2011-11-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Såg det avsnittet jag med idag. Fick världens ångest när pappan(och pappans bror)gick i borgen för banklån för detta "paret", för jag förstod att förhållandet inte skulle hålla.
Och stämmer det att det är tjejen som lämnat så misstänker jag att före detta "svärfar", med bror, kan känna sig blåsta på pengar.
Jag hade aldrig gått i borgen för mitt barn om barnet haft ett förhållande.
För i detta fallet måste väl "paret" ha tagit ett gemensamt banklån och sonens pappa, med bror, borgat för båda?
Nån som vet?

Ja, hon måste ju ha blivit skuldfri direkt (Som jag förstod det så fanns alla hennes lån i det banklån som killens pappa och bror gick i borgen för.) genom att bara dra, så det är väl klart att hon gjorde det .
Citera
2011-11-18, 15:03
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Så hon är singel nu?
Anser du att hon är ett kap?
Citera
2011-11-18, 16:06
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna

Ja, vem vill inte ha en reklamutdelande ful leecher på sin hals? Som dessutom uttalar sig såhär om sin f.d
" Programmet stärkte min självkänsla och jag fick mer mod. Därför valde jag att lämna Micke, säger Anne Sångberg Åkerlöf till Uppsala.expressen.se."
Citera
2011-11-18, 16:36
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ja, vem vill inte ha en reklamutdelande ful leecher på sin hals? Som dessutom uttalar sig såhär om sin f.d
" Programmet stärkte min självkänsla och jag fick mer mod. Därför valde jag att lämna Micke, säger Anne Sångberg Åkerlöf till Uppsala.expressen.se."
Hon var faktiskt tidningsbud
Citera
2011-11-18, 17:08
Medlem
Zedss avatar
Citat:

Är du ett?
Citera
2011-11-18, 18:05
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Tierp-paret, en klassiker.

Dock så var det tjejen som lämnade killen.

Visserligen är konkurrensen hård, men det är nog mitt favoritavsnitt genom tiderna.
Citera
2011-11-18, 18:10
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Är du ett?
Jämfört med henne så är jag nog det. Iallafall till förmågan att sköta sin ekonomi O_o
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Visserligen är konkurrensen hård, men det är nog mitt favoritavsnitt genom tiderna.
Samma här. Sen finns det lite andra guldkorn så som han som började storböla över sitt x-box eller dom som hade vindsluckan precis ovanför duschen. Pappan som hellre köpte en motorcyckel till sig själv så att han inte hade råd att köpa julklappar till sin barn är också en klassiker
Citera
2011-11-18, 18:55
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Jämfört med henne så är jag nog det. Iallafall till förmågan att sköta sin ekonomi O_o

Samma här. Sen finns det lite andra guldkorn så som han som började storböla över sitt x-box eller dom som hade vindsluckan precis ovanför duschen. Pappan som hellre köpte en motorcyckel till sig själv så att han inte hade råd att köpa julklappar till sin barn är också en klassiker

Det med motorcykeln är det han som var ihop med en negress? Kommer ihåg en typ "skallig" kille med glasögon. Negressen hade också glasögon. De bodde i en villa och han var prylgalen som fan. Charlie och Mattias förbjöd honom köpa grejer sen när killen och frugan åkte ut för att handla kommer han hem med en dyr ny väderdator eller vad det nu var. Lyxfällan satte sedan upp "Wanted" affischer i affärerna där det stod att han inte fick handla hos dem.

Vet inte om de var det du menade. Men de är helt klart en klassiker! (Osäker på om de hade barn, vet att han hade en MC i alla fall).
Citera
2011-11-18, 19:03
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeds
Det med motorcykeln är det han som var ihop med en negress? Kommer ihåg en typ "skallig" kille med glasögon. Negressen hade också glasögon. De bodde i en villa och han var prylgalen som fan. Charlie och Mattias förbjöd honom köpa grejer sen när killen och frugan åkte ut för att handla kommer han hem med en dyr ny väderdator eller vad det nu var. Lyxfällan satte sedan upp "Wanted" affischer i affärerna där det stod att han inte fick handla hos dem.

Vet inte om de var det du menade. Men de är helt klart en klassiker! (Osäker på om de hade barn, vet att han hade en MC i alla fall).
Nej, den här killen var ensamstående pappa (eller snarare varannan helgpappa?) och bodde i ett enormt hus som han egentligen inte hade råd med (säsong 2, avsnitt ett http://www.tv3play.se/play/4872/lyxfallan_sasong2_avsnitt1?autostart=true var tom ungarna som skrev till lyxfällan).

Minns det avsnittet, han hade en väldigt hög inkosmt medans frun hade en väldigt låg inkomst så hon var tvungen att låna pngar utav honom när de två skulle gå ut och äta eller när de skulle dela på räkningarna så det blev 50/50 (eller jag tror det var det avsnittet)
Citera
2011-11-18, 19:08
Medlem
ragingcows avatar
En av mina favoritklassiker är nog den där killen som hade en asiatisk fru, han hade nån besatthet över ett set antika golfklubbor som han efter mycket övertalning sålde, har för mig att han bölade och sa att det är viktigt vem köparen är som om det vore en hund de gjorde sig av med.
Citera
2011-11-18, 20:49
Medlem
MindreSockers avatar
En annan klassiker är paret som bor i ett ruckel med akut renoveringsbehov där killen skriver skuldbrev till sambon samt har en en svindyr volvo med texten "din dröm, min verklighet"
Citera
2011-11-19, 01:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Kerstin - Fan vilken fin och sympatisk kvinna. För första gången någonsin kände jag att det var lite jobbigt att titta för att man vill att det ska gå bra för deltagaren och att allt elände ska ta slut. Hoppas så att det går bra för denna härliga dam. Snygg var hon oxå.
Kerstin har stulit mitt hjärta. Jag vill skicka julkort till Kerstin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in