2011-12-14, 22:19
Medlem
Lasse Berghagens avatar
J.R skulle nog själv säga att han inte är överklass trots att han växte upp i den. Som han brukar säga:" det finns en anledning till att jag kan spela dryga överklassgubbar. Jag kan koderna". Uppväxten utomlands (mestadels fransktalande länder), internatskolan i värmland och åren på Handels har väl gett honom en del drag av överklass får man nog säga. Dock är han väl egentligen rätt lite överklass och glider ofta runt i sneakers och träningskläder. Rätt sofistikerad person med andra ord.
Citera
2012-12-17, 22:45
Medlem
Mediemannens avatar
Johan Rabaeus — får ärva

Aftonbladet skriver i kväll: Johan Rabaeus tilldelas del av arvet från pappan.
I artikeln bland annat:
När pappan dog fick Johan Rabaeus två bröder var sitt hus – medan skådespelaren själv blev nästan helt lottlös. Men efter att ha anlitat juridisk hjälp tilldelas han nu 1,4 miljoner kronor.
[...]
– Nu är det avslutat och grönt och alla är nöjda. Det är toppen, säger Johan Rabaeus när Aftonbladet når honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tänk vad sura Alm och Rabaeus ska vara över att de inte får egna trådar.

- Va faan, jag känner ju inte karln ens! Alla andra har ju egna trådar...
Jo, he he. Jag tänkte precis starta en Johan Rabaeus-tråd – inte minst då jag först inte hittade någon egen – men fann denna precis nyss. En delad historia med en viss obetydlig Alm.

Johan kanske inte sticker ut tillräckligt mycket hur som haver. Undrar vad den fåfänge skådisen själv tycker.
Citera
2012-12-18, 01:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Satte han inte upp en anti-Alliansenföreställning strax efter valet 2006 (eller något senare)? Är karln kommunist, eller åtminstone sosse?
Citera
2013-09-13, 18:14
Medlem
rocketrolls avatar
Otroligt att detta inte kommit ut; en tid när "en vän" jobbade på H*tel Dipl*mat på Strandvägen ertappades herr Rab*us av personalen i hotellets huvudentré (strax efter att restaurangen stängde en vardagskväll efter midnatt) då han utförde oralsex på okänd kvinna ståendes på alla fyra. Detta fångades av hotellets övervakningskamera. Hans kommentar till personalen som bad honom att avbryta var: "Kan man få be om lite diskretion, tack!"

Efter denna incident hade restaurangchefen en liten bild på Rab*us fasttejpad på sin datorskärm inne på kontoret som en daglig reminder. Lojal personal med tanke på att bilderna inte hamnade i Se & hör.

Priceless.
Citera
2016-01-17, 22:25
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musse123
Är det någon som vet vad han Alm gör idag? Gör han någon tv?
Tydligen bor han idag i en rutten lägenhet i Orminge centrum. Märkligt för en gubbe som startade en annonstidning som i tjugo år hade en vinstmarginal på runt 40% innan internet kom och dödade hela marknaden. Ja, jag pratar om Gula Tidningen.
Citera
2016-08-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Tydligen bor han idag i en rutten lägenhet i Orminge centrum. Märkligt för en gubbe som startade en annonstidning som i tjugo år hade en vinstmarginal på runt 40% innan internet kom och dödade hela marknaden. Ja, jag pratar om Gula Tidningen.

Nej, enligt upplysning.se bor han på södermalm, Skånegatan. Han är skriven i samma lägenhet som skådespelerskan Stina Rautelin.
Citera
2016-08-29, 02:04
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Nej, enligt upplysning.se bor han på södermalm, Skånegatan. Han är skriven i samma lägenhet som skådespelerskan Stina Rautelin.
Eh nej, där bor en Peter Alm född 1977, inte Peter Ahlm född 1945. PA bor fortfarande i Orminge.
http://www.birthday.se/sok/?a=Bets%f...=Saltsj%f6-Boo

snygg kille iaf när det begav sig
http://punschverandan.com/35-peter-a...-pa-woodstock/
Senast redigerad av Minkybaby 2016-08-29 kl. 02:11. Anledning: tillägg
Citera
2016-08-29, 09:11
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby

Intressant länk. Peter Ahlm verkar vara en driftig person som har hunnit med mycket i sitt liv, dvs varit mannekäng, reseledare, programledare och tom. startat en tidning.

