Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-10, 00:37
  #1
Medlem
dasshanss avatar
Har funderat på att beställa Cubensis mushroom growkit från snabeln.

Står att det ska ge 400-600g, är det bara bluff och båg?
Hur många flushar fick DU?

Hur potenta är dessa svampar jämfört med toppisar?(enda svamp jag testat)

Är det stor risk att det fastnar i tullen?

/ d
Citera
2006-11-10, 00:55
  #2
Medlem
har funderat över samma sak.. hittar ingen där man kan betala med postförskott.. får inga kredit kort så postförskott är enda alternativet för mig
Citera
2006-11-10, 09:54
  #3
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysergsyra
har funderat över samma sak.. hittar ingen där man kan betala med postförskott.. får inga kredit kort så postförskott är enda alternativet för mig

Money transfer eller skicka pengar i brev..??
Citera
2006-11-10, 11:47
  #4
Medlem
Vet inte riktigt hur mycket min har gett hittills men jag trodde den hade gett upp efter 3 flusar för det verkade inte komma fler men när jag av någon anledning tog och delade på klumpen och skalade av toppskiktet så verkade den komma igång både bättre och snabbare än den gjort innan

jag har bara kört dom här och vanliga toppisar men dom här har varit dom klart trevligaste även om jag käkat ca 60 toppisar innan. tog 4 av dessa när dom kommit upp o trippade aningen mer än vanligt på toppisar :P
Citera
2006-11-10, 11:57
  #5
Medlem
dasshanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuCkEd_Up_DuCk
Vet inte riktigt hur mycket min har gett hittills men jag trodde den hade gett upp efter 3 flusar för det verkade inte komma fler men när jag av någon anledning tog och delade på klumpen och skalade av toppskiktet så verkade den komma igång både bättre och snabbare än den gjort innan

jag har bara kört dom här och vanliga toppisar men dom här har varit dom klart trevligaste även om jag käkat ca 60 toppisar innan. tog 4 av dessa när dom kommit upp o trippade aningen mer än vanligt på toppisar :P

Okej 4st, vad mostvarar det i vikt ungefär?
Citera
2006-11-10, 13:29
  #6
Medlem
vet inte riktigt vad det motsvarar i vikt men skulle nog kunna tänka mig ca 3-40g färskt som mest för mer va det verkligen inte men trippen va jävligt nice
Citera
2006-11-10, 13:44
  #7
Medlem
FreSChans avatar
tjena
beställde just en sån häromdan, min tjej hade en första skörden blev typ 20 gram torkad svamp, sen pga slarv förstördes den så atte.... ja
Citera
2006-11-10, 14:53
  #8
Medlem
dasshanss avatar
men det alltså väldigt liten risk att beställningen fastnar i tullen?
Citera
2006-11-10, 21:18
  #9
Medlem
TimeWarps avatar
nej det beslagtas inte då det inte är olagligt med growkits till sverige i nuläget.

fick väl kanske 3 skördar från en box, beror på hur mycket du trippar på men 5g av dessa är betydligt starkare än 5g som du köper i en smart shop i amsterdam t ex.....för ökad effekt så lägg dom ett par dar i sprit....det svängde på ännu mer!
Citera
2006-11-10, 21:26
  #10
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
men det alltså väldigt liten risk att beställningen fastnar i tullen?

dessutom finns det ju garanti så att dem skickar ett nytt paket om det fastnar eller kommer bort.
Citera
2006-11-10, 21:45
  #11
Medlem
Räkna med ca 5 flushar vilket = ~30-60 g torkat.
Citera
2006-11-11, 00:27
  #12
Medlem
dasshanss avatar
Okej, tack för alla svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback