenting av det här programmet..först lägger hon en budget som går +-0 sen när dom gör återbesök så har hon sparat ihop 22000 på nån månad eller 2...varför inte pytsa in allt på sitt gigantiska blanco lån som kostar typ 7000 i månaden i räntor...är för mig helt obegripligt.

Ensamstående med 3 barn och köper sommarställe för 750000 och sen åker hon utomlands på semester? Hon behöver en psykolog : )

Sen var skivförsäljningen cool...tur jag inte orkat kasta mina skivor än : )
Citera
2010-11-19, 09:46
Medlem
spaceass avatar
Jag fattade inte riktigt hur den där uthyrningen gick till o hur dom unde få så stora pengar för stället ? resonemanget haltar ju: "sälj inte för du gör kanske ingen vinst" nähä, men vad hände med följande resonamng:

Om hon fick sålt stället och slapp skatt, drift, undehåll, räntor, resor dit så borde den uteblivna kostnaden vara större än uthyrningsintäkten för ett torp värt 750 000 ? och en försäljning ändå värd att göra ? Jag fattar inte :P
Citera
2010-11-19, 10:02
Medlem
Recos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmor
Hennes far kan inte må bra. Spyr ut pengar till hennes lyxvanor och som tack för kalaset trycker hon ut 2st rasbastarder

Vad i helvete har hennes barn med programmet att göra?!
Citera
2010-11-19, 10:03
Medlem
Crilles avatar
Dåligt avsnitt, jag kan köpa att deltagarna ibland får sjukt mycket betalt för sina gamla bilar m.m, men att hon fick 68000 i förskott för att hyra ut sitt torp köper jag inte.

Och när dom kom tillbaka efter en månad så sa hon att hon fått 21000 till.

Jag är skeptisk..
Citera
2010-11-19, 10:33
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceas
Jag fattade inte riktigt hur den där uthyrningen gick till o hur dom unde få så stora pengar för stället ? resonemanget haltar ju: "sälj inte för du gör kanske ingen vinst" nähä, men vad hände med följande resonamng:

Om hon fick sålt stället och slapp skatt, drift, undehåll, räntor, resor dit så borde den uteblivna kostnaden vara större än uthyrningsintäkten för ett torp värt 750 000 ? och en försäljning ändå värd att göra ? Jag fattar inte :P
Det där är jäkligt intressant.
Så fort folk har en platt-tv eller en åkgräsklippare ska den ovillkorligen säljas. Men alla vet ju att sådant aldrig kan säljas med vinst, snarare brakförlust. Inte har de några direkta driftkostnader heller.
Men när man har ett dyrt jävla torp som dessutom ständigt står och kostar pengar - ja, då får man inte sälja om det inte medför en rejäl vinst!
Citera
2010-11-19, 10:38
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronken
Sen var skivförsäljningen cool...tur jag inte orkat kasta mina skivor än : )
Ska du få ut 7.000 för två halvfulla backar med 80-talsvax så bör du nog ha en tv-kamera i släptåg och en prime time-show i någon av de stora kanalerna.
Utan kameran hade de bjudit 500 spänn och varit allmänt otrevliga.
Citera
2010-11-19, 10:43
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Hur vågar dom lämna henne(och alla andra) med tavlan över natten? är det en test för att se om dom klarar att hålla fingrarna borta från alla tusenlappar? För inte kan dom använda falska pengar, det är olagligt.

Det är riktiga pengar.

Tror det var Charlie eller Mathias som intervjuades i en tidning för ett tag sedan, där han fick frågan om just detta. Svaret var att det var riktiga pengar, uppsatta med häftmassa och magneter, som användes, som två vakter hade koll på hela tiden under inspelningen. Mellan användandet på tavlan togs pengarna ner och sattes i vakternas kassaskåp under bevakning tills de skulle användas igen.
Citera
2010-11-19, 10:51
Medlem
Kläppskogs avatar
Var det ingen som tänkte på avbetalningsplanen till farsgubben?
Hon var skyldig honom 200.000 kronor, och ska betala av 500 kr/mån. Det tar alltså över 33 år innan gubben fått tillbaka pengarna.
Han är pensionär nu, så vi kan utgå från att han är över 65. Tror ni han lever tills han blir 100 år? Annars får han aldrig njuta av slantarna som WT-subban slarvat bort.

Nej, hon borde få betala tillbaka i samma takt som hon lånat.
Betala gubben först. Kreditbolagen lär nog finnas kvar i livet även i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in