2007-07-05, 04:55
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Haha
Den frågan kan jag svara på i mitt fall och det är: Nej, det gjorde dem inte.

Vad gör dem då?Hur mtcket tid är de hos er?Några timmar för att gå igenom pappren och sen mysa och ger tips som inte kommer med i programmet?
Citera
2007-07-05, 04:57
Medlem
Vill inte svara på någon mer fråga förutom den. Är det fler än mig som är nattugglor!?
Citera
2007-07-05, 06:30
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Vill inte svara på någon mer fråga förutom den. Är det fler än mig som är nattugglor!?

Jag jobbar natt.Ska inte ställa fler frågor till dig.God Natt på dig!
Citera
2007-07-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Bäst och bäst men hon som fick frispel när de skulle sälja skotern så att de inte kunde hälsa på farfar mer minns jag mest.

Men till er skribenter här som har varit med i programmet:Ingen av er verkar vara så glada över att ha varit med.Frågar man nåt så har ni tystnadsplikt.
Ingen sjunger hyllningssånger till Charlie och Mattias för att dem fick er på rätt köl igen.

Vad är det som är så hemligt med programmet?Är era skulder inte så stora som det sägs?Är "försäljningen"av era saker bara ett spel inför kameran?
Är C och M inte så trevliga som det verkar?Går de runt och svär och äter upp er mat?

Berätta om inspelningarna utan att avslöja er!

Hej hej,

Jag har skrivit tidigare i den här tråden! Kände att jag kanske skulle fylla på lite!

Ja vi har alla skrivit på tysnadsplikt om hur programmet spelades in!
I vårt program så såldes inget på riktigt så mycket kan jag säga! Skulderna som togs upp stämmer inte! Och inte heller alla problem. Samtliga saker redovisas till listpriser på marknaden inte vad dem har köpts för.

Orsakerna till detta beror på att iden med program serie nummer 1 var mer att visa vad som kunde hända i worst case ifall man skulle fortsätta med sitt liv på samma sätt.

Eftersom programet var nytt och man inte visste säkert hur det skulle tas emot så var man tvungen i serie 1 att ta det lite lugnare med att exempelvis sälja saker. Man öppnade dock möjligheten så att man senare kunde sälja sakerna själva.

I serie 2 alltså det här årets program så händer det mesta på riktigt det är också därför man får se dem gjorda renoveringarna i serie 2 men inte i serie 1.

Och det är ju inte så konstigt dem som såg serie 1 och trodde på det och sedan sökte dem visste ju vad dem hade att vänta. det är nog därför dem inte är lika missnöjda som dem som spelade in serie 1. vi visste ju inte riktigt vad vi gav oss in i.

Gällande väderstations killen som heter Mattias så var köpet av väder stationen uppgjord. Anledingen till att film killen går i taket beror på att han inte visste att det var uppgjort. Charlie och Mattias är nästan lika mycket i händerna på filmbolaget som dem som har vart med i programmet! Dem visste inte alltid vad som skulle hända eller att vissa saker inte stämde!

Så gör man i tv för att få äkta reaktioner. Och tänk på att en timme på tv är 1 veckas inspelning förstå då att man kan klippa ihop och vinkla saker som man vill.

För övrigt så är den så kallade experten som dem använder sig utav en ren bluff! Han hade fel på 3 utav 4 saker som han sa inte fungerade i vårt hus! Summan sjönk från över 250,000 till 35,000 i reparations kostnader när vi tog in anticimex istället för honom.

Min gissning är att tanken från början var att han skulle få uppdragen att fixa husen eftersom han lämnade så feta offerter mot andra!

Det jätte stora huset i norrtälje som han sa skulle kosta 1,2 miljoner att reparera gick på 300,000 och då satte dem in en bärgvärme pump för dem pengarna också!

Så jag hoppas ni känner er nöjda med lite mer svar!

Jag är grymt missnöjd över vårt program men jag tycker dock att iden från början var bra om dem hade hjälp människor som kanske hade det lite svårare precis som det har diskuterats i tråden tidigare. Men då kanske dem inte skulle bli så hyllade som dem är idag.

Och vi lärde oss en del faktiskt! Det var ett litet uppvaknande att vi spenderade för mycket pengar! Så idag sparar vi faktiskt mer än vad dem ville vi skulle göra! Över 10 tusen i månaden hamnar på kontot.

