2008-03-22, 22:48
Medlem
askers avatar
Det är ju egentligen aldrig någon poäng att stänga AV vertical sync. Du kommer bara få massa tearing och skärmen kommer ändå visa lika många bilder per sekund. Har du en skärm som körs i 60Hz SKA du spela med 60 fps. Allt annat är vansinne.

Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
30-100, när jag spela cs för 4 år sedan med samma dator toppa jag 100 hela tiden.

Låt mig gissa.. Förr: XP. Nu: Vista?
Citera
2008-03-22, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Det är ju egentligen aldrig någon poäng att stänga AV vertical sync. Du kommer bara få massa tearing och skärmen kommer ändå visa lika många bilder per sekund. Har du en skärm som körs i 60Hz SKA du spela med 60 fps. Allt annat är vansinne.

Låt mig gissa.. Förr: XP. Nu: Vista?

Förr: XP. Nu: XP :/
Citera
2008-03-23, 01:29
Bannlyst
någon som kan vara vänlig attt länka till eller upplysa om vad som allmänt är tillåtet och inte tillåtet när det gäller att ställa in saker i config vill inte lära mig spela med värden som man senare får reda på inte är tillåtna....
Citera
2008-03-23, 01:36
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Security
någon som kan vara vänlig attt länka till eller upplysa om vad som allmänt är tillåtet och inte tillåtet när det gäller att ställa in saker i config vill inte lära mig spela med värden som man senare får reda på inte är tillåtna....

Reglerna varierar från server till server och cup till cup. Läs reglerna för den cup du skall vara med i så hittar du info.
Citera
2008-03-23, 01:38
Medlem
antagonistens avatar
Hur gör man s.k. "rysshopp" (a.k.a. bunnyhopp) ?
Är det tillåtet att göra det på de flesta servrar?
Citera
2008-03-23, 01:42
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Hur gör man s.k. "rysshopp" (a.k.a. bunnyhopp) ?
Är det tillåtet att göra det på de flesta servrar?

Rysshopp är en sak och bunnyhopp är en annan.

Rysshopp är när du springer utan att det låter, detta är oftast scriptat och annars görs det med scrollen + ctrl.

Bunnyjump är när du hoppar i en serie så att säga. Scriptat så är det bara att hålla inne mellanslag så fortsätter den hoppa, dock så kan du ju tappa fart. Annars görs detta ganska enkelt med lite träning med scrollen och a+d.

De flesta pubservrar har inget mot detta, vissa kanske har rysshoppsblock, via amxmodx. Det gör så att du stannar upp om du "duckar" två gånger i rad snabbt. På cuper så är det oftast förbjudet, iaf scriptat. Reglerna skiljer sig åt men b-hopp med scroll brukar vara tillåtet, men rysshopp med scroll inte.
Citera
2008-03-23, 02:07
Medlem
antagonistens avatar
Det var bunnyhop jag menade, jag trodde att det var samma sak som rysshopp...
Hur som helst skall du ha ett stort tack för ditt mycket detaljerade svar.
Citera
2008-03-23, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Reglerna varierar från server till server och cup till cup. Läs reglerna för den cup du skall vara med i så hittar du info.
Jo självklart fattar jag det men det jag ville veta var de som är gemensamma eller allmänt vedertagna överallt bara för att undvika de djupaste och onödigaste fallgroparna...
Citera
2008-03-24, 16:01
Medlem
Martors avatar
cs och mobilt bredband varför funkar inte det ?

http://www.flashback.org/showthread.php?p=10506779#post10506779
Citera
2008-03-24, 16:05
Avslutad
Hej! detta är rätt tråd att fråga i tror jag, om inte så är det onödigt å skapa ny tråd för denna skitfrågan! Till saken, jag lirade för några år sedan alltid på en server som hette Kabom! eller liknande. Någon som vet hemsidan eller ip:adresserna till servrarna. Om jag inte är ute och cyklar så är väl kabom även en klan.
Hoppas någon kan hjälpa mig

edit: Om nu skiten finns kvar öht!
Senast redigerad av senilone 2008-03-24 kl. 16:07.
Citera
2008-03-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senilone
Hej! detta är rätt tråd att fråga i tror jag, om inte så är det onödigt å skapa ny tråd för denna skitfrågan! Till saken, jag lirade för några år sedan alltid på en server som hette Kabom! eller liknande. Någon som vet hemsidan eller ip:adresserna till servrarna. Om jag inte är ute och cyklar så är väl kabom även en klan.
Hoppas någon kan hjälpa mig

edit: Om nu skiten finns kvar öht!

Enligt Gametiger finns det ingen server med namnet iaf..
Citera
2008-03-24, 17:00
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martor
cs och mobilt bredband varför funkar inte det ?
För att mobilt bredband suger, det är ostabilt och man får ut usla hastigheter.

Har du provat att spela på nätterna?
Man skall tydligen kunna få ut bättre hastigheter på nätterna när nätet inte är lika belastat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in