2007-12-06, 21:04
Medlem
Skumfidusens avatar
Känns som man precis sett en skräckfilm eller en bilolycka. Det är hemskt men man kan inte låta bli att titta.
Man ömsom skrattade och grät. Sunt förnuft verkade inte existera hos någon av dem!
Citera
2007-12-06, 21:06
Bannlyst
Fan min första lgh var 20kvm stor och jag delade badrum och kök med en annan kille. Vad betalade dom per månad? 7,500? Det är ju saftigt to.m för en vuxen.
Citera
2007-12-06, 21:09
Medlem
Hade de budgeterat 60kr/mån för hundens kostnader?

Det skulle jag tro räcker till mat för några dagar....
Citera
2007-12-06, 21:09
Medlem
Skumfidusens avatar
Min första lägenhet var på 19 kvm med ett litet kokskåp (utan fläkt ). Men det var det jag hade råd med så det är ju bara att finna sig i situationen.

Mätta mun efter matsäck kunde inte vara mer passande!
Citera
2007-12-06, 21:10
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Nja, jag tycker nog att killen med Volvon var värre ändå. Det är en sak att vara hjärndöd och skuldsatt, men det är ännu värre att vara hjärndöd, skuldsatt och dessutom dryg...
Citatet (eller dekaltexten för att vara helt korrekt) "Din dröm - Min verklighet" måste bara ge serien Lyxfällan något pris på Aftonbladets TVpris-gala nästa år!

Orsaken till att tierpskillen inte var dryg är nog att snubben saknar tankeförmågan till det. Jag hittar mer IQ i genomsnittlig hushållsost på Kvantum än vad tierpsparet kan uppbringa tillsammans.

Det ska bli spännande att se huruvida de kan toppa det här.
Citera
2007-12-06, 21:10
Medlem
MB-Hasses avatar
Deras saker som de fick 12000 kr för säljer firman för 18-20.000kr som är det faktiska värdet

Tänkte ni även på den där "ärlige" bilförsäljaren?

"Den där är helt slut... avgaassystem, länkarmar mm" " Det är en 5000 kronors bil"

Kändes ju väldigt ärligt
Citera
2007-12-06, 21:11
Medlem
Hmm till och med jag som brukar vara så kritisk satt och blev nästan förbannad! Den lilla lägenheten var ju fan guld tänk att få tag på en etta på 32 kvm för 2400:- när man var i den åldern sjukt billigt!

Det jag tyckte var lite sjukt var att dom sålde alla möbler som dom hade för 12.000:-, vilket bara soffan i sig borde ha vart värd! I alla fall tillsammans med bord etc.

Sen får dom möbler för 20.000:- på ikea!

Nej det här programmet kan inte ens jag hitta någon ursäkt eller ens en tendens till att något i den skulle vara fejkat!
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Min gissning är att de inte lärt sig någonting, mer än enbart för studen. Tror risken är stor att de återgår till gammalt beteende (om de inte redan gjort det)
Citera
Medlem
MB-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjon-3
Hade de budgeterat 60kr/mån för hundens kostnader?

Det skulle jag tro räcker till mat för några dagar....

Har själv en Jack Russell Terrier.. en påse hundfoder kostar typ 60kr och räcker minst en månad.. men sen har man försäkringar, vaccinationer (speciellt på unghundar)
Citera
2007-12-06, 21:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Det här tar priset på många sätt och vis!
Jag tycker uppriktigt synd och dvärgens far som fick reda på att hans odåga till son dragit på sig skulder på 625.000 kronor.
Hur lyckas man?!
Ingen av dem verkade ha någon som helst uppfattning om pengars värde.
Och om de tycker att det är så hemskt att bo så trångt är det väl bara att skaffa sig varsitt extrajobb för att dra in mera pengar. Dessutom slipper dem se varandra som de tycker är så hemskt!

ja och om man behöver komma ifrån är det väl bara att ta på sig kläder och gå en promenad. För visst fan kan det var jobbigt att bo två pers i en etta, men vad göra

vart i tierp bodde de först. Jävligt fint var det iaf
Citera
2007-12-06, 21:14
Medlem
Skumfidusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Hmm till och med jag som brukar vara så kritisk satt och blev nästan förbannad! Den lilla lägenheten var ju fan guld tänk att få tag på en etta på 32 kvm för 2400:- när man var i den åldern sjukt billigt!

Det jag tyckte var lite sjukt var att dom sålde alla möbler som dom hade för 12.000:-, vilket bara soffan i sig borde ha vart värd! I alla fall tillsammans med bord etc.

Sen får dom möbler för 20.000:- på ikea!

Nej det här programmet kan inte ens jag hitta någon ursäkt eller ens en tendens till att något i den skulle vara fejkat!

Antagligen kände tv på sig att de inte behövde fejka denna situationen för de kunde inte göra paret dummare än vad de redan är
Citera
2007-12-06, 21:15
Medlem
MB-Hasses avatar
Normalt sett om båda jobbar och har 20k efter skatt i månad behöver man inte bo i en etta..

Men är man så urbota dum att man låter bli att öppna posten på ett halvår förtjänar man inte ens att bo i en etta... bästa var ju om grabben o tjejen flyttade hem till farsgubben, då hade dom kunnat lösa lånet på halva tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in