Citat:
Lämnade själv Linnarhult för ett drygt år sedan. Området är supertrevligt och fullt med invandrare av högklassig modell som inte utgör något som helst problem. Problemet är att du måste åka till Angered centrum och handla men ok, det är tillfälligt. Vad värre är, är att närmsta skolan är Eriksboskolan (som nu rivs) och barnen där får nu gå i gamla Hjällbo skolan vid Hjällbo Centrum där somaliska gäng hänger i svarta skinnjackor. Eleverna från Hjällbo skolan har i sin tur flyttats till den nybyggda Lärjeskolan tvärs över vägen.Rödbo skulle vara nummer ett alla dagar i veckan! Bara villor av äldre snitt. Svenskt rätt igenom. Jag vet inte vilken/vilka skolor ungarna hamnar på när de bor Rödbo, men det lär väl finnas någon småskola i Säve i alla fall. Högstadium kanske blir Kärra och det är okej.
Det som är mindre bra kan vara bussförbindelser om man har behov av det.
Helgered är okej, i alla fall rent geografiskt. Bra förbindelser med stan. Är väl lite oklart vilka skolor som kan bli aktuella och det måste i så fall kollas upp ordentligt.
Linnarhult och Gunnilse hade jag undvikit om jag haft barn, de lär bli allt för mycket kontakt med mångkultur. Men att bara bo där utan kontakt med samhällsservicen såsom skola, då är det nog ok.
Det som är mindre bra kan vara bussförbindelser om man har behov av det.
Helgered är okej, i alla fall rent geografiskt. Bra förbindelser med stan. Är väl lite oklart vilka skolor som kan bli aktuella och det måste i så fall kollas upp ordentligt.
Linnarhult och Gunnilse hade jag undvikit om jag haft barn, de lär bli allt för mycket kontakt med mångkultur. Men att bara bo där utan kontakt med samhällsservicen såsom skola, då är det nog ok.
Har du redan friskola tryggad kan Linnarhult vara ett alternativ men inte annars ifall du har barn i grundskoleåldern. Och Angereds-gymnasiet är inte ett alternativ för de äldre barnen.
Vad gäller Säve och Tuve vill jag bara varna för att stadsdelen beslutat stänga lokala skolor eller göra om dom till F-3 för att sedan tvinga in barnen i drn nybyggda skolan vid Tuve Torg som du troligen helst vill undvika.
Rödbo låter bättre men som alltid i Göteborg gäller att man kör stenhårt med närhetsprincipen och du måste i princip ordna friskola åt barnen. Centrina skulle visst starta en ny skola i Utby eller något, kolla med dem.