Mvh Lyxnisse
Citera
2007-07-14, 09:15
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse

Tack för svaren.Intressant att få veta lite hur det är bakom kulisserna.
En fråga till:När de kommer tillbaka efter en månad,är det verkligen en månad?
Har de hört av sig mer efter programmet?
Citera
2007-07-15, 01:44
Bannlyst
Det mesta är vinklat!!!

Citat:
Jag har sett några avsnitt nu och jag undrar hur folk tänker igen?
Nu senast var det en kille som tokköpte elprylar,men var det inte lite riggat när han köpte väderstationen?
Ekonomkillen fick spel iaf.

Någon som känner några av de medverkande?

.......Tänk bara hur de först dessa två står och säger i början av programmen u.f "Detta är nog det värsta vi sett och HUR skall vi klara detta"? -Då man ju VET att det kommer ordna sig till det bästa till slut.
Sedan alla som får gratisreklam i dessa program.
Badrumsfirman som då ger familjen ett nytt badrum.HUR realistisk blir det då - för VEM med betalningssvårigheter får ett nytt badrum? Eller mäklarfirman som noga presenteras och NATURLIGTVIS "som tack" värderar till ett värde som aldrig skulle varit möjligt om inte Tv var där.
Resebolaget som också de får reklam och då passar på ge en skuldsatt familj en resa till Thailand "för de varit så duktiga!":-< SOM OM det fungerar så i vekligheten?
Och så bankerna som absolut skulle sagt nej till dessa medverkande om inte TV varit där - men gått att ordna i dessa program....naturligtvis!

Skall de visa sådana här serier så borde det verkligen vara såsom det skulle vara "på riktigt".
Sänds bara för att ge en massa firmor PR /icke minst de två som skall vara experter/ och är bara "vinklat skådespeleri".
Citera
2007-07-18, 21:03
Medlem
Har funderat en hel del efter att jag var med i programmet och ett tag trodde jag verkligen att jag var så korkad som de framställde mig i programmet. Av alla korkade beslut jag någonsin gjort var det att skriva på papperna för att vara med i det programmet.
Kan tillägga här att jag bla under 2006 betalat in 57 000:-, för 2005, i inkomstskatt till SKV samt att jag haft kontakt med dem under hela tiden om att jag var sen med sista papperna till deklarationen. Jag hade från maj/juni 2006 tom slutet på december endast 60 000:- in i företaget. Det är ca 10 000:-/månad. Alla papper+moms var inlämnade korrekt under hela 2005. Jag tog inte ut någon lön eftersom jag fick studielån och naturligtvis inte ville tappa det.
Har ägt tre av mina hästar sedan -99, -01, -02, en är ju en åring och föddes -06 samt ponnyn som jag haft som sällskap och kostade hela(!?) 120 kr/månadi driftskostnad. Den hade jag då tjejer som red och den tjänade in minst 500:-/månad. Ponnyjäkulen gick alltså plus varje månad.
Jag har dessutom aldrig tänkt leva på mina hästar och definitivt aldrig tänkt bedriva ridskola. Här är det dessutom grannar för nära samt för lite mark att ha så många hästar. Hästarna jag hade/har har tre stycken tävlat/tävlar på nationell nivå och är definitivt inga hästar lämpade för någon ridskola. En ridskolehäst behöver inte vara av den kalibern att den kostar ett 6-siffrigt belopp. Fölet kom av att ena hästen stod skadad en längre tid och jag tyckte att det var bättre att den var dräktig än att den bara stod och kostade pengar.
Det enda som jag egentligen la ut pengar på till hästarna under 2006 var att försöka få de två stona dräktiga vilket tyvärr misslyckades i bägge fallen. Det finns dessutom ett prejudikat att hästverksamhet med avel kan gå back pga sådana omständigheter och jag kan alltså bedriva hästverksamheten vidare.
Annars har nästan alla mina pengar gått till huset vilket jag inte ens står som ensam ägare till.
Citera
2007-07-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Går det nya program nu eller visar de fortfarande gammalt skit?

Gammal skit tyvärr!
Citera
2007-07-20, 10:46
Medlem
Citat:
Det var med barnbidrag,vårdnadsbidrag och sånt

Helt rätt! Det som är så svårt är att dem har gjort olika i programmen! Som i vårat så räknande dem inte med barnbidrag etc. när man presenterade hur mycket vi gjorde av med innan Charli och dem kom in!

Men sen när den nya budgeten kom så fanns dem pengarna med! Det är därför folk har så svårt att hänga med och förstå hur det helt plötsligt finns pengar och använda!

