har nu fått en dator som bara står, helt duglig men används inte av ngn, funderar på att använda den som server till cs, vet någon hur man nu går till väga? steg för steg då jag aldrig har gjort något liknande innan

btw, har en 8mb/s lina, räcker det eller?