2008-04-30, 21:37
Medlem
carlphilipkbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winegum
Hmm... Högerklicka på counter-strike ikonen i mina spel-> Egenskaper> Ange startalternativ> -freq 1920 x1200.

Jag är dock inte säker, men du kan ju alltid pröva
Tack för tipset! fungerade dock inte, tror att problemet uppstod då jag råkade klicka på run in a window saken... och nu när jag ändrar mina inställningar på grafikkortet till 1600 x 1200 så blir det svart på resterande bit som ej är inom den arean..
Citera
2008-04-30, 22:00
Medlem
Winegums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlphilipkba
Tack för tipset! fungerade dock inte, tror att problemet uppstod då jag råkade klicka på run in a window saken... och nu när jag ändrar mina inställningar på grafikkortet till 1600 x 1200 så blir det svart på resterande bit som ej är inom den arean..

Okej, men mitt tips är att du ska köra 1024x, duger gott och väll :d
Citera
2008-04-30, 22:11
Medlem
carlphilipkbas avatar
Men det är ju det som är felet, att det bara blir svarta sträck vid sidorna av skärmen! F*ck vad arg man blir
Citera
2008-05-01, 14:31
Bannlyst
Custom skins och sounds i SOURCE är det något som svenska servrar brukar tillåta? Om man har custom blir man bannad eller bara kickad?
Citera
2008-05-05, 19:17
Medlem
Awwents avatar
Har lagt upp en server på 1.6, connecta med detta IP:
fbserver.no-ip.org:27015
Citera
2008-05-05, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awwent
Har lagt upp en server på 1.6, connecta med detta IP:
fbserver.no-ip.org:27015
hmmm...du borde nog fixa lite admins tkas som helvete jag kan vara frivilig
nicket in game är ~[swe]Rondellhund[Noscreen]~
Citera
2008-05-09, 13:28
Medlem
blir tokig

har lite problem med att starta upp css. för att göra en lång historia kort, laddat hem lite nya spel till steam efter instalation av dessa vill inte css starta. rutan för att css startar kommer upp samt att skärmen "blinkar" till med spelet!
samt att efter varje gång jag försöker starta upp steam startas en update som stannar på 99% alla gånger! ngn som vet vart problemet kan ligga?
Citera
2008-05-09, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winegum
Hmm... Högerklicka på counter-strike ikonen i mina spel-> Egenskaper> Ange startalternativ> -freq 1920 x1200.

Jag är dock inte säker, men du kan ju alltid pröva

Freq är ju Fpsen. Man skriver -Freq 100 i launch option i steam.

För att ändra det som ovan säger så är det ngt sånthär typ -h 1600 -w 1900 Hade gjort så förut men kommer inte ihåg
Citera
2008-05-09, 13:47
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebiz
har lite problem med att starta upp css. för att göra en lång historia kort, laddat hem lite nya spel till steam efter instalation av dessa vill inte css starta. rutan för att css startar kommer upp samt att skärmen "blinkar" till med spelet!
samt att efter varje gång jag försöker starta upp steam startas en update som stannar på 99% alla gånger! ngn som vet vart problemet kan ligga?

Hade typ samma problem, att steam behöver uppdateras varje gång man startar det och ibland bara stannade den. Antagligen nån uppdatering som blivit korrupt eller något.
Testa att först radera filerna som heter ClientRegistry.blob och Steam.dll och starta sedan om datorn, nu borde uppdateringen funka och du kommer in på steam. När du väl har startat på steam så öppnar du det och trycker File och sedan Settings, sedan Interface och sedan bockar du av 'Run Steam when Windows starts'
Detta funkade för mig iaf, nu går Steam som vanlig bara det att det inte startas upp vid start av datorn, men detta funkar som sagt bara om du kan starta Steam.
Citera
2008-05-09, 19:02
Medlem
Kioskvältarens avatar
Det är säkert 300 pers som frågat detta i denna tråden redan men känner mig lite väl bekväm för att leta svar.

Jag har problem med att FPS:en sjunker i botten (10-20 fps) när man glor in i en smoke. Hur åtgärdar man detta problem? Jag har för tillfället ett GeForce 6200 då mitt 8500 dog efter en liten olycka.
Citera
2008-05-11, 02:16
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvältaren
Det är säkert 300 pers som frågat detta i denna tråden redan men känner mig lite väl bekväm för att leta svar.

Jag har problem med att FPS:en sjunker i botten (10-20 fps) när man glor in i en smoke. Hur åtgärdar man detta problem? Jag har för tillfället ett GeForce 6200 då mitt 8500 dog efter en liten olycka.
Köp nytt grafikkort, Geforce 6200 är skräp
Citera
2008-05-11, 18:35
Medlem
Kioskvältarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Köp nytt grafikkort, Geforce 6200 är skräp

Jag har beställt ett nytt men det finns inte i lager @ Komplett för tillfället så det tar väl någon vecka. Och ett uppehåll i en vecka orsakad av mina FPS-problem vid smoken är oacceptabelt då min kanonform kommer att försvinna.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in