Kan tanka mig att denna fraga kan bli svar att svara pa men jag provar att stalla den har anda!
Nu ar det sa att jag till mina studier (men aven for privat bruk) behover inforskaffa en kockkniv, jag har sen tidigare en skrapkniv jag kopte bara for att ha en nar jag laga lite mat till mig sjalv, men nu behover jag alltsa en lite battre variant. Eftersom att jag ar i Australien kan jag tanka mig att det finns lite annorlunda utbud an i Svedala. Dock bor val vissa marken finnas har ocksa?
Sa nu undrar jag vilka knivar som ar intressanta att leta efter om man ar villig att punga ut runt tusenlappen (svenska kronor)? Vet inte om en tusing ar nog for att fa en tillrackligt bra kniv men ni far val anmarka det i sadant fall.
Procurators normalpris på 8 cm Victorinox skalknivar är 28 kr. Se: http://www.procurator.se . De har butiker spridda runt Sverige så du/ni kanske har en sådan i närheten.
Angående alla roliga tips om butiker att köpa billiga skalknivar på så råkade jag på en sida som heter H.W. Larsen som har en hel del knivar i lager. Har nog aldrig sett en butik med så många skalknivar Det är en dansk affär, men verkar inte vara några problem att handla till sverige då priserna tom är i SEK.
Angående alla roliga tips om butiker att köpa billiga skalknivar på så råkade jag på en sida som heter H.W. Larsen som har en hel del knivar i lager. Har nog aldrig sett en butik med så många skalknivar Det är en dansk affär, men verkar inte vara några problem att handla till sverige då priserna tom är i SEK.
Okej. Men båda är Pettys på 15 cm ur Tojiros DP-serie? Hittar inga andra Tojiros med liknande handtag (när jag googlar :P).
Det har under årens lopp förekommit en hel del varianter trots samma namn. Lite förvirrande ibland. Jag har sett båda de aktuella varianterna tidigare. Det är inte fejk.
Det har under årens lopp förekommit en hel del varianter trots samma namn. Lite förvirrande ibland. Jag har sett båda de aktuella varianterna tidigare. Det är inte fejk.
~Paul~
Okej.
Såg nu att det fanns fler liknande på den där sidan.