2012-09-12, 23:05
  #9577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Kan det vara så att sanningen bakom den enorma skulden till konditoriet har att göra med avancerade sexlekar att göra?
Vi snackar nu alltså O'boy, gräddbakelser, princesstårtor och havreflarn!

Men flickstackarn i fråga såg ju också helt neddrogad ut...

Har du någon grund för den gissningen då? Annars är det ju bara en vild spekulation.
Citera
2012-09-13, 06:08
  #9578
Avslutad
Jag kollade på gamla avsnitt i går kväll och jag stör mig ibland något enormt på programledarna, i början av programmet när de ställer frågor, då ser man tydligt hur de leder in deltagarna på deras spår, invaggar de i en falsk förstående tro. Sedan skäller de ut dem efter noter, ibland efter att själva ha velat veta. Ja, personerna som medverkar är oansvariga och ibland rentav dumma, men programledarna får dem att framstå som dummare än vad de egentligen är. T ex när de går runt/i boendet och kollar, man märker hur de vill att deltagarna ska framstå för oss tittare. Jag personligen tycker att konceptet är förnedring, även om man får hjälp. De känns också lite maktgalna emellanåt.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2012-09-13 kl. 06:34.
Citera
2012-09-13, 06:52
  #9579
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag kollade på gamla avsnitt i går kväll och jag stör mig ibland något enormt på programledarna, i början av programmet när de ställer frågor, då ser man tydligt hur de leder in deltagarna på deras spår, invaggar de i en falsk förstående tro. Sedan skäller de ut dem efter noter, ibland efter att själva ha velat veta. Ja, personerna som medverkar är oansvariga och ibland rentav dumma, men programledarna får dem att framstå som dummare än vad de egentligen är. T ex när de går runt/i boendet och kollar, man märker hur de vill att deltagarna ska framstå för oss tittare. Jag personligen tycker att konceptet är förnedring, även om man får hjälp. De känns också lite maktgalna emellanåt.
Det finns väl ingen som påstått annat än att det är, tidvis, högklassig förnedrings-TV. Är det ett problem?
Citera
2012-09-13, 07:56
  #9580
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det finns väl ingen som påstått annat än att det är, tidvis, högklassig förnedrings-TV. Är det ett problem?

Jag antar att man får ta det för vad det är. Jag förstår dock inte hur man kan ställa upp.
Citera
2012-09-13, 08:06
  #9581
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag antar att man får ta det för vad det är. Jag förstår dock inte hur man kan ställa upp.
Samma mekanismer som får folk att vara med i BB och liknande. Hjälper att vara lågbegåvad och villig att "bli berömd", sen lockar väl också penningpriset.

Tror också att det finns närstående som anmäler dessa vandrande olyckor för att få dem att förstå att de hanterar ekonomin som femåriga förståndshandikappade barn och faktiskt vill hjälpa dem.

För oss tittare gör det att vi kan klappa oss på magen och tycka att vi gör det ganska bra ändå och det är ju ett mänskligt behov som tillfredsställs när man beskådar det hela, kanske inte så ädelt?
Citera
2012-09-13, 08:57
  #9582
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acebace
Vad pratar dessa två zombies om när de är ensamma hemma bara de två? Ingenting?

Hur träffades de är ju ena v de stora frågorna som snurrar runt i min skalle. Hon 20 han 30 och två barn ihop? När och hur träffades de? Ingen av dom lär ju vinna något charmpris direkt heller.
Citera
2012-09-13, 09:32
  #9583
Medlem
Vore intressant att se 1-2 år efteråt om hjälpen har haft någon effekt.
Citera
2012-09-13, 09:38
  #9584
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moozzii
Vore intressant att se 1-2 år efteråt om hjälpen har haft någon effekt.

Det tycker jag med. Vore onekligen intressant.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2012-09-13 kl. 09:51.
Citera
2012-09-13, 18:32
  #9585
Medlem
Trumpeters avatar
I kvällens avsnitt


Har potential att bli intressant.
Citera
2012-09-13, 18:38
  #9586
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
I kvällens avsnitt


Har potential att bli intressant.

Verkligen. Blir att bänka sig framför 3an ikväll då.
Citera
2012-09-13, 18:39
  #9587
Medlem
Såväl avsnitt 5 som 6 finns att se på Viaplay, för de som har det.
Citera
2012-09-13, 20:02
  #9588
Medlem
Trumpeters avatar
Hörde jag rätt, hette ungen Kevin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in