2009-09-17, 22:56
  #3577
Medlem
Moff .. es avatar
Överhuvutaget hajar jag inte program ide´n!
Citera
2009-09-17, 22:57
  #3578
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Lycka till säger jag. De har inte råd att behålla kåken.

Detta är ju dock inget nytt koncept utan något av en grundpelare som programmet vilar på, dvs att låta den första budgeten svartmåla hela situationen medan man förskönar bilden i den andra budgeten. Ett par hundralappar mer på varje utgiftspost som man lägger på vid första gör att det lätt springer iväg och ser värre ut än vad det är....

Sen den här båtaffären, känns uppriggad på något vis... En SÅ dålig affär kan man inte göra!
Citera
2009-09-17, 23:01
  #3579
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
Programmet är ju rena skämtet.

De låg back med 14 000 per månad. Litet lån läggs om. Det plockas bort massor av tusenlappar i utgiftskolumnerna. Grabben börjar betala 3000 i månaden och hux flux kan man börja lägga undan över 6 000 i månaden.

Låter inte troligt i mina öron.

Och om det nu skulla stämma. Hur ser det ut om två år när gubben går i pension och hans inkomst halveras och grabben har flyttat ut ?

Har för mig att de sa att "hyran" skulle vara på 12 000 i månaden.

Lycka till säger jag. De har inte råd att behålla kåken.

Fattade de det själva. Tror inte det. De var såå glada för de nya trädgårdsmöblerna och resan de bjöds på.

Inget vidare sätt att göra underhållning på av TV3
Lånet på 520 000 gick ut, och således betalas ingen ränta på det. Visserligen ersätts detta av ett topplån på huset, men med förmodligen betydligt lägre ränta. Om vi antar att de tog de där 210 000 och betalade av gamla krediter osv. så kan vi även anta att en del högräntelån löstes/sänktes.
Citera
2009-09-17, 23:11
  #3580
Medlem
Hängde ni med? De hade 1.9millar i lån på huset. De hade 300tusen på GEMoneybank och sen 140tusen på Ikanobanken som de löste ut med båtförsäljningen.

De 580tusen i lån på båten lades på huslånet (det var en jäkligt schysst bank!) så nu har de ca. 2.5 millar i lån på huset + 300tusen på GEmoneybank.

Gubben har ingen pension sparad och hur fan ska de klara av att punga huset om ett par år.
Citera
2009-09-17, 23:46
  #3581
Medlem
Sjukskriven

Hur kan hon vara sjukskriven? Sjukskriven är man om har brutit benet, annars är det bara att jobba. De kan ju odla mer på tomten, potatis, kål, tomater, kanske ett växthus hade varit bättre än en altanmöblering. Kanske lite kaninuppfödning.

Jag förväntar mig att hennes sjukskrivning omgående omprövas. (kanske var det hon som hade problem med alkoholen...) det verkar troligare än att han har det.
Citera
2009-09-18, 01:33
  #3582
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kiseki
Men hur äter man för 9000kr?


Vi åt mat för 50k på 3 månader på 4 pers
Citera
2009-09-18, 05:02
  #3583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Snacka om att denna säsongen har ryckt upp sig rejält mot skiten förra säsongen.

Men varför får dom en väldigt fin uteplats SAMT en lyxkryssing i Grekland? Medans många andra bara för typ en weekend till ett spa på någon landsort. Snacka om särbehandling..


Att få båten tillfixad var säkert det också värt några sköna tiotusingar.

Presenterna är ju extremt olika. För några säsonger sedan var det en stor familj som fick en resa till Egypten för allihop, i nästa avsnitt kan det vara typ nya sängar till föräldrarna eller typ en heldag på Leklandet i Eskilstuna (eller motsvarande). Jag vet inte hur de tänker där riktigt.
Citera
2009-09-18, 07:54
  #3584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindelkvinnan
Att få båten tillfixad var säkert det också värt några sköna tiotusingar.

Presenterna är ju extremt olika. För några säsonger sedan var det en stor familj som fick en resa till Egypten för allihop, i nästa avsnitt kan det vara typ nya sängar till föräldrarna eller typ en heldag på Leklandet i Eskilstuna (eller motsvarande). Jag vet inte hur de tänker där riktigt.

Det är väl bra om det är lite olika saker de får. Alla är inte i behov av samma sa. I vissa lägen så kan nya sängar till familjen vara värt så mycket mer än en veckas semester medan andra bara behöver komma ifrån verkligheten ett tag för att kunna fokusera och få en bra nystart.
Citera
2009-09-18, 08:37
  #3585
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindelkvinnan
Att få båten tillfixad var säkert det också värt några sköna tiotusingar.

Presenterna är ju extremt olika. För några säsonger sedan var det en stor familj som fick en resa till Egypten för allihop, i nästa avsnitt kan det vara typ nya sängar till föräldrarna eller typ en heldag på Leklandet i Eskilstuna (eller motsvarande). Jag vet inte hur de tänker där riktigt.


Produktionen känner väl av vad det är för typ av deltagare, man vill ju inte kasta pärlor åt svin. En wt-morsa i Huddinge får nöja sig med en ansiktsbehandling medan fd mellanchefen på Electrolux får åka till Grekland.

Fast med tanke på att alla deltagare är idioter så faller den här teorin, hmmm... Får nog lura på den ett tag...
Citera
2009-09-18, 08:56
  #3586
Medlem
Carl Serungs avatar
Vi kan väl säga som så här: Snubben som sålde båten till gubbtjyven, skrattade hela vägen till banken.

580 000 för den gamla skorven??! Jag tjöt av skratt....
Citera
2009-09-18, 09:30
  #3587
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vi kan väl säga som så här: Snubben som sålde båten till gubbtjyven, skrattade hela vägen till banken.

580 000 för den gamla skorven??! Jag tjöt av skratt....

Haha ja. Vilket "kap" han gjorde där
I övrigt var det ett bra avsnitt tycker jag. Skoj att dom inte bara har med 20-åringar i programmet.

Dock så undrar jag vad fan som har hänt med Mattias frisyr? Han ser ju ut som en heroinist.
Citera
2009-09-18, 09:38
  #3588
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurreskvätt
Dock så undrar jag vad fan som har hänt med Mattias frisyr? Han ser ju ut som en heroinist.
Var det bara jag som noterade att båda ekonomisnubbarna blivit påfallande feta sen de var med senast? Plufsiga liksom. Är det för att trean sen ska skicka den vidriga Anna Skipper på dem i ett avsnitt av "Du är vad du äter"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in