2008-09-14, 19:32
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikwaH
Nån som vet vart man kan köpa CS 1.6 nuförtiden?
Mina skivor är borta och tänkte börja pracca lite me några polare...

Dessutom är Steamet bannat, lol

köp de på en vanlig spel affär, typ eb games eller va de heter..
Citera
2008-09-14, 19:51
  #1190
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33k
köp de på en vanlig spel affär, typ eb games eller va de heter..
Eller så kan h*n köpa spelet direkt via Steam för ~60SEK.
Citera
2008-09-14, 22:43
  #1191
Medlem
svettiglanas avatar
Finns det någon svensk "non secured" server?
Citera
2008-09-14, 23:29
  #1192
Medlem
javla_bajss avatar
När jag kör cs 1.6 ligger min FPS mellan 30 och 70 ungefär. I smoke ligger den runt 10. Jag har en Intel core 2 duo på 1.6GHz, 2GB 667MHz DDR2 och ett Intel GMA X3100, vilket iofs inte är någon höjdare...
Men när jag lirar Half-Life 2 ligger min fps konstant runt 70-80, det är rätt konstigt. Finns det nåt jag kan göra för att höja min FPS? Finns det några andra drivrutiner som är bättre? Jag har de nyaste nu.
Citera
2008-09-15, 02:15
  #1193
Medlem
Armons avatar
Stäng av så mycket som möjligt som körs i bakgrunden. Har hört att bl.a. MSN kan orsaka grova s.k. FPS-drops.
Citera
2008-09-15, 10:45
  #1194
Medlem
Stäng av vsync.
Citera
2008-09-15, 13:39
  #1195
Medlem
Ehfraims avatar
Få igång egen server.

Tjena!

Försöker få igång en CS-server på min Ubuntu dator här hemma, "installeringen" gick fint, men när jag ska köra igång det med kommandot
Kod:
./hlds_run -game cstrike +ip xx.xx.xx.xx +sv_lan 1 -nomaster +maxplayers 18 +map de_dust2
får jag upp en meddelande som lyder:
Kod:
WARNING: UDP_OpenSocket: port: 27015  bind: Cannot assign requested address
FATAL ERROR (shutting down): Couldn't allocate dedicated server IP port 27015.

Jag har öppnat porten 27015 och övriga portar som ska användas, och inget annat användar 27015 vad jag vet, kan man kolla upp om något gör det? Har googlat men inte fått in några vettiga svar. Kör som sagt med Ubuntu. Hjälp uppskattas!
Citera
2008-09-15, 16:18
  #1196
Medlem
Westbays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoblom
Stäng av vsync.
Vsync skulle det ju vara om han låg maxad på 60/70/75 FPS... Nu har han ju drops.. Försök inte om du inte kan.
Citera
2008-09-15, 17:58
  #1197
Medlem
Oscizs avatar
Vad finns man alla nödvändiga kommandon man kan andvända i cs ?
Citera
2008-09-15, 23:07
  #1198
Medlem
Bru Nögats avatar
Jag har ett nytt acc som jag nyligen fixat..Har lirat 1.6 för några år sedan och har kvar allt, nyckeln och spelen men om jag ska köpa source (som jag är sugen på) kan jag skrivan CD-keyen i fliken "Lägg till spel" som ligger i själva steamet?
Citera
2008-09-15, 23:56
  #1199
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat
Jag har ett nytt acc som jag nyligen fixat..Har lirat 1.6 för några år sedan och har kvar allt, nyckeln och spelen men om jag ska köpa source (som jag är sugen på) kan jag skrivan CD-keyen i fliken "Lägg till spel" som ligger i själva steamet?
Hur menar du nu?
Om jag har förstått dig rätt har du ett Steam-account utan några registrerade spel, men du vill lägga till Source då du har en produktnyckel?
Citera
2008-09-16, 00:15
  #1200
Medlem
Bru Nögats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Hur menar du nu?
Om jag har förstått dig rätt har du ett Steam-account utan några registrerade spel, men du vill lägga till Source då du har en produktnyckel?
Japp precis, jag har en produktnyckel som tyvärr är inaktiv nu pga av att jag använde det för några år sedan och har glömt bort e-post till den och hela skiten

Så det är väl bara att köpa Source, installera det och skriva in CD-keyen då eller?
Är lite svårt att uttrycka mig för tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in