2007-06-18, 21:59
Medlem
Stureplan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorbarog
Läs den här tråden! http://www.balansekonomi.nu/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=279&func=v iew&id=173&catid=8 Det verkar inte som om dom "säljer sina kära ägodelar" trots allt...

Man ska inte tro på allt man ser.....& läser!
Citera
2007-06-24, 21:26
Medlem
Zalaeals avatar
det finns människor till allt... haha 42 kreditkort!!
Citera
2007-07-02, 10:35
Medlem
AK568s avatar
Lyxfällan..

Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tycker programmet är intressant. Man kan ju få en del tips om hur man får pengarna att räcka. Men man blir ju helt matt på de personer som är med. vuxna människor som inte har någon koll vad gäller pengar och inte verkar fatta att man kanske måste lägga undan pengar varje månad och att man inte kan gå ut och äta varje dag. Lägger man upp sin ekonomi rätt så kan man ju äta ute då och då. Man har råd med mer då.

Hon den ensamstående mamman som inte hade öppnat inkassobrev och så kom kronofogden på besök. Hon hade desutom sjukt höga matkostander. Eller hon hade sjukt höga kostander för allt. Inte hade hon försäkring på kägenheten heller. Samrt värre.

Man får nog ta programmet med en grabbnäve salt...jag var med och har inte varit gift som det sägs i programmet sen kan ni klura på hur mycket annat som är regisserat i mitt avsnitt.Say no more; jag har skrivit på tystnadskontrakt....
Citera
2007-07-02, 18:02
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AK568
Man får nog ta programmet med en grabbnäve salt...jag var med och har inte varit gift som det sägs i programmet sen kan ni klura på hur mycket annat som är regisserat i mitt avsnitt.Say no more; jag har skrivit på tystnadskontrakt....

Har man sagt A får man säga B

Du kan väl berätta om inspelningen och hur det är för dig nu utan att avslöja dig...Snälla
Citera
2007-07-02, 18:15
Medlem
johanbtks avatar
Jag har nyligen laddat ner alla avsnitt jag kunnat få tag på och jag måste säga att jag tröttnade väldigt snabbt.

Mitt drömavsnitt av Lyxfällan ser ut så här:

Leffe och Monica har spenderat alla sina pengar på nätpoker och sött vin.
Barnen Kevin och Nathalie har inte fått något att äta på 3 dagar.
Istället för att gå till banken följer Charlie och Mattias med personerna i fråga till socialkontoret.
När Charlie och Mattias kommer tillbaka dagen efter finner de att barnen blivigt omhändertagna enligt LVU och att Leffe har spöat på Monica under natten.
Charlie och Mattias tvingas köra upp Monica till sjukhus där läkarna konstaterar hjärnblödning. Hon avlider några timmar senare, Leffe döms till 7 års fängelse och huset säljs på exekutiv auktion.
Citera
2007-07-02, 18:48
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Jag har nyligen laddat ner alla avsnitt jag kunnat få tag på och jag måste säga att jag tröttnade väldigt snabbt.

Mitt drömavsnitt av Lyxfällan ser ut så här:

Leffe och Monica har spenderat alla sina pengar på nätpoker och sött vin.
Barnen Kevin och Nathalie har inte fått något att äta på 3 dagar.
Istället för att gå till banken följer Charlie och Mattias med personerna i fråga till socialkontoret.
När Charlie och Mattias kommer tillbaka dagen efter finner de att barnen blivigt omhändertagna enligt LVU och att Leffe har spöat på Monica under natten.
Charlie och Mattias tvingas köra upp Monica till sjukhus där läkarna konstaterar hjärnblödning. Hon avlider några timmar senare, Leffe döms till 7 års fängelse och huset säljs på exekutiv auktion.

Kevin och Nathalie hamnar på fosterhem där de bränner alla sina socialpengar på godis och knark.
Citera
2007-07-02, 22:42
Medlem
Ni får väl skriva och be dem göra ett bakom kulisserna kanske. Ingen som varit med verkar vara intresserad av att skriva något om programmet.
Citera
2007-07-03, 16:34
Medlem
Ni som tycker att det här programmet är så superbra nu då. Vilket av programmen tycker ni var bäst? Något måste ju ligga som nummer ett inom Lyxfällan. Jag som varit med är faktiskt lite intresserad av att veta vilket ni tyckte var bäst.
Citera
2007-07-03, 16:58
Medlem
Y0dAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Ni som tycker att det här programmet är så superbra nu då. Vilket av programmen tycker ni var bäst? Något måste ju ligga som nummer ett inom Lyxfällan. Jag som varit med är faktiskt lite intresserad av att veta vilket ni tyckte var bäst.
Det avsnittet med han som hade dille på väderstationer var ju rätt underhållande, men det kändes ganska fake. Ingen kan väl vara så stollig så att de precis efter att ha blivit uppläxade av C&M får för sig att en till väderstation inte skulle vara en dum idé.
Citera
2007-07-04, 10:02
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest

Bäst och bäst men hon som fick frispel när de skulle sälja skotern så att de inte kunde hälsa på farfar mer minns jag mest.

Men till er skribenter här som har varit med i programmet:Ingen av er verkar vara så glada över att ha varit med.Frågar man nåt så har ni tystnadsplikt.
Ingen sjunger hyllningssånger till Charlie och Mattias för att dem fick er på rätt köl igen.

Vad är det som är så hemligt med programmet?Är era skulder inte så stora som det sägs?Är "försäljningen"av era saker bara ett spel inför kameran?
Är C och M inte så trevliga som det verkar?Går de runt och svär och äter upp er mat?

Berätta om inspelningarna utan att avslöja er!
Citera
2007-07-04, 10:09
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y0dA
Det avsnittet med han som hade dille på väderstationer var ju rätt underhållande, men det kändes ganska fake. Ingen kan väl vara så stollig så att de precis efter att ha blivit uppläxade av C&M får för sig att en till väderstation inte skulle vara en dum idé.

Exakt, programmet är så uppenbart fake att det är pinsamt. Det är grymt enformigt, de säljer alla deras saker (eller gör de det...?) något öväntat händer (mögel/grunden är paj/vattenskada) banken beviljar ett lån och vips, back on track!
Citera
2007-07-05, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Går de runt och svär och äter upp er mat?
Haha
Den frågan kan jag svara på i mitt fall och det är: Nej, det gjorde dem inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in