2008-12-02, 12:57
Medlem
mmas avatar
bind "v" "stopsound"

Varför funkar inte det för mig? Har det i config.cfg men funkar inte i spelet.
Citera
2008-12-02, 13:33
Medlem
har ett problem med Counterstrike 1.16. När jag ska in på en server står det nästan alltid
"This server is using an older protocol (47) that your client (48). If you belive this server is outdated, you can contact the server administrator at"(och så deras email om dom skrivit in någon)

Är som sagt väldigt få servrar jag kan komma in på och fattar inte vad som kan vara felet eftersom att jag inte är så bra på sånna här grejer. Någon som skulle kunna hjälpa mej?
Citera
2008-12-02, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mma
bind "v" "stopsound"

Varför funkar inte det för mig? Har det i config.cfg men funkar inte i spelet.

Läskigt sammanträffande att jag också kör så att ljudet stängs av när jag trycker på "V".
Iallafall, såhär gör du för att få det att fungera:

Kod:
alias +mek "volume 0;	cl_showfps "1";"
alias -mek "volume 1;	cl_showfps "0";"
bind v +mek

Observera att din FPS, Frames Per Second, även visas då du håller nere "V" då. Om du inte vill ha det så kan du ändra.
Det tror jag nog att du själv förstår hur du gör det

Citat:
Ursprungligen postat av Hhampte
har ett problem med Counterstrike 1.16. När jag ska in på en server står det nästan alltid
"This server is using an older protocol (47) that your client (48). If you belive this server is outdated, you can contact the server administrator at"(och så deras email om dom skrivit in någon)

Är som sagt väldigt få servrar jag kan komma in på och fattar inte vad som kan vara felet eftersom att jag inte är så bra på sånna här grejer. Någon som skulle kunna hjälpa mej?

Det betyder att servern som du försöker att ansluta dig till inte är uppdaterad till steams senaste protokoll.
Alltså så ligger felet inte hos dig, utan på servern som du försöker att joina då den använder ett gammalt protokoll.
Citera
2008-12-03, 09:22
Medlem
hejhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Lycka till att bunnyhoppa med det. Lika svårt som att göra det med mellanslag.

hahaha, hur skulle man annars bunnyhoppa?
Citera
2008-12-03, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejhansson
hahaha, hur skulle man annars bunnyhoppa?

Det jag menade på var bara att det är lika svårt att försöka bunnyhoppa med scrollen som med mellanslag.

Det handlar ändå om timing, hur galet mycket du än scrollar.
Citera
2008-12-03, 18:22
Medlem
Defileds avatar
Någon som vet bra superhero server (1.6) ? skriv IP isåfall hittar ingen har letat som en galning!
Citera
2008-12-03, 18:47
Medlem
askers avatar
Citat:
Läskigt sammanträffande att jag också kör så att ljudet stängs av när jag trycker på "V".
Iallafall, såhär gör du för att få det att fungera:

Kod:
alias +mek "volume 0;	cl_showfps "1";"
alias -mek "volume 1;	cl_showfps "0";"
bind v +mek
Att sänka volymen ger inte samma effekt som stopsound. Stopsound stoppar alla för tillfället spelande samples, oftast för att lättare kunna höra fotsteg och annat. Din knapp gör det inte.

Citat:
Det jag menade på var bara att det är lika svårt att försöka bunnyhoppa med scrollen som med mellanslag.

Det handlar ändå om timing, hur galet mycket du än scrollar.
Vad tror du är lättast? Trycka hoppknappen EXAKT när du landar (du får bara ett försök) eller börja scrolla precis innan du landar för att vara hyfsat säker att du får in en +jump precis när man nuddar backen?
Citera
2008-12-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaza3
Någon som har IPn till någon Team Gungame server utan alltför hög ping? 1.6

Någon? Har en server på favoriter men den kör några banor Gungame och några banor Team Gungame.
Alltså en eller flera servers som kör Team Gungame, duger om det växlar som den jag har.
Citera
2008-12-03, 18:55
Medlem
Defileds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defiled
Någon som vet bra superhero server (1.6) ? skriv IP isåfall hittar ingen har letat som en galning!
Någon måste ha kom igen!
Senast redigerad av Defiled 2008-12-03 kl. 19:28.
Citera
2008-12-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hhampe

Det betyder att servern som du försöker att ansluta dig till inte är uppdaterad till steams senaste protokoll.
Alltså så ligger felet inte hos dig, utan på servern som du försöker att joina då den använder ett gammalt protokoll.

Hur löser man detta problem då? för jag har samma problem och kommer nästan inte in på någon server alls.
Citera
2008-12-03, 19:40
Medlem
Defileds avatar
SuperHero server någon?!
Citera
2008-12-03, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Hur löser man detta problem då? för jag har samma problem och kommer nästan inte in på någon server alls.

Du får joina andra servrar. Jag har inga problem att hitta servrar som fungerar
Även om det är en del som kör med gamla protokoll. Jävla sopor som håller i servrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in