Citat:
Jag var inte gammal 92 men jag har följt fallet sen 2007 och har 10 Zodiac-böcker hemma, hur många har du?
Har intresserat mig för det här fallet sedan 1992, hur gammal var du då?
Och jag var själv länge övertygad om att ALA ar Zodiac, men ju och mer jag har studerat fallet om Zodiac desto klarare blev det att ALA mer än troligen inte var GM.
__ __ __
1. Det visar ingenting.
2. Igen, det visar ingenting. Dock så är det inte ovanligt att oskyldiga personer som tas in till polisförhör visar tecken till nervösitet, däremot så så visar det sig att den skyldiga är som oftast rätt lugn, kall och kylig av sig under förhör.
3. Det går inte att feijka en handstil. Så om ALA nu var Z, så måste han isf ha fått ngn annan till att skriva breven för sig.
__ __ __
Hursomhelst, den här "diskussionen" leder ingen stans.
Och jag var själv länge övertygad om att ALA ar Zodiac, men ju och mer jag har studerat fallet om Zodiac desto klarare blev det att ALA mer än troligen inte var GM.
__ __ __
1. Det visar ingenting.
2. Igen, det visar ingenting. Dock så är det inte ovanligt att oskyldiga personer som tas in till polisförhör visar tecken till nervösitet, däremot så så visar det sig att den skyldiga är som oftast rätt lugn, kall och kylig av sig under förhör.
3. Det går inte att feijka en handstil. Så om ALA nu var Z, så måste han isf ha fått ngn annan till att skriva breven för sig.
__ __ __
Hursomhelst, den här "diskussionen" leder ingen stans.
Du övergav förmodligen ALA på felaktiga grunder (DNA) som många andra. Det finns inga som helst bevis på att polisen har Zodiacs DNA. Voigt själv som räknade bort ALA för 10-talet år sen har ändrat sig på senare år och ser honom som en av sina huvudmisstänkta. Finns så många indicier på ALA att det är direkt oseriöst att räkna bort honom. SF- och Vallejo-polisen som intervjuade honom och har hela utredningsmaterialet har/hade honom som huvudmisstänkt.
2. Felaktigt påstående. Det finns inget vetenskapligt stöd för att skyldiga oftast är lugna och oskyldiga nervösa. Det är en grovt förenklad bild av mänskligt beteende. Det är en sak att vara nervös och en annan sak att ta hundra år på sig att skriva några ord på polisens uppmaning. Det är ett avvikande beteende som inte har med nervositet att göra utan kopplas snarare med dåliga avsikter.
3. Direkt felaktigt. När blev du handstilsexpert? 92? Det är hur enkelt som helst att fejka en handstil, inte minst om man gör som ALA och tar orimligt lång tid på sig att skriva orden. Fokuserar man på hur man skriver i normalfallet och drar linjer från olika håll och på olika sätt, lite mer ryckigt och slarvigt så har man inte en 100% match. Sunt förnuft. Trots att ALA uppenbart försökte dölja sin handstil fanns det ändå många likheter med Zodiacs. Antagligen för att han kände sig pressad och råkade fastna i gamla vanor. Till hans fördel var han tvåhänt och kunde ha skrivit med handen han inte skrev breven med för att dölja en hundraprocentig träff. Utredarna kom fram till att orden han skrev i bilden ovan inte var hans naturliga skrift. Sen kan du naivt tro att han ville "leka" med polisen, men det går samtidigt emot det faktum att han var nervös och skakig.
, var insnöad på detta fall för ca 20 år sedan.