2018-09-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naboru
Säg cirka 4miljoner för en 3a, 3,5a på 75-85m2 privat parkering ett krav.
Ser att de är dåligt med det i kålltorp.
Fördelarna att man snabbt kommer ut på motorvägen med bil och man tar sig in och ut till stan snabbt med spårvagn om man tex tar en afterwork eller en utgång med polarna.
och gilllar verkligen Delsjön för promenader/löpning.
Hur ser utbudet ut med bra gym i närheten? lite mer styrkelyft eller crossfit mer fria vikter mindre maskiner.

Finns de dåliga områden i mölndal sökte och fick upp Åby bilfrost och Eklanda skulle vara finare område?

De vi söker är utbudet som en större stad har fast känslan att bo i ett mindre lugnt område nära natur och bort från den tunga trafik och brus. japp jag är uppväxt i en mindre stad .

Ta Mölndal alla dagar i veckan, Örgryte är ett äckligt område, ser lugnt ut på ytan men är mest spydiga och rasistiska Svenskar där, är knappt mångkultur där för är man inte Svensk är man inte välkommen där
Citera
2018-09-21, 10:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ta Mölndal alla dagar i veckan, Örgryte är ett äckligt område, ser lugnt ut på ytan men är mest spydiga och rasistiska Svenskar där, är knappt mångkultur där för är man inte Svensk är man inte välkommen där

Ingen, förutom du, anser ju Örgryte vara ett "äckligt" område.
Sedan att det inte är mångkultur där är ju inte direkt av ondo för området ifråga.
Har man råd och hittar nåt lämpligt ställe att slå sig ner på där så finns ingen anledning att välja bort Örgryte.
Citera
2018-09-21, 16:07
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det är ju just den miserabla "mångkulturen" som de flesta försöker fly ifrån.
Citera
2018-10-23, 11:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Om man är ute efter en villa inom cykelpendlingsavstånd för de tre årstiderna man orkar cykla 1-2 mil till jobbet, var landar man då? Så långt från Biskop, angered, Frölunda, tynnered mfl som möjligt. Prisklass helst ej mer än 5 MSEK.
Citera
2019-01-31, 23:14
Medlem
Hur e det att bo i Eriksberg? Är det lungt, vi är familj med 2 små barn. Bra skolor i närheten?
Citera
2019-02-01, 11:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larissa83
Hur e det att bo i Eriksberg? Är det lungt, vi är familj med 2 små barn. Bra skolor i närheten?

Där är det lugnt ja, det beror ju mestadels på att det är såpass dyra bostäder där att "drägget" som finns på mången annan plats i staden/på hisingen inte når dit.
Var lite mer exakt är det ni tittar på bostad?

Det går färjor till Eriksberg men även/framförallt en hel del bussar med mycket bra turtäthet. Kollektivt tar det ju inte jättelång tid dit dock även om det självfallet är bökigare när det är på den sidan vattnet.
Citera
2019-02-01, 12:44
Medlem
Vi fått erbjudande om en trea( hyresrätt) på Monsungatan. Där vi bor nu ( kortedala) nyproduktionen kostar lika mycket. Rätt konstigt. Varför ska man föredra Kortedala och bo i sämre område när vi kan betala lika mycket och bo i fina Eriksberg. Bräckeskolan o Taubeskolan ligger rätt nära fast Taube har väldigt dålig rykte hörde jag. Någon som vet mer?
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Där är det lugnt ja, det beror ju mestadels på att det är såpass dyra bostäder där att "drägget" som finns på mången annan plats i staden/på hisingen inte når dit.
Var lite mer exakt är det ni tittar på bostad?

