Tjejen tar SMS-lån för att köpa katt. Vad händer den dagen det sker något med katten som gör att man måste till veterinär och det kommer att kosta en del. Fler SMS-lån? Har man inte råd med en dyrare operation eller medicinering ska man inte ha husdjur. Oavsett hur mycket man säger sig älska djur.
Precis så pinsamt oansvarigt! Var det inte ett avsnitt där paret hade två stora hundar som var oförsäkrade? Borde fan vara olagligt, tänk vad en större operation på en rottweiler kostar i cash, 80 000?
Någon har säkert skrivit samma sak, men jag är så trött på skiten... alltså de här jävla metaforerna och illustrationerna! Om deltagarna nu sitter i skiten och de bara har hjälp i en vecka, varför slösar de då en massa tid på att åka luftballong och kör bilar genom kartonger? Tyckte vissa grejer var okej i början typ när ett par skulle samla ihop ballonger för att se deras snedfördelning men nu är det bara tröttsamt.
Vissa metaforer är ju bra. Som de när de radar upp saker de skulle haft råd med om de inte slösade som de gjorde. Eller visar dom en sunkig liten etta och förklarar att de är såhär ni kanske få bo och ändå gå back om ni inte löser era problem.
Skulle någon kunna förklara lite enkelt hur det kan kosta så mycket att leka med små figurer?
Jag blev väldigt nyfiken så jag har kollat runt lite på nätet men kan fortfarande inte förstå hur det kan kosta flera tusen i månaden. Så många figurer hade han ju inte. Jag förstår inte.
Skulle någon kunna förklara lite enkelt hur det kan kosta så mycket att leka med små figurer?
Jag blev väldigt nyfiken så jag har kollat runt lite på nätet men kan fortfarande inte förstå hur det kan kosta flera tusen i månaden. Så många figurer hade han ju inte. Jag förstår inte.
Jag förstår inte heller. Men tydligen så "leker man inte" utan detta är riktiga machogrejer...
Warhammer är, precis som det redan sagts, verkligen inte ett spel för underåriga. Precis som andra hobbies finns det så klart en stor marknad för barn som tycker det är *häftigt*, men åker man iväg på turneringar och liknande kommer du inte hitta en person under 20, med de flesta närmare 40.
Tusentals kronor i månaden ska man inte kunna lägga i princip, utan är en överdrift. Säg 500-1000 kronor i månaden som ett maximum, om du inte är arbetslös och sitter och målar dagarna i ända. Det är också en väldig skillnad på vad folk lägger fokusen på i hobbyn, en del ser det enbart som ett spel, en del enbart som en modelleringshobby, andra kombinerar.
Själva spelandet är styrt av väldigt strikta regler. Det är kanske närmast att jämföra med ett datorspel i betydligt lugnare tempo, där man har olika rundor på sig att tänka över och genomföra sina manövrar. Ska man hårdra det är det regler som en person inte klarar av innan åtminstone tonåren.
Detta måste vara det märkligaste paret i lyxfällan. Hon fick ju ut 30 i månaden (hur mycket är det innan skatt) och han 17. Han får lämna tillbaka 2 små kartonger med gubbar och blir överlycklig för 500 kronor.
Paret har utlägg på 62 tusen i månaden går back 15 tusen i månaden efter att lyxfällan varit på banken kan man plötsligt spara över 20 tusen i månaden. Hon börjar gråta över att få en bärsele till väntande barnet. Finns ju ingen trovärdighet i detta program längre
Ja det är alltid något positivt,de var inte lika fäst vid elektronikprylarna som grabben som grät när lyxfällan sålde hans ps3 med spel för någon säsong sedan.
Programmet i sig var riktigt episkt, han brydde sig inte alls om när de sålde bilen - för han hade inget körkort! De hade en herrans massa år framför sig bara för att betala tillbaks skulderna - ungarna kommer troligen hunnit flytta ut för länge sedan...
Senast redigerad av B´stard 2013-01-11 kl. 18:03.