2009-03-13, 16:03
Medlem
klistiers avatar
Ah äntligen blev lyxfällan lite bättre igen! Läskig kille, blev riktigt rädd när han började prata. Riktigt söt unge dock, verkar inte brås på någon av föräldrarna!
Citera
2009-03-13, 18:26
Medlem
[quote=Roger Persson]Nu vill jag inte vara den som är den, men varken Martin eller Emma ser ut som folk med några större studieskulder. Hon framstod som en makalös lipsill så som hon grät och snyftade över de problem som hon och hennes livsstil själv var orsak till. Martin verkade inte heller vara den skarpaste kniven i lådan och med tanke på hur han beter sig här på forumet och den reaktion som Elisabeths välmotiverade kritik frammanade så verkar han även ha problem med humöret. Kombinationen ilska och dålig impulskontroll brukar vanligen leda till andra typer av problem än de programmet tog upp, en titt i belastningsregistret skulle vara kul och säkerligen ge en del.

Ilska, depression med tillhörande lyckopillermedicinering, huliganromantik, "bärs" som en av sina stora laster - Martin känns inte direkt som killen jag skulle vilja skaffa barn med. Kanske därför Emma måste trösta sig om kvällarna innan hon ska gå och lägga sig? Blåklockorna Martin ger henne kanske dämpas av lösgodis och "en varmkorv"?

men snälla ..är det en anklagelse?? ilska tyckte inte han verkade arg..puts väck####
...
Citera
2009-03-13, 19:00
Bannlyst
Men oj, ÄR du lyxfällankillen nu igen! Får jag kalla dig för snushulliganen?
Citera
2009-03-13, 21:20
Medlem
~*BayBee*~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
man blir inte fet av SSRI, däremot kan man få hungerskänslor, som många ger vika för. det jävliga med SSRI och dessa hungerskänslor är att man kan äta en halv oxe och en fåra potatis och ändå känna sig hungrig igen efter 5min, där sitter orsaken till viktuppgången som ses i samband med intag av SSRI

Nej. Vissa SSRi preparat ändrar på ämnesomsättningen. Spelar ingen roll ifall står emot hungern för ämnesomsättningen går så jävla långsamt så att man lägger på sig iaf.
Citera
2009-03-13, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ~*BayBee*~
Nej. Vissa SSRi preparat ändrar på ämnesomsättningen. Spelar ingen roll ifall står emot hungern för ämnesomsättningen går så jävla långsamt så att man lägger på sig iaf.
I Martins fall så verkar det som om hans ämnesomsättning gick så långsamt att hans kärring la på sig fläsk. Åtminstone såg det så ut...

// Roger P.
Citera
2009-03-13, 23:54
Medlem
Imponerads avatar
Har precis sett senaste avsnittet av Lyxfällan med det överviktiga paret och jag blir rent ut sagt förbannad på kanal 3 som utsätter människor som är psykiskt instabila för detta.
Vi har en "man" i familjen som är utbränd och har således dåligt med pengar. Att han inte mår psykiskt bra behöver man inte vara psykiater för att se. Han är sjukskriven och har då förmodligen dåligt med pengar men väljer att snusa upp en summa som uppgår till runt 3000 kronor? Finns det någon rimlig förklaring till det? När hans pengar sedan är slut väljer han att lura sin egen fru på pengar och handla enligt egen utsago kläder för detta.
När man ser hans klädsmak i TV så kan man undra om detta verkligen är sant eller om han köper annat för pengarna.

Sen har vi en kvinna som jag uppfattar som arbetslös? Hon har drömmar om att bli lastbilschafför. Hon har en mycket allvarlig övervikt med en bukfetma som är livsfarlig för henne. Hon mår mycket dåligt och tänker på ekonomin hela tiden. På nätterna tröstäter hon för att hon mår bättre av detta och då tydligen kan somna. Detta berättar hon medans hon står och lipar i en klädesaffär.

Tillsammans är de ett par som överkonsumerar och pengar går till saker som snus, snabbmat (korv enligt kvinnan, men jag tror pizza och dyl. är mer standard än undantag i den familjen) och godis.

Sist men inte minst har de en dotter som ser frisk och kry ut. Men vad lever den här flickan av? Stoppar de i henne godis och "korv" och samma kost som de själva livnär sig på? Även om flickan var smal och för all del söt så blir man orolig för hon har det och jag tycker det är Socialens plikt att kolla upp det här, barn ska aldrig fara illa!

Sammanlagt har vi då en familj med två mycket instabila föräldrar. Att vara instabil och må dåligt får man göra, absolut. Det som retar mig något otroligt är att Kanal 3 gör underhållnings-tv av sånna här människor, det är sorgligt och bland de värsta jag sett gällande förnedrings-tv. Jag undrar om den här familjen verkligen visste vad de gav sig in på??