Det går färjor till Eriksberg men även/framförallt en hel del bussar med mycket bra turtäthet. Kollektivt tar det ju inte jättelång tid dit dock även om det självfallet är bökigare när det är på den sidan vattnet.
Citera
2019-02-02, 10:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Vi fått erbjudande om en trea( hyresrätt) på Monsungatan. Där vi bor nu ( kortedala) nyproduktionen kostar lika mycket. Rätt konstigt. Varför ska man föredra Kortedala och bo i sämre område när vi kan betala lika mycket och bo i fina Eriksberg. Bräckeskolan o Taubeskolan ligger rätt nära fast Taube har väldigt dålig rykte hörde jag. Någon som vet mer?

Där ska det ju vara bra.
Helt sant, ingen föredrar Kortedala framför speciellt många områden i staden.

Beträffande skolorna har jag dock sämre koll.
Citera
2019-02-02, 11:53
Medlem
Citat:
Vi fått erbjudande om en trea( hyresrätt) på Monsungatan.

Jag skulle inte bosätta mig där ens om jag fick betalt för det. 11 månader om året går det inte att gå utanför dörren utan att få storm, kyla och vatten i ansiktet. Det handlar trots allt om vattennära Hisingen och dessa områden är inte tjänliga för människor. Generellt gäller också för alla de nybyggda barackområdena nära älven att boendemiljön är usel. Packade sillar har det bättre. Jag skulle faktiskt hellre bosätta mig i vilket som helst av Göteborgs bostadsområden hellre än just de kajnära nybyggena på Hisingen. Den enda fördelen jag ser för er är att ni åtminstone inte köper en bostadsrätt där.
Citera
2019-02-03, 08:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag skulle inte bosätta mig där ens om jag fick betalt för det. 11 månader om året går det inte att gå utanför dörren utan att få storm, kyla och vatten i ansiktet. Det handlar trots allt om vattennära Hisingen och dessa områden är inte tjänliga för människor. Generellt gäller också för alla de nybyggda barackområdena nära älven att boendemiljön är usel. Packade sillar har det bättre. Jag skulle faktiskt hellre bosätta mig i vilket som helst av Göteborgs bostadsområden hellre än just de kajnära nybyggena på Hisingen. Den enda fördelen jag ser för er är att ni åtminstone inte köper en bostadsrätt där.

Fast vind, kyla och fuktig luft är ju något man drabbas av i stort sett hela Göteborg.
Nära på allt som byggs nytt etc byggs ju tätt dessutom likväl som det kan vara rätt tätt i innerstaden generellt.

Så du bosätter dig hellre i Bergsjön, Länsman, Biskop etc än Eriksberg, det tordes du vara ensam om...
Citera
2019-02-19, 16:14
Medlem
Jag, min sambo och vår dotter på 2 månader bor idag i en 2a, 55 kvm nyproduktion vid Kvillebäcken. Vi stormtrivs. Nära till jobb, vi har backaplan och det verka vara fina förskolor här.

Mina systrar vill komma upp detta året varav ena ska plugga till hösten i Göteborg och då tänkte jag att vi köper en 3a ihop (deras sparade pengar och jag tar lånet). Vilka områden skulle ni rekommendera? Vi försökte få Kvillegatan men det går över vår budget...

Vart kollar man då? Budget mellan 2-3 miljoner. Kviberg? Frölunda? Centrala hisingen?

Annars köpa en 2a till dem och får lösa situationen för oss senare...
Citera
2019-02-19, 16:14
Medlem
Jag, min sambo och vår dotter på 2 månader bor idag i en 2a, 55 kvm nyproduktion vid Kvillebäcken. Vi stormtrivs. Nära till jobb, vi har backaplan och det verka vara fina förskolor här. Nära mitt jobb på lindholmen också.

Mina systrar vill komma upp detta året varav ena ska plugga till hösten i Göteborg och då tänkte jag att vi köper en 3a ihop (deras sparade pengar och jag tar lånet). Vilka områden skulle ni rekommendera? Vi försökte få Kvillegatan men det går över vår budget...

Vart kollar man då? Budget mellan 2-3 miljoner. Kviberg? Frölunda? Centrala hisingen?

Annars köpa en 2a till dem och får lösa situationen för oss senare...[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in