Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Det krävs en bättre misstänkt och i mina ögon är Allen så nära Z man kan komma utan fällande bevisning. Många utredare var/är av den åsikten att fallet inofficiellt är löst och att Allen är Z. De två ledande utredarna, Toschi och Armstrong, var och är fortfarande övertygade om att Allen var Z men att de inte kunda binda honom till brotten. Och här står du och avfärdar det så enkelt? Toschi lever idag men jag vet inte om Armstrong är vid liv.
Förstår inte varför du är så insnöad på det där med ungarna. När utredarna förhörde honom och testade hans handstil bl.a. så visste han att det handlade om att han var misstänkt som Z. Att han då uppträdde nervöst och behövde 100 år på sig med bokstäverna m.m. tycker du är fullt normalt? Du tycker inte alls att det är konstigt att han samma dag som LB-morden kommer hem med blodiga knivar? Hans egen familj misstänkte ju för fan honom och gick till polisen. Allen är väl den ende av de misstänkta som man med säkerhet kan säga har varit på alla brottsplatser. Har bombritningar hemma, kryptogram, Zodiac-VHS, Zodiac-klocka, vapen av samma kaliber som Z använde. Vittnen som pekar ut honom. Inget av det här är konstigt alls tycker du. Istället fokuserar du på det där med ungarna...sjukt.
Tror du att Z skrev utan handskar och hanterade breven utan handskar? Det verkar så.
Vilka böcker har du läst ang. fallet? Har läst originalboken och plöjer nu igenom This is the Zodiac speaking. Efter den tänkte jag läsa den uppdaterade versionen av Graysmith bok.
Mvh
då är det ju synd att bry sig om teknisk bevisning, eller? man är ju skyldig tills man bevisat sin oskuld, eller vara det tvärtom?
att Toschi och Armstrong var säkra då på att allen var Z, visste jag också. frågan är hur de ställer sig nu, när det kan finnas bevis för att han är oskyldig, det beror ju på hur man tolkar dem. men de kanske är på din linje, det vet inte jag.
angående ungarna, försökte förklara det, men svårt i skrivform. men om man vet att man har gjort bort sig big time (som allen hade gjort) så är man väl rädd att råka ut för lite polisbrutalitet/egenmäktigt förfarande etc. etc. han var väl skraj för att det kommer 3 snutar från mordroteln, och försöker sätta dit honom. de säger t.o.m. att någon har angivit honom som misstänkt. det är lite värre än att få sitta för t.ex. våldsamt motstånd.
sen att han tar långtid på sig, är ju för att han är tvingad att lämna skrivprov. om man då inte kan skriva med andra handen så blir det fult. och det kan inte lämnas in för jämförelse, så han får göra om tills det ser bra ut. med tiden så blir han bättre, han lär sig hur man skriver med andra handen, eftersom han tränar. hade det fenomenet inte inträffat, så hade han kunnat suttit där till döddagar och skrivit. dessutom så hade han ju blivit tvingad till samma sak i skolan, att skriva med högerhanden. så det satt antagligen kvar djupt inne.
att han råkade ha blodiga knivar, just den dagen är olyckligt. men man tänker nog inte: det kanske har begåtts ett mord idag, som jag kan bli misstänkt för, så jag kan inte slakta kycklingen.
Tror du att Z skrev utan handskar och hanterade breven utan handskar? Det verkar så.
ja, det tror jag. han hänvisar till att han har "airplane cement on the fingertips". dock tror jag att han hade handskar när han mördade folk, bara för att krutresterna inte skulle finnas på händerna om han blev tagen. antagligen har han slängt handskarna efter vägen i något dike, och polisen kan ju inte spärra av flera kvadrat kilometer, eller leta efter något som man inte vet finns. det hade inte heller jag gjort.
jag är emot böcker när det gäller sånt här. vill inte att någon ska tjäna pengar på att förtala andra. om däremot Z hade varit lagförd och man visste vem det var, hade jag kunnat läsa den boken.
nej jag hämtar min info från b.la. crimelibrary.com (som nu är nere), wikipedia (där breven finns), youtube dokumentärer, olika forum som kommer med ideér, så kan man tolka som man vill.
sen kan jag ju säga att när det gäller finchers film, så vet man ju att faktafel och goofs kommer att listas, som det mycket riktigt har gjort. så jag tror inte på allt som är i den filmen, utan har kollat vad som är sant och vad som är fiktion.