Gula Tidningen är det nog inte många som minns idag. Jag köpte den ibland, det var dåtidens motsvarighet till blocket, skulle man ha en beg. bil på 80-talet var det Gula Tidningen som gällde.

Internet dödade Gula Tidningen och Peter Ahlm insåg kanske det för sent, därför bor han i en sunkig förortslägenhet. Hade Peter Ahlm varit född 20 år senare hade han kanske startat blocket istället och då hade hans ekonomi sett bättre ut.
Citera
2016-08-29, 11:10
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Intressant länk. Peter Ahlm verkar vara en driftig person som har hunnit med mycket i sitt liv, dvs varit mannekäng, reseledare, programledare och tom. startat en tidning.

Gula Tidningen är det nog inte många som minns idag. Jag köpte den ibland, det var dåtidens motsvarighet till blocket, skulle man ha en beg. bil på 80-talet var det Gula Tidningen som gällde.

Internet dödade Gula Tidningen och Peter Ahlm insåg kanske det för sent, därför bor han i en sunkig förortslägenhet. Hade Peter Ahlm varit född 20 år senare hade han kanske startat blocket istället och då hade hans ekonomi sett bättre ut.
Gula Tidningen var fruktansvärt lönsam i över tjugo år. Man tycker att han borde kunnat lagt undan en hel del slantar under den tiden, trots att internet kom på slutet och dödade hela alltet.

Eniro köpte ju hela konceptet för 50 millar i början av tvåtusentalet, för att sedan försöka omlansera det hela på nätet. Var befann sig Peter Ahlm då? Blev utmanövrerad innan dess?
Senast redigerad av Douche-chill 2016-08-29 kl. 11:14.
Citera
2016-09-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Eh nej, där bor en Peter Alm född 1977, inte Peter Ahlm född 1945. PA bor fortfarande i Orminge.
http://www.birthday.se/sok/?a=Bets%f...=Saltsj%f6-Boo

Fast det är Peter Alm det står om i rubriken till denna tråd. Inte Ahlm.
Citera
2018-02-01, 10:51
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocketroll
Otroligt att detta inte kommit ut; en tid när "en vän" jobbade på H*tel Dipl*mat på Strandvägen ertappades herr Rab*us av personalen i hotellets huvudentré (strax efter att restaurangen stängde en vardagskväll efter midnatt) då han utförde oralsex på okänd kvinna ståendes på alla fyra. Detta fångades av hotellets övervakningskamera. Hans kommentar till personalen som bad honom att avbryta var: "Kan man få be om lite diskretion, tack!"

Efter denna incident hade restaurangchefen en liten bild på Rab*us fasttejpad på sin datorskärm inne på kontoret som en daglig reminder. Lojal personal med tanke på att bilderna inte hamnade i Se & hör.

Priceless.
Var kvinnan Camilla Thulin tro?
Citera
2018-07-20, 22:10
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill

Var tvungen att kolla själv på ratsit och det stämmer. Att det är han är det ingen tvekan om, han heter Marvin i mellannamn och så heter också hans äldste son. Att han skulle hamna i Orminge var verkligen en högoddsare, han var i mina ögon en genuin innerstadsbo som tyckte om att bara kasta på sig clownkavajen och glida ner på stan och sätta sig. Vad gör man i Orminge liksom, sticker upp till Eddies bar och sjunger karaoke? Nu vet vi väl iofs inte direkt hur rutten lägenhet han har, även om Orminge i sig är ett ganska trist område. Som kuriosa kan jag nämna att Sylvia Vrethammar bodde på samma gata för inte så många år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Han drev - ev. ägde - också diskotek Melody när det låg på Birger Jarlsgatan på senare delen av 80-talet plus att han var med och startade upp Jolo & Co ihop med Jonasson och Lord i början av 90-talet. Vad han gjorde efter millennieskiftet har jag dock ingen aning om, tappade kontakten med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in