2008-09-16, 01:10
  #1201
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat
Så det är väl bara att köpa Source, installera det och skriva in CD-keyen då eller?
Är lite svårt att uttrycka mig för tillfället

Ja, eller om du redan har ett steamaccount så köper du Source genom steam och tankar. Eller vad menar du?
Citera
2008-09-16, 02:22
  #1202
Medlem
Armons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osciz
Vad finns man alla nödvändiga kommandon man kan andvända i cs ?

Här har du en trevlig lista: http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=cmdall
Citera
2008-09-16, 17:27
  #1203
Medlem
Ammelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettiglana
Finns det någon svensk "non secured" server?


Då blir det typ Pacsteam eller nått.
Citera
2008-09-18, 17:16
  #1204
Medlem
skapa en cs 1.6 dedicated server?

har nu fått en dator som bara står, helt duglig men används inte av ngn, funderar på att använda den som server till cs, vet någon hur man nu går till väga? steg för steg då jag aldrig har gjort något liknande innan btw, har en 8mb/s lina, räcker det eller?
Citera
2008-09-18, 17:20
  #1205
Bannlyst
Om du även har 8mbit/s upp, så skall uppkopplingen inte vara några problem.
Citera
2008-09-18, 17:34
  #1206
Medlem
hur skapar man en cs dedicated server? 1.6ofc
Citera
2008-09-18, 20:38
  #1207
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr3wie
hur skapar man en cs dedicated server? 1.6ofc

Vilket operativsystem ska du köra med?

Googlade åt dig och fick massa resultat, kolla tillexempel dessa två:
http://www.trap17.com/forums/how-make-counter-strike-1-6-dedicated-server-t45987.html

http://www.tutorialecstrike.com/csserver_installation.html
Citera
2008-09-19, 08:12
  #1208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Vilket operativsystem ska du köra med?

Googlade åt dig och fick massa resultat, kolla tillexempel dessa två:
http://www.trap17.com/forums/how-make-counter-strike-1-6-dedicated-server-t45987.html

http://www.tutorialecstrike.com/csserver_installation.html
xp prof sp3 eller 2
Citera
2008-09-21, 23:32
  #1209
Medlem
det var såhär att när jag lirade cs me polarna innan slutade det komma ljuseffekter från vapnet och jag hörde inte mina egna skott någon som vet hur man kan återskapa detta?
Citera
2008-09-22, 07:43
  #1210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master Orre
det var såhär att när jag lirade cs me polarna innan slutade det komma ljuseffekter från vapnet och jag hörde inte mina egna skott någon som vet hur man kan återskapa detta?
leta upp ny muzzleflash på google
Citera
2008-09-23, 23:37
  #1211
Medlem
grejen är den att jag har testat det och det är ingen skillnad, kolla på hltv så är det så att man inte hör skott,ser muzzleflash och ser skotten. det är så ja vill ha det ;
Citera
2008-09-24, 08:22
  #1212
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master Orre
grejen är den att jag har testat det och det är ingen skillnad, kolla på hltv så är det så att man inte hör skott,ser muzzleflash och ser skotten. det är så ja vill ha det ;
Och detta skulle vara bra därför att.....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in