2008-09-18, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Clarksson
Fattar inte varför man skaffar barn med någon äldre.
Fattar inte varför man skaffar FEM barn. Det finns inget behov av en stor barnaskara i ett urbant i-land utan klankultur och med ett väl utbyggt pensionssystem. Vad tänker folk med? Lär de sig inte av sina misstag?
Citera
2008-09-18, 23:23
Medlem
budgeten

Var det bara jag som tyckte att kvällens program var otroligt rörigt och otydligt? I början så påpekade de nya programledarna att familjen i stort sett inte hade något av värde. Efter att ha sålt lite småskräp dvs 2 tv apparater och smycken så kunde de lösa hela hans lån som var på ca 350 000. Bilen såldes ju för restvärdet om jag förstod saken rätt. Och summan av kardemumman blev då i slutändan att dom sänkte sina räntekostnader med 2500 kr i månaden efter att ha fått alla sina lån hos banken?

Som sagt kan jag ha missat något då jag inte kollade exakt hela tiden
Citera
2008-09-18, 23:47
Medlem
Vad fan är det här? Jävla skit! Hur i helvete kan dom ha med en kvinna som programledare? "Chef för svenkfastighetsförmedling" Vad fan vet kvinnor om att leda företag? Jag var så förbannad på henne hela programmet. Det var ju som att hon snackade med två jävla ungar.

Klienterna i detta program har redan Saccard beskrivit till punkt och pricka. Lägg ner detta programmet nu. Utan Charlie och Mathias blev det plötsligt jävligt mycket sämre
Citera
2008-09-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Hennes inkomst är 17.000 kr/mån EFTER skatt, inte illa pinkat av en undersköterska... Jag antar dock att barnbidraget är medräknat där.

OCH Underhållen från fäderna till hennes barn. Var det en till varje unge?
Citera
2008-09-19, 00:16
Medlem
Schnyggves avatar
Snubben gjorde ju ett jävligt efterblivet intryck alla fall, och som sagt ruggigt wt! killen hade ju pejl på läget alla fall, -vad tjänar du? ööhh ehh nä nä nu är... står le still i hövve mitt! vad kostade bilen du köpte för typ en kvart sedan? öhh öh jag vet int ja, nu står det stilla oppalär! vad sålde du den för? hur många lån har ni? på hur mycket? ...öh..ehh nä!

De nya programledarna var väl inte klockrena, men jag tycker vi ska ge dem en chans att bli lite varm i kläderna! kan nog bli rätt bra tror jag C och M var ju inga supertalanger i början heller...
Citera
2008-09-19, 02:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
De nya programledarna var väl inte klockrena, men jag tycker vi ska ge dem en chans att bli lite varm i kläderna! kan nog bli rätt bra tror jag C och M var ju inga supertalanger i början heller...

Nej de var väl inget vidare men det blir nog bättre. Inte lätt att ta över ett program som är så starkt förknippat med tidigare programledarna.
Citera
2008-09-19, 08:47
Medlem
Coss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Han satte sig verkligen i skiten när han gifte sig med henne och samtidig tog på sig försörjningsplikten för hennes ungar som hon har med andra karlar. Vad tänker han med?

Om jag förstod det hela rätt slogs alla deras lån ihop till ett och samma lån, och eftersom hon hade betalningsanmärkningar fick han stå för hela det lånet.
Ganska modigt av honom att ta över även hennes lån, hon kan ju i princip dumpa honom och vara skuldfri. Och när det gäller dumpning av karlar verkar hon ju ha lite vana...
Citera
2008-09-19, 11:05
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
Om jag förstod det hela rätt slogs alla deras lån ihop till ett och samma lån, och eftersom hon hade betalningsanmärkningar fick han stå för hela det lånet.
Ganska modigt av honom att ta över även hennes lån, hon kan ju i princip dumpa honom och vara skuldfri. Och när det gäller dumpning av karlar verkar hon ju ha lite vana...

Ja så gjorde de han uttalade sig också om det för han har ju hittat rätt eller sitt livs kärlek eller vad han sa så det var självklart
Citera
2008-09-19, 11:19
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
WT? Svar ja. Det räckte tydligen inte att ha fyra barn från ett tidigare förhålland eutan det skulle vara flera förhållanden. De hade tagit lån för att köpa prylar, smycken och finansiera sitt bröllop. Han tjänade 27 000 och hon 17 000. Två normala människor skulle klara sig utmärkt på den summan trots fem ungar.

Nej så var det väl inte, han tjänade ju 16-17000. De gick ju back 6,500 eller hur det nu var. Och utgifterna låg på 35-36k.
Hursomhelst, förstår inte varför man avlar fram ett till barn och gifter sig på kredit. 10 bilar på fyra år... idioti. Nyfödda ungen och resten av barnaskaran ska ju ha pengar.
Citera
2008-09-19, 13:54
Medlem
Hur lyckas man göra så många dåliga bilaffärer på så kort tid?
Citera
2008-09-19, 18:03
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Klockren analys!

Tycker inte nya programledarna är lika vassa bara, men dom kanske växer.

Om man ska slå upp WT i ett lexikon så kan man med fördel ha denna killen som referens. Han var som ett koncentrat av alla WT som någonsin levt och verkat i Sverige. Tribaltatuering, son/bonusbarn som heter Kevin, köper begagnade bilar och säljer dem när han tröttnat ... min WT-mätare brast för fan när han intog skärmen.

Förövrigt var programledarna så jäkla menlösa, och hela skiten var ommöjligt ännu mer stagad än på Charlie o Mathias tid. Hade annars hoppats på att Lyxfällan skulle fått sig en makeover vid programledarskiftet, men tydligen tycker TV3 om att planka upplägget från Grannfejden med checklista som man kommer på efter att de lyckats genomföra punkterna. Därmed förtas alls eventuell spänning från programmet och enda nöjet kvar är att se hur WT deltagarna är.
Citera
2008-09-19, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Om man ska slå upp WT i ett lexikon så kan man med fördel ha denna killen som referens. Han var som ett koncentrat av alla WT som någonsin levt och verkat i Sverige. Tribaltatuering, son/bonusbarn som heter Kevin, köper begagnade bilar och säljer dem när han tröttnat ... min WT-mätare brast för fan när han intog skärmen.
... ärmlösa tröjor, camoshorts, en tatuerad spindel på axeln, mohikanfrisyr, cykelstyremustasch, giftermål med en kvinna som har fyra barn med lika många andra karlar, skaffat en ny unge med ovan nämnda fyrabarnsmamma, döpt ungen till Nova (det stod väl mellan det och Destiny), paret bor i ett trashområde i Sundsvall. Jag är hundra på att han har Eddie Meduza på CD i bilen. Jag är också hundra på att han gick tvåårig fordon eller hasade runt på IV-programmet. Jag är lika hundra på att den "nya" familjebilen som de köpt och som kostade 2500 kr är en sönderrostad Volvo 245 som inte håller vintern igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in