2007-02-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Man tackar!
Så 1.6 är en typ av uppgradering..?
Vad är då CS Source??

Någon uppgradering utav gamla CS där grafiken är mycket bättre, men känslan mycket sämre. Ett projekt där Valve endast försökt tjäna pengar enligt mig. Dock släpps snart ett mellanting utav de båda. CS Pro Mod, de ska tydligen använda sig av spelmotorn från Source, fast den gamla 1.6-känslan ska finnas kvar. Säkert något som kommer bli populärt bland proffs.
Citera
2007-02-28, 22:29
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vad jag förstår i tråden står det mellan CS CZ eller CS v1.6 om man ska spela CS...
Jag har införskaffat CS CZ och provat det, nu vill jag prova CS 1.6. Men jag hittar inga spel som heter så. Är CS 1.6 något man säger bland CS spelare eller vad?
Jag sitter med en DVD som heter Counter-strike 1 Anthology. Där nämns inte någon Cs 1.6...
"Includes the original multiplayer phenomenon plus all the single and multiplayer games included in Counter-strike: Condition Zero. Play what everyone's raving about."

Vad göra?

Du tankar hem steam här:
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=getsteamnow

Sen fixar du ett account, sen går du in på Games>Activate a product on steam. Så skriver du in cd-keyn som följde med cd fodralet. (om du har köpt condition zero dvs, men bara du har nån slags cd-key som du har köpt så funkar det oftast.) Sen hittar du cs 1.6 i My games.
Citera
2007-02-28, 22:35
Medlem
Stormorfars avatar
När jag sitter i vent och spelar, så typ blir det nåt lagg. Alltså tex om jag springer i sidled och skjuter så låser sig cs och jag fortsätter att springa och skjuta utan att kunna göra ett skit.. kmr ihåg att jag hade så för ca 1 år sen men sen funkade det på nån vänster. Men nu har det kommit tillbaka då jag formaterade datorn.. Nån som har varit med om liknade?
Kan det vara drivrutinerna till ljudkortet eller nåt? För venten är det inte iaf, och detta händer bara när jag sitter i vent inte annars om jag bara spelar vanligt..
Nån som har nåt tips?
Citera
2007-02-28, 22:58
Medlem
_R_s avatar
Binds...

Om man kör 1.6 via Steam.

Hur bindar jag f till att köpa en granat/flash och sen ta fram den?

I min värld trodde jag det var nåt sånt här: bind "f" "buy weapon_flashbang; use weapon_flashbang"

Det funkar inte. nån som ser nåt fel i det? Vad "heter" flashen? Och hur bindar jag samma fast för granat?

bind "r" "buy weapon_hegrenade; use weapon_hegrenade" ?
Citera
2007-03-01, 00:18
Medlem
frallzorzs avatar
Är det bara för mig som kontrollerna känns annorlunda? Alltså när gubben strafar vänster eller höger känns det som om det "tar" mycket mindre. Typ som att framåtknappen skulle dominera mer än förut. Är det bara mitt tangentbord som är knas eller är det nåt som ni känner av?
Citera
2007-03-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frallzorz
Är det bara för mig som kontrollerna känns annorlunda? Alltså när gubben strafar vänster eller höger känns det som om det "tar" mycket mindre. Typ som att framåtknappen skulle dominera mer än förut. Är det bara mitt tangentbord som är knas eller är det nåt som ni känner av?

En sådan uppdatering skulle man helt klart hört talas om. Tror du aldrig tänkt på det innan och därför triggar dig mer och mer att det verkligen är så.
Citera
2007-03-01, 08:54
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R_
Om man kör 1.6 via Steam.

Hur bindar jag f till att köpa en granat/flash och sen ta fram den?

I min värld trodde jag det var nåt sånt här: bind "f" "buy weapon_flashbang; use weapon_flashbang"

Det funkar inte. nån som ser nåt fel i det? Vad "heter" flashen? Och hur bindar jag samma fast för granat?

bind "r" "buy weapon_hegrenade; use weapon_hegrenade" ?

Om jag inte minns fel så finns det nu för tiden buyscript inbyggt i cs, om det finns så borde det se ut så här.

bind "f" "flash; weapon_flashbang"

Om inte så:

bind "f" "buyequip; menuselect 3; weapon_flashbang"

weapon_VAPEN är commandot för att använda något(få fram det i handen), det ska inte kombineras med andra commandon.

Aliasen till buyscriptsen borde gå att gå tag på lite överallt, annars kan du ju lägga in det gamla hederliga CPL-aliasen..
Citera
2007-03-01, 14:02
Medlem
Oofs avatar
Jag har en fråga om cs server ..... ja har gjort en egen cs server .. men vet någon hur man kan ändra den mesiga rösten när man ska vota bana ... den jag har nu säger "its time to chouse" TYP .... men ja har hört på andra servrar att man kan ha en som tex säger "Vote Now" med coolare röst.. bara undrar hur man göra.. ???

// Oof
Citera
2007-03-01, 14:11
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oof
Jag har en fråga om cs server ..... ja har gjort en egen cs server .. men vet någon hur man kan ändra den mesiga rösten när man ska vota bana ... den jag har nu säger "its time to chouse" TYP .... men ja har hört på andra servrar att man kan ha en som tex säger "Vote Now" med coolare röst.. bara undrar hur man göra.. ???

// Oof

Jag gissar lite nu men det borde vara så att servern säger till klienten. Spela upp "vote.wav". Om du i dina script eller vad det nu är byter till "vote2.wav". Sedan så fixar du en film med det "coola" vote now ljudet och döper om den till "vote2.wav" då borde den automatiska nedladdningen sätta igång när folk connectar och de borde ha den nya filen.
Citera
2007-03-01, 15:42
Bannlyst
hej mitt cs har blivit hackat men jag är fodralet kvar med cd-key

kan jag scanna in fodralet och skicka det till steam och få till backa kontot

(stavfel förekommer )
Citera
2007-03-01, 15:46
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyromanz
hej mitt cs har blivit hackat men jag är fodralet kvar med cd-key

kan jag scanna in fodralet och skicka det till steam och få till backa kontot

(stavfel förekommer )

Det ska gå att göra ja, hur det funkar i praktiken vet jag inte. Min polare har fått göra samma sak för att få tillbaka ett wow-konto. Fick dessutom scanna in sitt leg.
Citera
2007-03-01, 17:03
Bannlyst
ok

men vad ska man skriva

typ

konto:*******

mitt konto har blivit hackad kan jag få ett nyt lösenord eller cd-key

(adress till bild på fodralet och cd-key): www.***********.com/....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in