Citat:
Ursprungligen postat av
Krypo
Yes vi bor på Solventilsgatan idag. Tanken är att behålla den tvåan och systrarna ska bo där i år och vi flyttar till 3an.
Tack för goda tipsen. Vi blev först kära i den 3an på Kvillegatan 19 med utgångspris 3 250 000 men det aktuella budet är redan på 3,4+ och fortfarande inte avslutat budgivningen.
Vi kikade på den Gustaf Dahlensgatan 3C igår faktiskt. Det har aldrig bott någon i den, utan den blev klar slutet av 2018 och säljaren fixade en stylist med inredning så han vill nog sälja den ganska snart. Dock har den varit uppe i över 22 dagar på hemnet och jag fundera på lägga ett skambud på den. Får jag den så är jag nöjd annars bryr jag mig inte så mycket. Läget är bra, men bottenplan har jag alltid velat undvika samt svårt få in skrivbord, stor soffgrupp och tv i det vardagsrummet.
Dem har lagt ett skambud på 3 miljoner trots utgångspriset ligger på 3 295 000. Känner väl att förr eller senare måste säljaren acceptera något bud? Annars står den ju bara där och drar en massa avgifter varje månad. Fundera på lägga 3 miljoner 20 000 kr kanske...
Har bokat in en visning på Soldathemsgatan (byggår 2011-2012) imorgon. De verkar vara helt ok, men är mest orolig över området då jag har en dotter på 2 månader och hört lite om hållplatsen Bellevue sent på kvällar.
Tack på förhand för fortsatta svar!
Just nu finns det nybygge vid artillerigatan och en gata till vid gamlestaden men kommer ej på gatan just nu. Personligen tycker jag det är lugnare och trevligare vid lundby (tänk typ lundbybadet) hellre där än gamlestaden, även om det är nybyggt vid gamlestaden.
2011 är ändå bra. Det lär vara fräscht helt klart inte många år på nacken. Finns ju en moské vid bellevue och en hel del arabiska affärer och sådant i området. Så visst inte optimalt om man har barn.
Jag kollade igenom bilderna på länken jag skickade ang gustaf dahlens gata och det där hade jag inte heller köpt för 3.3 miljoner. Som du säger bottenvåningen större risk för inbrott och mycket mer insyn. Kan faktiskt inte hitta några fördelar (förutom att kunna grilla med kolgrill) bottenvåning går alltid sist, alltid bv som ligger kvar om det ligger kvar något.
Tycker definitivt du ska lägga ett skambud eftersom intesset år lågt för bv lägh. Har sett en lägh en 1a artillerigatan bv för 1.77 mille som legat ute för försäljning länge. Nyproduktion, minst 2 månader.
Sedan såg jag att det var badkar vilket är en smaksak men duschkarbin hade jag valt. Mycket trevligare. Personligen skulle jag aldrig köpa lägh med badkar.
Nackdelen med gammalt bestånd vid lundby/kville är ju att avgift kan tänkas gå upp. Man måste kolla när dom senaste gjorde stambyte. Om dom ens gjort stambyte. Kan bli en hel del årliga höjningar med 2% höjning av avgift, många bäckar små.
Tex släng iväg ett bud på 2.5 miljoner för 3an på gustaf dahlens gata. Börjar mäklaren typ buda stå på dig bara. Hade någon verkligen viljat ha den så hade den budat på vid visningen och varit såld en vecka från att visning ägt rum.
Ser bara mer nackdelar än fördelar med bv så jag hade hellre betalat marknadspris dvs mer för en lägh längre upp...
Du sa att säljaren inte bott i lägh på gustaf dahlens gata så länge bara från slutet av 2018. Var han ute efter att köpa och sedan sälja dyrt? Låter klantigt i dessa tider och speciellt sälja efter så kort tid . Måste väl vara en lägh som blivit över? Att mäklaren fortf har den ute då ingen vill ha den?