2013-03-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttesnuff
Tack men behöver ett nu , direkt. Funkar det med ett vanligt lock?

Sitter i samma båt som dig :/ men är mitt i min flush så kanske hinner rädda.

Funkar de med vanligt lock?
Citera
2013-04-05, 00:53
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treos1
Sitter i samma båt som dig :/ men är mitt i min flush så kanske hinner rädda.

Funkar de med vanligt lock?

Citat:
Ursprungligen postat av snuttesnuff
Tack men behöver ett nu , direkt. Funkar det med ett vanligt lock?

Borde funka med ett vanligt lock, ja.
Citera
2013-04-05, 11:36
Medlem
Var det en dålig idé att skörda de svampar i min låda som var mogna, och låta de icke färdiga vara kvar ett tag?
Citera
2013-04-05, 14:00
Medlem
Nayyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9066
Var det en dålig idé att skörda de svampar i min låda som var mogna, och låta de icke färdiga vara kvar ett tag?

Om jag kommer ihåg rätt så är de så man ska göra
Citera
2013-04-05, 17:44
Medlem
Jag har en polare som testat och köra med färdiga boxar man köper. Men det vart mycket bättre på lådorna jag och en annan kompis gjorde själva. Så jag rekommenderar alla att läsa en riktig guide om hur man odlar svamp från spor spruta och bara beställa spor sprutor. Det tar lite längre tid men kostar mycket mindre och e inte alls så svårt som man kan tro.

E det ens lagligt att ta hem klara boxar till Sverige nu förtiden?
Citera
2013-04-05, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9066

Det finns vissa svampar som aldrig växer till sig. Små dvärgar med svarta hattar typ. Dvärgarna börjar mögla efter ett tag om du inte tar bort de så var försiktig!

Mitt tips e att du plockar alla svampar i lådan på en gång och se till att spraya händerna med väteperoxid eller till och med klorin innan du skördar lådan. Händerna blir inte allt för fina efter några arbetsdagar med händerna i klorin så du kan använda super tunna handskar som läkarna har och en pincett för dvärgarna.

Det e mitt tips.
Citera
2013-04-22, 22:05
Medlem
Hej,

Jag har ett litet problem kanske,

Jag har satt upp ett growkit av Cubensis b+ och det har gått väldigt bra fram tills nu..

Dom är klara att plockas bara på någon dag nu och jag tog just upp dem och kollade till och hittade en del av dem har lite mörkt/vitt på stjälkarna och något liknande på de flesta hattar som en tunn svart eller grön linje vid slutet av hatten.

Jag har läst att det kan komma något som ser ut som mögel om stjälken har växt mot någonting viket är vanligt så jag antar att det kan vara något sånt men vet inte runt hatten.

Kan vara att mina ögon bara vill se det för att man vill lyckas då skörden blev bra och det börjar närma sig men skulle gärna vilja ha lite råd.

Tack på¨förhand.
Citera
2013-04-22, 22:37
Medlem
vadillaruoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkleffe
Hej,

Jag har ett litet problem kanske,

Jag har satt upp ett growkit av Cubensis b+ och det har gått väldigt bra fram tills nu..

Dom är klara att plockas bara på någon dag nu och jag tog just upp dem och kollade till och hittade en del av dem har lite mörkt/vitt på stjälkarna och något liknande på de flesta hattar som en tunn svart eller grön linje vid slutet av hatten.

Jag har läst att det kan komma något som ser ut som mögel om stjälken har växt mot någonting viket är vanligt så jag antar att det kan vara något sånt men vet inte runt hatten.

Kan vara att mina ögon bara vill se det för att man vill lyckas då skörden blev bra och det börjar närma sig men skulle gärna vilja ha lite råd.

Tack på¨förhand.
Förmodligen bara mycelium. Ladda upp en bild!
Citera
2013-04-23, 14:56
Medlem
Okej ja jag vet ju att det knall vita luddet är mest mycelium men det är på hattarna jag ser att det byggs upp en linje runt som är blå/grön på de flesta svampar..

Jag har hört att detta kan vara psilocybin som byggs upp vilket tyder på att det kommer vara en bra omgång men vill vara säker eftersom vi har mest troligt tänkt pröva dem snart.

Jag lägger upp ett par bilder jag tog igår nu har dem växt lite men inte allt för mkt förutom hattarna.
http://imageshack.us/a/img254/7627/imag0017py.jpg

http://imageshack.us/a/img823/6585/imag0019ub.jpg

sen vad ni kan se på bilden tror ni det är för fuktigt i den, borde jag öppna upp påsen ett tag o få lite frisk luft i den ?
Citera
2013-04-23, 16:46
Medlem
vadillaruoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkleffe
Okej ja jag vet ju att det knall vita luddet är mest mycelium men det är på hattarna jag ser att det byggs upp en linje runt som är blå/grön på de flesta svampar..

Jag har hört att detta kan vara psilocybin som byggs upp vilket tyder på att det kommer vara en bra omgång men vill vara säker eftersom vi har mest troligt tänkt pröva dem snart.

Jag lägger upp ett par bilder jag tog igår nu har dem växt lite men inte allt för mkt förutom hattarna.
http://imageshack.us/a/img254/7627/imag0017py.jpg

http://imageshack.us/a/img823/6585/imag0019ub.jpg

sen vad ni kan se på bilden tror ni det är för fuktigt i den, borde jag öppna upp påsen ett tag o få lite frisk luft i den ?
Det är psilocybin. Dina svampar ser kanon ut och påsen behövs inte öppnas.

Kör på som du gjort nu, ser skit bra ut.
Citera
2013-04-23, 17:11
Medlem
Tack så mycket nu slipper man ligga sömnlös iallafall

Det var till stor hjälp !
Citera
2013-04-25, 09:46
Medlem
EttStortSvins avatar
Nu inväntar jag spänt ett B+ growkit från Azarius! Någon som har tips på hur jag kan få upp värmen till 23-25°C? Vill ju att småttingarna ska må så bra som möjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in