Citat:
Ursprungligen postat av
Douche-chill
Tydligen bor han idag i en rutten lägenhet i Orminge centrum. Märkligt för en gubbe som startade en annonstidning som i tjugo år hade en vinstmarginal på runt 40% innan internet kom och dödade hela marknaden. Ja, jag pratar om Gula Tidningen.
Var tvungen att kolla själv på ratsit och det stämmer. Att det är han är det ingen tvekan om, han heter Marvin i mellannamn och så heter också hans äldste son. Att han skulle hamna i Orminge var verkligen en högoddsare, han var i mina ögon en genuin innerstadsbo som tyckte om att bara kasta på sig clownkavajen och glida ner på stan och sätta sig. Vad gör man i Orminge liksom, sticker upp till Eddies bar och sjunger karaoke?

Nu vet vi väl iofs inte direkt hur rutten lägenhet han har, även om Orminge i sig är ett ganska trist område. Som kuriosa kan jag nämna att Sylvia Vrethammar bodde på samma gata för inte så många år sen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne Bajse
Intressant länk. Peter Ahlm verkar vara en driftig person som har hunnit med mycket i sitt liv, dvs varit mannekäng, reseledare, programledare och tom. startat en tidning.
Gula Tidningen är det nog inte många som minns idag. Jag köpte den ibland, det var dåtidens motsvarighet till blocket, skulle man ha en beg. bil på 80-talet var det Gula Tidningen som gällde.
Internet dödade Gula Tidningen och Peter Ahlm insåg kanske det för sent, därför bor han i en sunkig förortslägenhet. Hade Peter Ahlm varit född 20 år senare hade han kanske startat blocket istället och då hade hans ekonomi sett bättre ut.
Han drev - ev. ägde - också diskotek Melody när det låg på Birger Jarlsgatan på senare delen av 80-talet plus att han var med och startade upp Jolo & Co ihop med
Jonasson och
Lord i början av 90-talet. Vad han gjorde efter millennieskiftet har jag dock ingen aning om, tappade kontakten med honom.