2021-10-15, 15:57
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monneymange
Hur gör ni för att få era ”cracker dry?”
Jag själv glömde mina uppe på ett element i 3 dagar

Jag torkar de ett par dagar i mörker framför en fläkt tills de känns torra och sen någon timma i en svamptork för att driva ut den sista fukten innan de paketeras lufttätt och förvaras i frys.
Citera
2021-12-10, 17:26
Medlem
Har precis skördat min första laddning, ca 120g färskt. Spännande att hur andra blir!
Citera
2022-01-16, 12:23
Medlem
Fick avbryta fjärde flushen pga flytt. Totalt blev det 35g torkat.
Provade förra veckan med tillfredsställande resultat. Bra rus för pengarna och minimala arbetsinsatser.
Blir fler gånger. Jag körde nu på cubencis från elefanten. Någon som rekommenderar annan sort?
Citera
2022-01-27, 08:50
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Jag vill köpa ett growkit.
Finns det någon bra site där man inte behöver göra en IBAN överföring?
För jag behöver ju motivera till banken vad överföringen gäller.
Vill inte ge nån info om det ju.
Eller kan man bara blåljuga för banken?
Citera
2022-03-07, 11:04
Medlem
stickybuddzs avatar
Någon som vet om man kan få tag på growbox inrikes?
För mig personligen så kan jag inte beställa utrikes pga många anledningar. Sen har jag ingen som kan beställa åt mig heller.
Så hade uppskattat om någon kan hjälpa med ett pm om det finns o köpa inrikes.
Citera
2022-03-14, 23:50
Medlem
Chemicalimbalances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stickybuddz
Någon som vet om man kan få tag på growbox inrikes?
För mig personligen så kan jag inte beställa utrikes pga många anledningar. Sen har jag ingen som kan beställa åt mig heller.
Så hade uppskattat om någon kan hjälpa med ett pm om det finns o köpa inrikes.

Högst tveksamt. Kan/vågar du beställa sporer från utlandet? I så fall råder jag dig att göra det och odla från scratch istället.
Eller om du kommer över torkad svamp så kan du under sterila förhållanden skrapa ur sporer från hatten på agar och isolera bort kontaminationer tills du har en ren kultur att odla från men nu snackar vi överkurs.
Citera
2022-03-31, 13:40
Medlem
Baobabs avatar
Hej!

Jag är inne på att beställa ett growkit. Jag har läst genom trådarna här på flashback och jag har fått intrycket att det är väldigt ovanligt att råka ut för problem med myndigheterna. Det värsta som verkar hända är att tullen rotat genom ens försändelse och i vissa fall skickat ett brev utan vidare uppföljning.

Finns det någon här på forumet som själva åkt dit ordentligt eller känner till någon som gjort det?
Citera
2022-04-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baobab
Hej!

Jag är inne på att beställa ett growkit. Jag har läst genom trådarna här på flashback och jag har fått intrycket att det är väldigt ovanligt att råka ut för problem med myndigheterna. Det värsta som verkar hända är att tullen rotat genom ens försändelse och i vissa fall skickat ett brev utan vidare uppföljning.

Finns det någon här på forumet som själva åkt dit ordentligt eller känner till någon som gjort det?
Var inte så orolig. Lyssna till min solskenshistoria istället
Beställde ett growkit. Inga problem. Odlade. Inga problem. Testade. Blev frälst på psilocybin. Beställde sporsprutor. Inga problem. Odlade. Har upplevt fantastiska saker. Upplevt hemska saker. Älskar svamp!

Try it. You'll love it!
Citera
2022-07-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Jag vill köpa ett growkit.
Finns det någon bra site där man inte behöver göra en IBAN överföring?
För jag behöver ju motivera till banken vad överföringen gäller.
Vill inte ge nån info om det ju.
Eller kan man bara blåljuga för banken?

lol.. så blåögd.. såklart banken skiter i dig.
jag brukar skriva "dubbel dildo camshow" när jag swishar polare, än så länge är det ingen pk-soc kärringar som har försökt räddat någon av dem
Citera
2022-08-02, 15:21
Medlem
Har precis fått hem en grow box men ska på semester 3 veckor.

Vart bör jag förvara det innan jag sätter det i bruk?
Citera
2022-08-03, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heidiho
Har precis fått hem en grow box men ska på semester 3 veckor.

Vart bör jag förvara det innan jag sätter det i bruk?

I kylskåpet.
Citera
2022-09-23, 20:09
Medlem
Ska dra igång 2 growkit. Golden teacher samt cambodia. Nu till frågan i deras beskrivning av vad jag ska göra så ska jag först fylla på med vatten låta stå i kylen ca 12 timmar, sen skölja den under rinnande vatten men kan det verkligen stämma att man ska skölja dom under rinnande vatten ?

"After 9–12 hours, remove the lid from the container and clean it under running water. Don't throw it away, you will need the lid later. Drain all excess water from the kit."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in