2011-01-04, 15:14
Medlem
Blindsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metamina83
Till alla som undrar så fotosyntesar inte svampen, med andra ord behöver den bara ljus för att veta vilken riktning den ska växa i. Jag har det står i sovrummet där det bara kommer in ljus genom persjennerna och jag har inte hållt på med nån lampa för att höja temperaturen men jag fick ändå en monstersvamp som är det sjukaste ja sett. ska fixa bild nu på en gång så ska ni få se

http://img63.imageshack.us/img63/8740/cimg0018gy.jpg

Helvete! Den var inte liten du
Citera
2011-01-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame
Aha, så man sliper använda sitt riktiga nummer? Eller slipper använda ett kort iht??

du slipper använda riktiga numret, plus att den krypterade kortnumret enbart är aktiv ett litet tag =)
Citera
2011-01-04, 21:53
Medlem
Fas12s avatar
Okej, vadfan är elefanten? Funderar på att beställa mig en growbox, vilken är bäst? Hur stor är risken att åka fast?
Citera
2011-01-05, 00:08
Medlem
rullstol39s avatar
Hej igen!

Hoppas det här är rätt tråd. Det är så att jag nu torkat mina svampar i en och en halv dag på en tidning och vissa är så hårda att de bryts direkt när man böjer stammen medan vissa gå att böja men känns torra.

De vägde 106 gram färska och väger nu 18 gram. Räcker detta, eller måste jag torka dem längre för att få normala doser?

Ska nämligen svampa med en som aldrig gjort det förut så han ska få en liten dos, men vill ju såklart att han ska känna något!

Slänger upp en bild också:
http://img707.imageshack.us/img707/8789/img0590xu.jpg

EDIT: Hade läst att de skulle ner till 1/10 förut och läste nu på shroomery att svamparna innehåller 90% vatten så jag antar att jag får vänta lite till v.v
Senast redigerad av rullstol39 2011-01-05 kl. 00:20.
Citera
2011-01-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullstol39
Hej igen!

Hoppas det här är rätt tråd. Det är så att jag nu torkat mina svampar i en och en halv dag på en tidning och vissa är så hårda att de bryts direkt när man böjer stammen medan vissa gå att böja men känns torra.

De vägde 106 gram färska och väger nu 18 gram. Räcker detta, eller måste jag torka dem längre för att få normala doser?

Ska nämligen svampa med en som aldrig gjort det förut så han ska få en liten dos, men vill ju såklart att han ska känna något!

Slänger upp en bild också:
http://img707.imageshack.us/img707/8789/img0590xu.jpg

EDIT: Hade läst att de skulle ner till 1/10 förut och läste nu på shroomery att svamparna innehåller 90% vatten så jag antar att jag får vänta lite till v.v

är dom så torra att dom bryts av när du böjjer lite på dom så anser jag att dom är klar. Ge han 1.5g första gången så kommer han må bra =)
Citera
2011-01-05, 16:27
Medlem
Bockstensmannens avatar
Vad säger folk om låga doser svamp? Första gången jag testar cubensis har jag tänkt att köra på en väldigt låg nybörjardos, för att känna hur det är utan att riskera att börja nojja. Vad är minsta dos man öht känner? Hur låter 1g torkat för en nybörjare? Är det slöseri eller får man ut något av det? Vill absolut ta det lugnt första gången
Citera
2011-01-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Vad säger folk om låga doser svamp? Första gången jag testar cubensis har jag tänkt att köra på en väldigt låg nybörjardos, för att känna hur det är utan att riskera att börja nojja. Vad är minsta dos man öht känner? Hur låter 1g torkat för en nybörjare? Är det slöseri eller får man ut något av det? Vill absolut ta det lugnt första gången

kör 1g om det är din första gång, du kommer att känna av det ska du se, kanske inte till samma effekt som 2g men första gången finns ingen anledning till att överdosera. Ät på tom mage
Citera
2011-01-07, 16:11
Medlem
rullstol39s avatar
Hej igen!

Åh, det var klockan 01 på måndag natt som jag startade om boxen genom att hälla kallt vatten i den i 12 timmar igen och det finns fortfarande inga tecken på nya svampar i boxen. Är det normalt? Det har alltså gått fem dagar sedan jag startade om och började på flush 2.
Citera
2011-01-07, 17:51
Medlem
Rackens avatar
Citat:
Hej igen!

Åh, det var klockan 01 på måndag natt som jag startade om boxen genom att hälla kallt vatten i den i 12 timmar igen och det finns fortfarande inga tecken på nya svampar i boxen. Är det normalt? Det har alltså gått fem dagar sedan jag startade om och började på flush 2.

Ta det bara lungt, i vissa fall kan det ta längre tid än vad man tror... ha bara tålamod så ska du se att det börjar växa
Citera
2011-01-07, 22:43
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Hej igen!

För mig tog det senast ca två veckor innan något dök upp. Tålamod .
Citera
2011-01-07, 23:50
Medlem
rullstol39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racken
Ta det bara lungt, i vissa fall kan det ta längre tid än vad man tror... ha bara tålamod så ska du se att det börjar växa

Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
För mig tog det senast ca två veckor innan något dök upp. Tålamod .

Men två veckor mellan flush 1 och 2? Som jag förstått det så ska det börja växta svampar på en gång mellan flusherna?
Citera
2011-01-08, 00:55
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Men två veckor mellan flush 1 och 2? Som jag förstått det så ska det börja växta svampar på en gång mellan flusherna?

Då jag körde en massa olika strains i lådor som jag hade fixat själv så gick det skit snabbt för vissa medans andra tog det runt 2 veckor innan andra flushen kom. Som sagt, ha tålamod! Snart ploppar det upp några små rackare.. och innan du vet ordet av så är boxen full av svamp.

Jag var med om att andra flushen på Cambodian endast producerat en gigantisk svamp!
Då jag hade torkat den vägde den just under 9 gram.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in