2022-05-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Vad är du ute efter? Finns många faktorer som spelar in här.

Har du problem med ljudet från motorvägen när fönstret är öppet?

Skall du ta bilen eller bussen till jobbet? Vart jobbar du?
Har man bil så är det najs att ta sig snabbt ut till R40 eller E20 mot Mölndal/Malmö etc. Buss går frekvent till stan (50) eller Mölndal (86).

Är du i behov av att det ska finnas restauranger nära till hands? För just nu finns det endast en pizzeria annars får du gå till Almdedal/Mölndal/centrum för att hitta mer alternativ.

Finns Coop nära. Annars har du Ica Maxi, Willys på andra sidan bron typ. De öppnade precis Nordic Wellness om du nu tränar. Annars kommer de ha några caféer när allt har byggts klart.

Tack för bra info.
Citera
2022-05-07, 23:15
Medlem
Felpost
Citera
2022-05-08, 23:35
Medlem
Sephir0ths avatar
Hur är det att bo i Guldheden? Är det vitt och kan man ströva runt på kvällarna utan att behöva känna sig rädd för att bli rånbögmördad?
Citera
2022-05-09, 00:01
Medlem
sanchoos avatar
Hur är det att bo i Högsbo, runt Marklandsgatan och Skäpplandsgatan?
Känns "cleant", någon som vet något man bör veta?
Citera
2022-05-15, 13:38
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sephir0th
Hur är det att bo i Guldheden? Är det vitt och kan man ströva runt på kvällarna utan att behöva känna sig rädd för att bli rånbögmördad?
Guldheden är generellt bra. Nu gissar jag att du tänker på Södra Guldheden som till stor del har hyresrätter, men det är helt okej där. Lugnt och fint. Finns så klart invandrare men de är få även om tyvärr musliminslaget ökat i området. Tror det är lite stökigare i "bananhusen" (passande namn) på Dr Forselius Backe. Tror det är Poseidon som har dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hur är det att bo i Högsbo, runt Marklandsgatan och Skäpplandsgatan?
Känns "cleant", någon som vet något man bör veta?
Många äldre där, men det kommer in mer och mer blattar - men det är rätt lugnt där med.

Det är svårt att förutsäga utvecklingen exakt, men generellt kan man väl säga att även centrumområdena kommer bli blattemaifesterade med tiden, frågan är bara hur lång tid det tar.
Citera
2022-05-22, 20:20
Medlem
Nyligen flyttat tillbaka till Sverige och närmare bestämt Hisings backa. Var lite skeptiskt i början men det har ändå växt på mig. Jag rör mig inte i kretsar med kriminella, så ingen direktkontakt med dem.

Dock har jag ingen koll hur området är kring backa, bor mellan Selma och brunnsbo. Har några grabbar som kört runt med större motorcyklar och cross som emellertid för ett jävla oväsen, mycket poliser som syns (vilket jag tycker är bra).

Men som sagt min spontana känsla är att det känns tryggt. Vad har ni som bor här för uppfattning kring området?
Citera
2022-05-27, 05:52
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Om man inte vill bo centralt i centrum/linnestaden, vilka områden är att rekommendera? Lugnt och fridfullt, mestadels folk med välordnade liv (låg kriminalitet osv), närhet till naturen, men ändå samtidigt närhet till Göteborg centrum. Helst inte mer än 8 km in till stan. Det ska kunna gå att cykla/promenera.
Citera
2022-05-27, 17:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmoneybeard
Om man inte vill bo centralt i centrum/linnestaden, vilka områden är att rekommendera? Lugnt och fridfullt, mestadels folk med välordnade liv (låg kriminalitet osv), närhet till naturen, men ändå samtidigt närhet till Göteborg centrum. Helst inte mer än 8 km in till stan. Det ska kunna gå att cykla/promenera.
Spontant skulle jag säga Örgryte. Nära till stan, få blattar. Men det handlar ju lite om hur mycket du kan betala. Bra förbindelser dit, lätt att cykla.
Citera
2022-05-28, 01:58
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Redbergsplatsen och bort mot Östra Sjukhuset är främst svensk medelklass. Det går att cykla till stan också.
Citera
2022-05-28, 03:33
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Redbergsplatsen och bort mot Östra Sjukhuset är främst svensk medelklass. Det går att cykla till stan också.
Ser dock väldigt nära centrum ut. Det får gärna vara ett område som är lugnt men inte trendigt och känt ännu.
Citera
2022-05-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ser dock väldigt nära centrum ut. Det får gärna vara ett område som är lugnt men inte trendigt och känt ännu.

Om du börjar med att kläcka ur dig vad din ungefärliga budget är, blir det enklare att hjälpa dig.
Citera
2022-05-30, 06:26
Medlem
Oldmoneybeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Om du börjar med att kläcka ur dig vad din ungefärliga budget är, blir det enklare att hjälpa dig.
Mest valuta för pengarna resonerar jag kring allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in