Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Bäst och bäst men hon som fick frispel när de skulle sälja skotern så att de inte kunde hälsa på farfar mer minns jag mest.
Men till er skribenter här som har varit med i programmet:Ingen av er verkar vara så glada över att ha varit med.Frågar man nåt så har ni tystnadsplikt.
Ingen sjunger hyllningssånger till Charlie och Mattias för att dem fick er på rätt köl igen.
Vad är det som är så hemligt med programmet?Är era skulder inte så stora som det sägs?Är "försäljningen"av era saker bara ett spel inför kameran?
Är C och M inte så trevliga som det verkar?Går de runt och svär och äter upp er mat?
Berätta om inspelningarna utan att avslöja er!
Hej hej,
Jag har skrivit tidigare i den här tråden! Kände att jag kanske skulle fylla på lite!
Ja vi har alla skrivit på tysnadsplikt om hur programmet spelades in!
I vårt program så såldes inget på riktigt så mycket kan jag säga! Skulderna som togs upp stämmer inte! Och inte heller alla problem. Samtliga saker redovisas till listpriser på marknaden inte vad dem har köpts för.
Orsakerna till detta beror på att iden med program serie nummer 1 var mer att visa vad som kunde hända i worst case ifall man skulle fortsätta med sitt liv på samma sätt.
Eftersom programet var nytt och man inte visste säkert hur det skulle tas emot så var man tvungen i serie 1 att ta det lite lugnare med att exempelvis sälja saker. Man öppnade dock möjligheten så att man senare kunde sälja sakerna själva.
I serie 2 alltså det här årets program så händer det mesta på riktigt det är också därför man får se dem gjorda renoveringarna i serie 2 men inte i serie 1.
Och det är ju inte så konstigt dem som såg serie 1 och trodde på det och sedan sökte dem visste ju vad dem hade att vänta. det är nog därför dem inte är lika missnöjda som dem som spelade in serie 1. vi visste ju inte riktigt vad vi gav oss in i.
Gällande väderstations killen som heter Mattias så var köpet av väder stationen uppgjord. Anledingen till att film killen går i taket beror på att han inte visste att det var uppgjort. Charlie och Mattias är nästan lika mycket i händerna på filmbolaget som dem som har vart med i programmet! Dem visste inte alltid vad som skulle hända eller att vissa saker inte stämde!
Så gör man i tv för att få äkta reaktioner. Och tänk på att en timme på tv är 1 veckas inspelning förstå då att man kan klippa ihop och vinkla saker som man vill.
För övrigt så är den så kallade experten som dem använder sig utav en ren bluff! Han hade fel på 3 utav 4 saker som han sa inte fungerade i vårt hus! Summan sjönk från över 250,000 till 35,000 i reparations kostnader när vi tog in anticimex istället för honom.
Min gissning är att tanken från början var att han skulle få uppdragen att fixa husen eftersom han lämnade så feta offerter mot andra!
Det jätte stora huset i norrtälje som han sa skulle kosta 1,2 miljoner att reparera gick på 300,000 och då satte dem in en bärgvärme pump för dem pengarna också!
Så jag hoppas ni känner er nöjda med lite mer svar!
Jag är grymt missnöjd över vårt program men jag tycker dock att iden från början var bra om dem hade hjälp människor som kanske hade det lite svårare precis som det har diskuterats i tråden tidigare. Men då kanske dem inte skulle bli så hyllade som dem är idag.
Och vi lärde oss en del faktiskt! Det var ett litet uppvaknande att vi spenderade för mycket pengar! Så idag sparar vi faktiskt mer än vad dem ville vi skulle göra! Över 10 tusen i månaden hamnar på kontot.
Mvh Lyxnisse