2022-04-17, 10:08
Medlem
e_peppes avatar
Mycket tyder på att det är Christofer i Malmö, säsong 25 avsnitt 6… men summorna som anges i expressen stämmer inte. Men ålder, belåning av en närstående och ort stämmer.
Citera
2022-04-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e_peppe
Mycket tyder på att det är Christofer i Malmö, säsong 25 avsnitt 6… men summorna som anges i expressen stämmer inte. Men ålder, belåning av en närstående och ort stämmer.
Känns som rätt person.
Gissning: "Använt närståendes namn och lånat större summa pengar."
Citera
2022-04-17, 16:57
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Hur lyckades Molly Hammar från Falun få sitt avsnitt helt raderat från internet?

Avsnitt 2, helt borta:

https://www.viafree.se/program/under...llan/sasong-28

Finns ej heller på Youtube. Brukade ofta surfa in där för att titta på hennes avsnitt då hon såg så påverkad ut.

Denna person är det som åsyftas:

https://www.expressen.se/dinapengar/...och-lyxshoppa/
Citera
2022-04-17, 17:42
Citat:
Ursprungligen postat av MyckeSenapSkaDeVa
Hur lyckades Molly Hammar från Falun få sitt avsnitt helt raderat från internet?

Avsnitt 2, helt borta:

https://www.viafree.se/program/under...llan/sasong-28

Finns ej heller på Youtube. Brukade ofta surfa in där för att titta på hennes avsnitt då hon såg så påverkad ut.

Denna person är det som åsyftas:

https://www.expressen.se/dinapengar/...och-lyxshoppa/

Du menar Molly Johansson väl?
Citera
2022-04-17, 19:57
Medlem
Rondavouzs avatar
Angående han som åtalats i Malmö:
Frida, Malmö, släkting
https://www.hant.se/noje/lyxfallan-f...s-namn/5185117
Sätter jag mina sura ikke-sms lånade slantar på
Citera
2022-04-19, 21:02
Medlem
Paret ikväll, Fredrik och Ida. Vad vet ni om dessa turturduvor? Såg inte hela programmet men de hade nästan 40 krediter men inga tillgångar förutom en gammal knarr för 65 tusen, vad spenderades miljonen på? Fredrik verkar vara glad och snäll men inte så smart, har han även lite släng av dvärgväxt?
Citera
2022-04-21, 21:07
Medlem
Jag tycker det är konstigt att de inte ansöker om skuldsanering oftare i det här programmet. Om man inte kan betala av sina lån inom fem års tid så kan man få det beviljat om man ansöker om det, men ändå är det många som t.ex. Lars i dagens avsnitt som inte kommer skuldfri förrän om 10 år med den budgeten de gjorde.
Citera
2022-04-21, 21:11
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jag tycker det är konstigt att de inte ansöker om skuldsanering oftare i det här programmet. Om man inte kan betala av sina lån inom fem års tid så kan man få det beviljat om man ansöker om det, men ändå är det många som t.ex. Lars i dagens avsnitt som inte kommer skuldfri förrän om 10 år med den budgeten de gjorde.

Jag kommer heller inte vara skuldfri på 10år, 44år faktiskt med nuvarande amortering av mitt bolån.
Ska jag också kunna söka skuldsanering med nästan 3miljoner i lån?

Skämt åsido, lånade pengar ska betalas tillbaka, och en skuldsanering bör sitta längre inne än så.
Senast redigerad av flukke 2022-04-21 kl. 21:15.
Citera
2022-04-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Jag kommer heller inte vara skuldfri på 10år, 44år faktiskt med nuvarande amortering av mitt bolån.
Ska jag också kunna söka skuldsanering med nästan 3miljoner i lån?

Jag syftade givetvis på personer som inte äger någon bostad eller något av större värde.
Citera
2022-04-21, 23:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
En skuldsanering är ju en oerhört sjysst deal för den som får det, men det innebär ju också att de som har skulder att kassera in INTE kommer att få alla sina pengar. Det SKA inte vara lätt att få en skuldsanering! Grundinställningen ska vara att skulder ska betalas! Många borgenärer lider av att inte få de pengar som faktiskt är deras, men som vi ser i många avsnitt av Lyxfällan så fortsätter de skuldsatta med sin konsumtion av läsk, godis, privat nöjeskörning, resor, kläder, tobak, dyr mat, elektronikprylar, alkohol, taxiresor… Listan på exempel kan göras oerhört lång… Samtidigt beklagar sig många av de skuldsatta att det är så oooooerhört jobbigt att ha skulder!
Citera
2022-04-22, 00:22
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Tror att det rör sig om skåne då kammaråklagare Lotten Paulsson huserar i Malmö, har gått igenom lite gamla avsnitt men ingen klockren träff än.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Känns som rätt person.
Gissning: "Använt närståendes namn och lånat större summa pengar."

Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Angående han som åtalats i Malmö:
Frida, Malmö, släkting
https://www.hant.se/noje/lyxfallan-f...s-namn/5185117
Sätter jag mina sura ikke-sms lånade slantar på
Om han ”nu” ska åtalas så borde väl FUP:en snart finnas tillgänglig. Den ska bli intressant att läsa…
Citera
2022-04-25, 07:38
Medlem
Skate Shop by Scarlett Andersson AB

Skuldsaldo hos Kronofogden 2022-04-23
Allmänna mål totalt 34 230 kr
Enskilda mål totalt 244 239 kr
Betalningsanmärkningar de senaste 5 åren
Allmänna mål totalt 3 st
Betalningsföreläggande totalt 24 st mål

Skulder bara växer, dags att sälja huset ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in