2011-09-08, 08:37
Medlem
TheLynxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalThemuppet
Jag hittade detta spel här i helgen på en marknad , 60 spänn ! yes jag har gjort värsta kapet tänkte jag ... tills det var dags att köra in det på datorn. Allt går skit bra med installationen ... men sen ska steam lägga sig i och jag får ett fel medelande error steam !

allt jag har nu är en pre install av det på steam.
försökt köra om flera gånger men så fort steam ska lägga vantarna på det så fuckar det ur.

vad kan detta vara för fel?

Du köpte ett använt steamspel? Ett begagnat steamspel?
Citera
2011-09-08, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLynx
Du köpte ett använt steamspel? Ett begagnat steamspel?

he he
du menar att även om det finns skiva och produktnyckel.. så spelar det ingen roll om tidigare användare fortfarande har det på steam?
Citera
2011-09-08, 10:59
Medlem
Detta kultspel köpte jag 2003, som jag fortfarande har i min ägo. Det är en box med fyra skivor som heter Half-Life generation som bl.a. innehåller en gammal utgåva av CS, Blueshift och Opp.force. Tyvärr har jag än idag inte klarat Half-Life, utan kört fast på en bana. Men tack för tipset om man ska installera det på Windows vista

Någon som kör spelet på Windows 7, funkar det övt? Själv kör jag XP men kommer att uppgradera datorn inom kort till vista eller 7:an.
Citera
2011-09-08, 15:08
Medlem
skojarn_s avatar
Tja!
nu är det så här att jag har inte använt mitt steam konto på länge så idag när jag fick för mig att lira lite så kommer jag inte ihåg lösenordet så jag klickar på glömt lösenord och skriver in min mail, i mailet så får jag bara användarnamnet och om man vill ha lösenordet ska man skriva in användarnamnet på "jag kommer ihåg mitt kontonamn" sen när jag gör de så står de att den inte känner igen användarnamnet :S

så är de någon som vet hur jag ska gå till väga med detta?
Citera
2011-09-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojarn_
Tja!
nu är det så här att jag har inte använt mitt steam konto på länge så idag när jag fick för mig att lira lite så kommer jag inte ihåg lösenordet så jag klickar på glömt lösenord och skriver in min mail, i mailet så får jag bara användarnamnet och om man vill ha lösenordet ska man skriva in användarnamnet på "jag kommer ihåg mitt kontonamn" sen när jag gör de så står de att den inte känner igen användarnamnet :S

så är de någon som vet hur jag ska gå till väga med detta?

Jag avinstallerade steam när jag istallerade det igen så vips fanns namnet ... tog ett tag innan jag lyckades att lista ut lösen dock .
Citera
2011-09-09, 20:33
Medlem
Har ändrat V-Sync och har alla rätt rates, jag har 100 fps som går ner till någonstans på 90 sen upp igen hela tiden. Jag undrar om det finns något sätt att få den att stå stadigt på 100fps? någon som har haft samma problem och ändrat nån inställning i nvidia kanske?

edit, pratar om 1.6
Citera
2011-09-09, 20:38
Medlem
r0starNs avatar
Rates har inget med fps att göra. stäng ner alla bakgrundsprogram. vad har du för skärm?
Citera
2011-09-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Rates har inget med fps att göra. stäng ner alla bakgrundsprogram. vad har du för skärm?

Hade en Dell 19" innan som gick sönder, använder nu en rutten samsung 16 eller 17", hade samam problem på Dell'en.. jag vill tro att det inte är skärmen..
Citera
2011-09-09, 20:46
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaegerett
Hade en Dell 19" innan som gick sönder, använder nu en rutten samsung 16 eller 17", hade samam problem på Dell'en.. jag vill tro att det inte är skärmen..

Antar att det är tft skärmar du pratar om och du får inte 100 "rena" fps ur en tft om den inte är ny har har 100 alt. 120hz som mest. Tft skärmarna har oftast 75hz som max -> max 75 "rena" fps. Men det flyter väl ändå på utan någon skillnad? Har själv en tft skärm inställt på 75hz i cs och fpsmätaren pendlar mellan 95 - 100fps. Men det är bara 75 "rena" fps. Bara för att!! Jag vet inte
Citera
2011-09-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Antar att det är tft skärmar du pratar om och du får inte 100 "rena" fps ur en tft om den inte är ny har har 100 alt. 120hz som mest. Tft skärmarna har oftast 75hz som max -> max 75 "rena" fps. Men det flyter väl ändå på utan någon skillnad? Har själv en tft skärm inställt på 75hz i cs och fpsmätaren pendlar mellan 95 - 100fps. Men det är bara 75 "rena" fps. Bara för att!! Jag vet inte

Ah tack för svaret, då är det mina skärmar som suger. Exakt, 75hz jag kollade. Klart de går bra att spela , mest något som jag stör mig på ! Blir väl till att köpa ny skärm
Citera
2011-09-09, 21:04
Medlem
r0starNs avatar
Stör mig också på det när jag spelar så jag har inte fpsmätaren framme
Citera
2011-09-09, 23:46
Medlem
Hej!

Sitter och lanar 5 pers på en Thomson TG789 som man får med Telia 100/10's "smart" paket.

Vi upplever mycke problem med internetanslutningar samt cs, vi är alla inne på cs men en efter en blir disconnectade med antingen "CL_FlushEntityPacket" eller Connection problem, har ingen aning om det är router som inte pallar eller nått annat skumt som spökar, vore fint med svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in