2008-08-04, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
Jag vill ha en internationell irc kanal där man kan söka efter pcws. Finns det?

Eller #pracc
Citera
2008-08-04, 23:43
Medlem
Martors avatar
ja kan inte ansluta till steam den stora rutan kommer upp men sen dör den bara och de står att ja inte är ansluten när ja trycker på "Retry connection" kommer de fram en liten avlång ruta där de står "Exiting" som ja ej har sett innan och så börjar allt om från början igen fattar ingen ting sitter även på mobilt bredband men har spelat i några månader innan med det så de ska nog inte göra några problem

någon som har en lösning mvh martor
Citera
2008-08-05, 00:29
Medlem
Skulle lira lite idag efter en långtids frånvaro fråns cs men när jag skulle söka några publicservrar hittades aldrig någon, vad har hänt? Någon som vet?
Citera
2008-08-07, 00:37
Medlem
IseeUs avatar
Kan någon hjälpa mig?
Jag får ett anslutningsfel när jag försöker starta steam, om jag trycker på starta i offlineläge så funkar inte det heller, det kommer bara upp två andra rutor:

http://img228.imageshack.us/img228/8232/steamskiteq4.png

Och när jag var ine och läste på steampowered så ska tydligen NOD32 och Tuneup WinStyler Theme Service vara några av de program som kan bidra till detta.
Jag testade att stänga av nod och avinstallerade tuneup men det funkar fortfarande inte.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ-9289

Vad ska jag göra?

EDIT: Efter att ha skrivit detta så funkar det plötsligt. Vet inte vad det var. Kanske var TuneUp som var felet ändå men datorn behövde lite tid att registrera att den var avinstallerad.
Senast redigerad av IseeU 2008-08-07 kl. 00:47.
Citera
2008-08-07, 12:58
Medlem
Martors avatar
IseeU: jag har samma problem något som vet ?
Citera
2008-08-10, 14:06
Medlem
drog igång det här gamla liret igen på nyare dator, men insåg snabbt att jag har jättedålig fps, ibland runt 30. Har 512 mb i ram och ett Radeon 9800 pro. Är det någon som har tips på hur man kan förbättra det?
Citera
2008-08-10, 17:09
Medlem
Har inte lirat CS på år och dagar, men då jag lirade var mest för skojs skull, lirade då WC3 mods mm mm.

Finns sånt till CS: Source? Eller är det det gamla 1.6?(?) som det bara finns sånna mods till?
Citera
2008-08-10, 20:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
rKanske var TuneUp som var felet ändå men datorn behövde lite tid att registrera att den var avinstallerad.

Starta om datorn efter en installation
'
Spelar lite CSS nu efter ungefär ett två års frånvarande (har spelat då & då efter det) och undrar vilka inställningar man ska skriva in. Har bara skrivit in denna hittills.

FPS_MAX

Har glömt de andra, och är tacksam för svar.
Citera
2008-08-11, 03:40
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Starta om datorn efter en installation
'
Spelar lite CSS nu efter ungefär ett två års frånvarande (har spelat då & då efter det) och undrar vilka inställningar man ska skriva in. Har bara skrivit in denna hittills.

FPS_MAX

Har glömt de andra, och är tacksam för svar.

fps_max 101

rate 25000

cl_updaterate 101

Det jag kommer på nu i alla fall.

EDIT: Såg inte att du menade cs:source.
Citera
2008-08-11, 09:24
Medlem
schweden2s avatar
Lirar folk 1.6 fortfarande?
Citera
2008-08-11, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av schweden2
Lirar folk 1.6 fortfarande?

Klart de finns folk som lirar 1.6 fortfarande, det är ju så mycket bättre än CS:S imo

Dock lirar jag mest TF2 nu så det blir inte mycket 1.6, men vi har några 1.6 servrar och de brukar ha rätt så mycket folk inne på sig. (Inga stora server - 14 slots servrar)
Citera
2008-08-11, 15:26
Medlem
thatdudes avatar
Ta bort shortcuts

Vi satt på ett lan då en kompis började skryta om hur många spel han hade på steam. Jag orkade inte med honom så jag tog "add a non-steam product" och tog allt jag hade på datorn bara för att håna honom... Dåligt drag, eftersom jag inte får bort dom.

Jag har testat att ta bort alla en och en, tar tid men då försvinner dom. Dock så kommer de automatiskt tillbaka nästa gång jag startar steam.
Någon som vet hur jag kan fixa bort dom för gott?

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in