2013-01-31, 17:13
Medlem
Zander_s avatar
Fick precis hem min första box från elephantos, och boxen är trasig. En hörnet är sprucket så det har runnit ut en del. Tänkte köpa silvertejp å tejpa hålet som blivit. Tror ni att det är kört?
Citera
2013-01-31, 17:19
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zander_
Fick precis hem min första box från elephantos, och boxen är trasig. En hörnet är sprucket så det har runnit ut en del. Tänkte köpa silvertejp å tejpa hålet som blivit. Tror ni att det är kört?

Fota och maila bild till dom, förmodligen skickar dom en ny. Men värt att testa med silvertejp efter du tagit fotot.
Citera
2013-01-31, 18:07
Medlem
Zander_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Fota och maila bild till dom, förmodligen skickar dom en ny. Men värt att testa med silvertejp efter du tagit fotot.

Fotade och skickade bild till dom. Så får helt enkelt invänta en ny. Tejpade men det håller inte tätt, hålet var ganska stort.
Citera
2013-02-08, 09:07
Medlem
Linkan-arts avatar
När man kollar runt på olika growboxes, vilken sort ska man rikta in sig på?
Citera
2013-02-08, 09:34
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan-art
När man kollar runt på olika growboxes, vilken sort ska man rikta in sig på?
Cambodian cubensis boxarna har jag alltid fått bra resultat ifrån. Dem växer fort och ger hyffsad skörd. Billiga är dem också.
Citera
2013-02-18, 17:10
Medlem
Zander_s avatar
Har haft min box från elephanten i 10 dagar nu. Idag har det ploppat upp två små hattar. Det är lite fukt i boxen, men helt snustort i själva påsen. Tror ni jag bör hälla lite vatten i botten på påsen? Vill helst inte ta ut boxen ur påsen och riskera att fucka upp allting. Men kanske är det nödvändigt då det inte är fuktigt i påsen?
Citera
2013-02-19, 15:56
Medlem
Zander_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zander_
Har haft min box från elephanten i 10 dagar nu. Idag har det ploppat upp två små hattar. Det är lite fukt i boxen, men helt snustort i själva påsen. Tror ni jag bör hälla lite vatten i botten på påsen? Vill helst inte ta ut boxen ur påsen och riskera att fucka upp allting. Men kanske är det nödvändigt då det inte är fuktigt i påsen?

De två svamparna ser ut att växa iaf. Men det är bara två stycken och inte så mycket vitt "ludd" i övrigt . Jag tänkte köpa handsprit, ta ut boxen och hälla ner 0,5dl vatten i botten. Bör jag koka vattnet innan?
Citera
2013-02-21, 15:03
Medlem
yTerms avatar
http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html

Är på mitt första growkit jag med men undrar en sak.
På bild tre är det ju en vit plastbit på den genomskinliga plastpåsen. Ska den vara orörd boxen satts i påsen?
Citera
2013-03-20, 09:30
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yTerm
http://www.elephantos.com/en/smart-shop/mushroom-cultivation/growkits/cubensis-mushroom-growkit.html

Är på mitt första growkit jag med men undrar en sak.
På bild tre är det ju en vit plastbit på den genomskinliga plastpåsen. Ska den vara orörd boxen satts i påsen?

Ja den ska du inte röra...
Citera
2013-03-20, 09:35
Medlem
snuttesnuffs avatar
Jag har råkar slänga locket, kan man tillverka ett eget ?
Citera
2013-03-20, 10:00
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttesnuff
Jag har råkar slänga locket, kan man tillverka ett eget ?

Kan posta ett mot att jag får frakten, har en hög hemma från förr!

Eller mötas live i Sthlm.

Mvh
Citera
2013-03-20, 12:27
Medlem
snuttesnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Kan posta ett mot att jag får frakten, har en hög hemma från förr!

Eller mötas live i Sthlm.

Mvh

Tack men behöver ett nu , direkt. Funkar det med ett vanligt lock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in