2013-08-06, 13:53
Medlem
rob1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Förutom att kniven är värdelös i köket så är den dessvärre lika värdelös till de arbetsuppgifter som den designats för, nämligen uteliv/överlevnad (vad det nu innebär) och allmänna camping-göromål.

Återigen. Med tanke på materialvalet och den övergripande designen så är kniven obscent dyr. Ett stort skämt är vad den är .

~Paul~

Jag tycker du inte riktigt är tydlig med din åsikt, kan du vara lite tydligare
Citera
2013-08-06, 14:11
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DartFrog
Jag kör med den, tyckte den var lite hög till o börja med men efter jag vant mig så eren perfekt,
skulle jag bli av med den skulle jag köpa en ny likadan direkt!
Där ser man. Den här skalaren har ju genomgående fått utmärkta vitsord. Din bedömning bekräftar således det man anade .

~Paul~
Citera
2013-08-06, 14:13
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rob1234
Jag tycker du inte riktigt är tydlig med din åsikt, kan du vara lite tydligare
Haha, tyckte att jag var ganska försiktig trots allt med tanke på objektet för min kritik .

~Paul~
Citera
2013-08-06, 14:49
Medlem
Chutotoros avatar
Tror det var mest för att depaul är lite trött på folk som kommer in i tråden och försöker vara lite roliga och säga att de använder en kniv som är kass i köket
Citera
2013-08-06, 14:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chutotoro
Tror det var mest för att depaul är lite trött på folk som kommer in i tråden och försöker vara lite roliga och säga att de använder en kniv som är kass i köket
Ja, bland annat. Men som sagt, kniven i fråga är rätt värdelös oavsett kategori .

~Paul~
Citera
2013-08-06, 15:22
Medlem
Pankreatits avatar
Provat många varianter av skalare men det slutar alltid att man står där och håller Jonas i handen.
Citera
2013-08-06, 17:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Haha, tyckte att jag var ganska försiktig trots allt med tanke på objektet för min kritik .

~Paul~

Påminner mig vad Jan Åkerman skrev som enda omdöme om någon liknande kniv i en knivtest i Jaktmarker & Fiskevatten för många år sedan: "Lämplig för envig med medelstor björn".
Citera
2013-08-06, 17:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Påminner mig vad Jan Åkerman skrev som enda omdöme om någon liknande kniv i en knivtest i Jaktmarker & Fiskevatten för många år sedan: "Lämplig för envig med medelstor björn".
Haha.

Tyvärr kan man dock inte säga samma sak om den här kniven. Pga det ihåliga handtaget så hade den förmodligen inte hållit för liknande påfrestningar .

~Paul~
Citera
2013-08-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Min röst faller på Benriner av den enkla anledningen att den har stålblad vilket du kan slipa själv utan problem.

Det är det som talar mest för den hos mig också, att det går att köra både tunnare och tjockare än med Kyoceran är inte heller någon nackdel.
Citera
2013-08-06, 21:20
Medlem
Venators avatar
Citat:
Haha.

Tyvärr kan man dock inte säga samma sak om den här kniven. Pga det ihåliga handtaget så hade den förmodligen inte hållit för liknande påfrestningar .

~Paul~

Ajdå... konstruktörernas vägar är outgrundliga...
Citera
2013-08-06, 22:45
Medlem
Citat:
Kyocera tillverkar en keramisk skalare som håller skärpan väl. Det går dessutom att ställa in olika vinklar på "bladet".

Kyocera potato peeler: https://www.google.se/search?q=Kyocera+CP-20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4asAUvbOCMS74AS--4HgAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1600&bih=787

~Paul~

Tackar för tipset! Den skalaren måste verkligen vara bra om den rekommenderas trots att den har ett keramiskt blad. Det är inte i många sammanhang som dePaul föreslår något sånt istället för slipbart stål. =)
Citera
2013-08-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Det är det som talar mest för den hos mig också, att det går att köra både tunnare och tjockare än med Kyoceran är inte heller någon nackdel.
Jag har båda och måste erkänna att det är mest kyoceran som används mest pga att det bara att kasta in den i diskmaskin efteråt. Men visst, den saknar minst ett läge för tjockare skivor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in