Och det är ju även det som gör att det ser ut som vissa tjänar mer än vad dem gör!
Citera
2007-07-20, 22:34
Medlem
Kloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Helt rätt! Det som är så svårt är att dem har gjort olika i programmen! Som i vårat så räknande dem inte med barnbidrag etc. när man presenterade hur mycket vi gjorde av med innan Charli och dem kom in!

Men sen när den nya budgeten kom så fanns dem pengarna med! Det är därför folk har så svårt att hänga med och förstå hur det helt plötsligt finns pengar och använda!

Och det är ju även det som gör att det ser ut som vissa tjänar mer än vad dem gör!

Får hoppas att C & M och tv teamet har blivit varma i kläderna och kör med öppna kort och redovisar allt som det är utan att förvränga allt.

Lyxnisse: Du var missnöjd med ert program,har ni framfört det till C & M?
Citera
2007-07-23, 22:22
Medlem
mmas avatar
Citat:
Har funderat en hel del efter att jag var med i programmet och ett tag trodde jag verkligen att jag var så korkad som de framställde mig i programmet. Av alla korkade beslut jag någonsin gjort var det att skriva på papperna för att vara med i det programmet.
Kan tillägga här att jag bla under 2006 betalat in 57 000:-, för 2005, i inkomstskatt till SKV samt att jag haft kontakt med dem under hela tiden om att jag var sen med sista papperna till deklarationen. Jag hade från maj/juni 2006 tom slutet på december endast 60 000:- in i företaget. Det är ca 10 000:-/månad. Alla papper+moms var inlämnade korrekt under hela 2005. Jag tog inte ut någon lön eftersom jag fick studielån och naturligtvis inte ville tappa det.
Har ägt tre av mina hästar sedan -99, -01, -02, en är ju en åring och föddes -06 samt ponnyn som jag haft som sällskap och kostade hela(!?) 120 kr/månadi driftskostnad. Den hade jag då tjejer som red och den tjänade in minst 500:-/månad. Ponnyjäkulen gick alltså plus varje månad.
Jag har dessutom aldrig tänkt leva på mina hästar och definitivt aldrig tänkt bedriva ridskola. Här är det dessutom grannar för nära samt för lite mark att ha så många hästar. Hästarna jag hade/har har tre stycken tävlat/tävlar på nationell nivå och är definitivt inga hästar lämpade för någon ridskola. En ridskolehäst behöver inte vara av den kalibern att den kostar ett 6-siffrigt belopp. Fölet kom av att ena hästen stod skadad en längre tid och jag tyckte att det var bättre att den var dräktig än att den bara stod och kostade pengar.
Det enda som jag egentligen la ut pengar på till hästarna under 2006 var att försöka få de två stona dräktiga vilket tyvärr misslyckades i bägge fallen. Det finns dessutom ett prejudikat att hästverksamhet med avel kan gå back pga sådana omständigheter och jag kan alltså bedriva hästverksamheten vidare.
Annars har nästan alla mina pengar gått till huset vilket jag inte ens står som ensam ägare till.

Hej!

Hur mycket drog du inte i månaden igenligen? När dom placerade ut 1000lappar på den där tavlan såg det ju ut som en sjuk mängd pengar varje månad att spendera? Vad var det för ITverksamhet du hade? På din sida nu står det ju

"Arbete: Letar sedan två veckor."

Du skrev ju tidigare för ett par månader sen i denna tråd att det var en väldigt bra ITgrej och att du inte ville avslöja nått osv, sen att du fick in kudner under programmets gång.

Man blir ju nyfiken vad det var för ITgrej, och kör du den inte längre?

Mvh
fd Öviksbo
Citera
2007-07-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Hej!

Hur mycket drog du inte i månaden igenligen? När dom placerade ut 1000lappar på den där tavlan såg det ju ut som en sjuk mängd pengar varje månad att spendera? Vad var det för ITverksamhet du hade? På din sida nu står det ju

"Arbete: Letar sedan två veckor."

Du skrev ju tidigare för ett par månader sen i denna tråd att det var en väldigt bra ITgrej och att du inte ville avslöja nått osv, sen att du fick in kudner under programmets gång.

Man blir ju nyfiken vad det var för ITgrej, och kör du den inte längre?

Mvh
fd Öviksbo

Hade två delar i IT-verksamheten. Satt precis och funderade på hur jag skulle marknadsföra den ena vidare faktiskt. Har inte riktigt fungerat med säljare som det var tänkt.
Det enda jag vet från den tavlan, kommer inte ihåg så mycket idag, är att jag inte äter för 4000:-/månad själv. 33000 kommer de väl upp i att jag gör av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in