2011-07-18, 21:23
Medlem
Neverthelesss avatar
Hm, hade glömt bort kontonamnet till ett av mina steamkonton så jag skrev en ticket. Nu dagen efter så såg jag att dom hade bannat alla mina steamkonton bara för det. Kan dom verkligen göra det? Låter ju sjukt skumt.
Citera
2011-07-19, 14:32
Medlem
Skulle behöva hjälp med mitt WH jag laddat ner, FGC wallhack v7. Startar steam, startar FGC när jag startar cs så krashar FGC. Vad äre som är fel? (vill gärna ha snabbt svar <3)
Citera
2011-07-19, 21:07
Medlem
JoliQuZs avatar
Har ett litet problem.

Brukade spela mycket CSS förut och har nu börjat lite smått igen, problemet är att förut låg jag alltid på 120- 15 0fps oavsett vad. Nu ligger jag ALLTID mellan 59-61 fps och det är fan ospelbart enligt mig. Sitter också och spelar black ops på maxad grafik med 100 fps.

Vad är det som är fel? Ominstallera?
Citera
2011-07-19, 23:07
Medlem
Krampattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlzzon13
Hej! Jag orkar inte kolla igenom hela denna chat, så skriver min fråga direkt istället.

När jag startar upp mitt cs 1.6 så hittar jag kanske max 40 servrar som bäst, om jag söker när cs inte är uppe utan via steam direkt så hittar jag ca 150 servrar.

Jag tycker personligen att det är ett väldigt lågt resultat. Borde det inte finnas fler servrar uppe?
Vad ska jag göra för att få ett bättre resultat?

(spelet är köpt och brandväggen är inte i vägen för spelet)
Detta är något jag också har märkt får dock upp ca 200 inne i spelet. Kommer ihåg gamla goda tiderna när man lätt kunde få runt 15000 servrar
Citera
2011-07-20, 14:05
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ez7
Hej! Jag hittar inga servrar på Counter Strike Source. Har precis installerat det på min mac!
Tips på vad jag ska göra?
Tack på förhand
//ez7

Förut när jag hade en ZyXEL P-320W router kunde inte jag heller hitta servrar på Counter-Strike. Detta fixade jag med hjälp av att inaktivera SPI-brandväggen i routern. Men vet inte ifall ditt problem är routerrelaterat.
Citera
2011-07-20, 17:46
Medlem
Tjena!

Har en server och vi bytte host för ca 1½ vecka sedan. Vi hyr servers hos e-s och den är hostad hos Portlane. Problemet är nu att våra servrar inte kommer upp under Find Servers - men vi har exakt samma config som vi hade på våran gamla host.

Hittar servern på gamemonitor, men ingenting på Find Servers. Vi är en rätt stor förening och brukar ha servrarna fulla, men just nu står det helt tomt, och vi hittar inga lösningar.

Tips?
Citera
2011-07-21, 19:08
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Har ett litet problem.

Brukade spela mycket CSS förut och har nu börjat lite smått igen, problemet är att förut låg jag alltid på 120- 15 0fps oavsett vad. Nu ligger jag ALLTID mellan 59-61 fps och det är fan ospelbart enligt mig. Sitter också och spelar black ops på maxad grafik med 100 fps.

Bump.
Citera
2011-07-21, 21:09
Medlem
Okej flashback vet att detta är en jävligt vanlig fråga men jag kastar ut skärmen genom fönstret snart. "Steam connection lost" kommer upp minst 5ggr varje pcw jag kör, det är så grymt jävla irriterande, har installerat om steam, stängt av brandväggen och raderat någon .blob fil, googlat i ändlösa timmar men jag hittar inte någon lösning. Vad är det för fel?!

EDIT: Tror ni fattar men Cs 1.6 är spelet.
Citera
2011-07-22, 09:06
Medlem
Randomsnubbe11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Okej flashback vet att detta är en jävligt vanlig fråga men jag kastar ut skärmen genom fönstret snart. "Steam connection lost" kommer upp minst 5ggr varje pcw jag kör, det är så grymt jävla irriterande, har installerat om steam, stängt av brandväggen och raderat någon .blob fil, googlat i ändlösa timmar men jag hittar inte någon lösning. Vad är det för fel?!

EDIT: Tror ni fattar men Cs 1.6 är spelet.

Hur är din internet anslutning? Kör du trådlöst?
Citera
2011-07-22, 12:10
Medlem
Hakunamatatas avatar
Jag har ett litet problem!

Jag har två konton på Steam. Är just nu inloggad på kontot där jag INTE har CS Source, vilket är det jag vill spela. Jag är förmodligen smått retarderad men jag lyckas inte logga ut?! Haha!

Sen till problem #2: Jag kommer inte ihåg användarnamnet/passet till det andra kontot, som har CS Source. Är det möjligt att kontakta Steam och ge dem produktnyckeln för spelet så att de kan berätta vilken mail det är och sedan skicka uppgifter dit?
Citera
2011-07-22, 14:55
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakunamatata
Jag har ett litet problem!

Jag har två konton på Steam. Är just nu inloggad på kontot där jag INTE har CS Source, vilket är det jag vill spela. Jag är förmodligen smått retarderad men jag lyckas inte logga ut?! Haha!

Sen till problem #2: Jag kommer inte ihåg användarnamnet/passet till det andra kontot, som har CS Source. Är det möjligt att kontakta Steam och ge dem produktnyckeln för spelet så att de kan berätta vilken mail det är och sedan skicka uppgifter dit?

Menyn -> Change user... ?
Citera
2011-07-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Har ett litet problem.

max_fps 999?(eller ere cl_maxfps? pröva båda )
cl_updaterate & cl_cmdrate 101?
Om ovanstående redan är aktiva eller inte funkar, pröva att stänga av vsync?
Vet ej om det funkar på css iofs, men på cs 1.6 har de flesta 60fps som max även fast de har max fps och allt annat rätt.
Googla bara "how to turn off vsync with (märke på grafikkortet) graphicscard"
Hoppas nåt funkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in