2009-02-17, 18:26
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ursäkta att jag drar upp en så gammal tråd men jag slökollade lite på svenska filmen Joker idag (tv4) och Peter Ahlm spelar en av Nickes (Björn Skifs) kompisar. Jag tyckte jag kände igen nunan men kunde inte placera honom och gjorde därför en googling vilket resulterade i att den här tråden dök upp. Han ser rätt sliskig ut den där Ahlm. Jag tycker han påminner utseendemässigt om en yngre men betydligt slibbigare version av författaren och fd kåkfararen Lasse Strömstedt.

Han var tydligen med i Repmånad, Bert och Vilgot Sjömans udda 70-talsrulle Tabu där han spelade transan Barbara samt några andra filmer/tv-serier som jag inte känner till.

vad gör mannen idag? krögare, skådis eller jobbar han med media?
Citera
2009-09-28, 00:28
Medlem
Jag har alltid tyckt att Rabaeus verkar vara en riktig pedofil och skrattet jag fick var inte nådigt när jag av en ren slump fick höra honom på radioteatern ikväll. Den uppsättning som framfördes var givetvis Lolita med herr Rabaeus i huvudrollen.

Kan någon bekräfta/dementera mina misstankar?
Citera
2009-09-28, 19:25
Medlem
Anis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musse123
Hette det inte gula nejlikan???? Eller va det bara hans namn??? Hetta han inte det för att han var den som startade gula tidningen??? det ligger långt bak i balken det här och kan vara fel.

Det stämmer att han hade ett program på ZTV som hette så, något slags talkshow med Stockholmskändisar på gästlistan och tittare som kunde ringa in och ställa frågor som jag minns det. Antagligen så hängde det ihop med att han höll på med Gula Tidningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
vad gör mannen idag? krögare, skådis eller jobbar han med media?

Han försöker göra kommunalpolitiken mer spännande:

Citat:
Genom partiets hemsida kommer väljarna få ta del av varje fråga som tas upp i kommunfullmäktige och kunna rösta ja eller nej på sajten. För varje 5000 personer som har röstat i en fråga kommer partiet använda ett av sina mandat och rösta som majoriteten.

Citatet från http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid766.dbp.asp
Citera
2009-09-28, 20:00
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Jag har alltid tyckt att Rabaeus verkar vara en riktig pedofil och skrattet jag fick var inte nådigt när jag av en ren slump fick höra honom på radioteatern ikväll. Den uppsättning som framfördes var givetvis Lolita med herr Rabaeus i huvudrollen.

Kan någon bekräfta/dementera mina misstankar?

Jodå, han är ihop med en 14 år yngre kvinna, den gamle hummern.
Citera
2009-09-28, 20:22
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Jodå, han är ihop med en 14 år yngre kvinna, den gamle hummern.

Om en 35 åring är ihop med en 21 åring, eller 50 åring är ihop med en 36 åring så kan ni väl för fan inte kalla det pedofili? Lite gubbsjuk, älskare av vackra kvinnor, tja..men vem är inte det. är dom över 18 så är det väl inte mycket att bråka om.
Senast redigerad av Svithjod 2009-09-28 kl. 20:39.
Citera
2009-09-28, 21:35
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Om en 35 åring är ihop med en 21 åring, eller 50 åring är ihop med en 36 åring så kan ni väl för fan inte kalla det pedofili? Lite gubbsjuk, älskare av vackra kvinnor, tja..men vem är inte det. är dom över 18 så är det väl inte mycket att bråka om.

Det har du alldeles rätt i. Damen ifråga är för övrigt Camilla Thulin.
Citera
2009-09-29, 09:47
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Hon ser ju f.ö. ut att vara jämnårig med honom så det blir ju tyvärr en mulligan för hr R.
Citera
2009-09-29, 10:03
Medlem
Citat:

Vi kan avskriva pedofilmisstankarna med andra ord
Citera
2010-09-20, 11:37
Medlem
Andy Flags avatar
Peter Ahlm var klasskamrat med Jan Guillou på Solbacka, internatskolan Guillou använde sig av i sin bok "Ondskan".
Citera
2011-05-23, 01:29
Medlem
Läser just nu Börje Ahlstedts självbiografi där Johan Rabaeus framställs som en otroligt dryg, självcentrerad egoist som Ahlstedt konsekvent vägrar arbeta med då Rabaeus inte respekterar ensemblen utan brukar köra en slags one man show. Enligt Ahlstedt är Rabaeus från överklassen men detta måste väl ändå han ha missuppfattat om Rabaeus är född i Eskilstuna?
Citera
2011-05-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Läser just nu Börje Ahlstedts självbiografi där Johan Rabaeus framställs som en otroligt dryg, självcentrerad egoist som Ahlstedt konsekvent vägrar arbeta med då Rabaeus inte respekterar ensemblen utan brukar köra en slags one man show. Enligt Ahlstedt är Rabaeus från överklassen men detta måste väl ändå han ha missuppfattat om Rabaeus är född i Eskilstuna?

Var ska man vara född om man är överklass då, herrn?

Rabaeus far var diplomat. Överklass eller ej - avgör själv.
Citera
2011-05-24, 18:08
Moderator
Schlesiens avatar
Tänk vad sura Alm och Rabaeus ska vara över att de inte får egna trådar.

- Va faan, jag känner ju inte karln ens! Alla andra har ju egna trådar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in