2009-04-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Ja, det går.

C:\Program\Steam\steamapps\användarkontonamn\counter-strike\cstrike_swedish

Där i ska det ligga en fil vid namn config.cfg
Skapa en fil vid namn "userconfig.cfg" och i den skriver du:

Kod:
bind "k" "aug"

Denna sidan kan nog hjälpa dig ifall du vill binda till fler vapen eller annat:
http://forums.counter-strike.com/binds/5149-ultimate-bind-guide.html

Det här kör jag med som exempel på vad du kan göra:
Kod:
unbind "k"
bind "k" "primammo"

unbind "l"
bind "l" "secammo"

unbind "j"
bind "j" "defuser;hegren;flash;sgren;flash"

unbind "i"
bind "i" "vest"

unbind "o"
bind "o" "vesthelm"
Eller, om du kör engelska, så är det under "csstrike" mappen och inte "csstrike_swedish" mappen.

För övrigt så är key-pad skitbra till att binda till. Typ "KP_RIGHTARROW" "awp; deagle; he; flash; flash;".
Citera
2009-04-12, 19:03
Bannlyst
Sedan så skall det väl gå att skapa "userconfig.cfg" istället för att lägga den i "config.cfg"? Jag har inte riktigt förstått skillnaden mellan dessa två, bara att jag brukar ha mina bunnyhopjumps osv i "userconfig.cfg", är ju mycket lättare att hålla koll på dem där.
Citera
2009-04-12, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Sedan så skall det väl gå att skapa "userconfig.cfg" istället för att lägga den i "config.cfg"? Jag har inte riktigt förstått skillnaden mellan dessa två, bara att jag brukar ha mina bunnyhopjumps osv i "userconfig.cfg", är ju mycket lättare att hålla koll på dem där.

Det är lättare att koll på sina personliga inställnignar genom att ha de i en separat fil, userconfig.cfg

Plus att om du ändrar någonting inne i spelet så sparas det automatiskt i config.cfg vilket kan överskriva någon av dina personliga inställningar tror jag.

Hela min config:
http://www.afehrm.se/uploader/files/m6n6s8.txt
Senast redigerad av Enigmium 2009-04-12 kl. 19:28.
Citera
2009-04-13, 10:59
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ja, det går.

Tack så jädrans mycket, är inte så bra på det här med att köpa ännu så jag tänkte att några binds skulle hjälpa .
Citera
2009-04-13, 11:13
Medlem
jag´har en fråga. när jag startar cs och ska gå in på en server. vilken som helst så när jag väll har kommit in så laggar allt helt plötsligt fast? jag vet till 100 % att min dator klarar av cs lätt men kommer inte på vad som är felet. jag har avinstallerat och instalerat om steam och testat massa andra saker med kommer inte på vad som är fel. snälla hjälp mig.. MVh longen2
Citera
2009-04-13, 12:52
Medlem
Steam validation rejected, behöver hjälp

Hej, jag tänkte sätta upp min cs server som varit offline ett bra tag pga olika orsaker. Nu när jag skulle starta upp servern igen och försökte joina fick jag upp detta meddelande "Steam validation rejected", jag har testat gå in i filen "steam_appid.txt" men den står redan på 10 (för 1.6). Vad kan då vara problemet? har även prövat installera om steam fast utan framsteg Mvh // __087
Citera
2009-04-13, 13:02
Medlem
Hejsan, sedan jag gjorde "'startwindowed" i css så har det inte velat starta, fastän jag har ominstalerat det flertals gånger. Och jag har såklart tagit väck "'startwindowed" från launch options.
Jag har också ett annat problem, jag hadde ingen userconfig.cfg så jag gjorde en cfg fil och döpte den till userconfig men problemet är att bindsen jag skriver in där sparars inte..
Citera
2009-04-13, 15:58
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden Steam validation rejected, behöver hjälp
/Mod

Citera
2009-04-13, 16:49
Medlem
Hur fixar man bunnyhop scripts?
Citera
2009-04-13, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Hur fixar man bunnyhop scripts?

Man lägger in bunnyhop-koden i sin userconfig.
Citera
2009-04-13, 17:01
Bannlyst
Någon som vet hur man ändrar texten när man skriver inne i cs 1.6 så att den inte är transparent ?
Citera
2009-04-13, 17:24
Medlem
Citat:
Man lägger in bunnyhop-koden i sin userconfig.

Bunnyhop-koden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in