De skulle behöva psykiatrisk experthjälp. De här paret var inte fast i någon "lyxfälla", de överkonsumerade snabbmat, snus, godis etc. Uppenbarligen brydde de sig knappt om konsekvenserna. Både var tydligt deprimerade och mannen hade humörsproblem och kvinnan bröt ihop flera gånger och grät.
Som sagt, de behöver experthjälp, utan några kameror! Det är äckligt av Kanal 3 att visa något sånt här!
Citera
2009-03-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Men man får väl ta lite ansvar för hur man framställer sig själv också, och inte bara följa order blint. Om dom säger till dig att framstå som en idiot i ett klipp så kan man helt enkelt säga nej.

Ja, självklart. Men det jag menar är ju att en del klarar ju uppenbarligen inte av det.
Citera
2009-03-14, 10:12
Bannlyst
Jag håller med "Imponerad".

Tycker att förra programmet var mer typisk "lyxfällan"-ämne. En ung tjej som levde lyxliv på östermalm och kunde få det gå¨runt tack vare att hon ständigt fick pengar av sin rika pappa. Det är lyxfällanämne, inte psykiskt sjuka människor med ätstörningar.
Citera
2009-03-14, 12:22
Medlem
.-.-.s avatar
Nästa program låter spännande.

Han tjänar 13.000 kronor i månaden. Av de pengarna går 11.500 kronor till Michaels alldeles för dyra bil. När Lyxfällan dyker upp är hans största rädsla att bli av med den fina bilen. - Men om han inte skärper sig är det snarare risk att han inte får behålla sin fina flickvän, säger Lyxfällans experter. - Just nu skulle jag bara vilja köra ner den där bilen för ett stup. Flickvännen Michaela har tröttnat på 22-årige Michaels snedvridna prioriteringar. Efter att ha övertagit en alldeles för dyr bil, åkt på tunga reparationskostnader och dessutom lagt en halv förmögenhet på att pimpa bilen har han skulder upp över öronen. Trots att han bor och äter gratis hos sina föräldrar tvingas han varje månad låna pengar av både föräldrarna och flickvännen för att klara sig. - Han brukar fråga lite fint om bensin för att komma till jobbet en dag. Då vet jag att jag lika gärna kan tanka för hela veckan, säger flickvännen dystert. För Lyxfällans experter är fallet solklart: bilen måste bort. - Det är vansinne. Du ska åka i en minibil, helst i en EPA-traktor, säger Lyxfällans Lasse Hellström. När paret ställs inför den hårda verkligheten vid budgettavlan blir Michaela förkrossad. Hon, som drömt om att flytta ihop med sin pojkvän, inser hur otroligt långt borta den drömmen faktiskt ligger. - Det här var ärligt talat värre än jag trodde. Jag är mållös. Jag finner inga ord, säger hon.
Citera
2009-03-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nästa program låter spännande.

Han tjänar 13.000 kronor i månaden. Av de pengarna går 11.500 kronor till Michaels alldeles för dyra bil. När Lyxfällan dyker upp är hans största rädsla att bli av med den fina bilen. - Men om han inte skärper sig är det snarare risk att han inte får behålla sin fina flickvän, säger Lyxfällans experter. - Just nu skulle jag bara vilja köra ner den där bilen för ett stup. Flickvännen Michaela har tröttnat på 22-årige Michaels snedvridna prioriteringar. Efter att ha övertagit en alldeles för dyr bil, åkt på tunga reparationskostnader och dessutom lagt en halv förmögenhet på att pimpa bilen har han skulder upp över öronen. Trots att han bor och äter gratis hos sina föräldrar tvingas han varje månad låna pengar av både föräldrarna och flickvännen för att klara sig. - Han brukar fråga lite fint om bensin för att komma till jobbet en dag. Då vet jag att jag lika gärna kan tanka för hela veckan, säger flickvännen dystert. För Lyxfällans experter är fallet solklart: bilen måste bort. - Det är vansinne. Du ska åka i en minibil, helst i en EPA-traktor, säger Lyxfällans Lasse Hellström. När paret ställs inför den hårda verkligheten vid budgettavlan blir Michaela förkrossad. Hon, som drömt om att flytta ihop med sin pojkvän, inser hur otroligt långt borta den drömmen faktiskt ligger. - Det här var ärligt talat värre än jag trodde. Jag är mållös. Jag finner inga ord, säger hon.

Låter fantastiskt!
Citera
2009-03-14, 17:01
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
I Martins fall så verkar det som om hans ämnesomsättning gick så långsamt att hans kärring la på sig fläsk. Åtminstone såg det så ut...

// Roger P.

Haha!
Citera
2009-03-14, 21:47
Medlem
.-.-.s avatar
Det va ett par riktitg fula jävlar som va med nu i senaste lyxfällan.
Är det ens lagligt att se ut så där?
Dom passar rätt bra ihop i alla fall, tänk er en porrfilm med dom två, det skulle vara fint runkmaterial det. Verkade inte ha alla tomtar i garaget.

Lyxfällan verkar mest va nå förnedringsbajsarprogram nuförtiden.
Leta år några sär och garva åt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in