2016-10-02, 16:10
Medlem
Lionstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
enligt mig så var zodiac oskyldig till det, men bra scen i filmen dock
Ja det tror jag också, det hela bygger ju på att hon såg fantombilen på polisstationen och fann denne mycket lik kidnapparen. Men som sagt, alla såg ju ut som Zodiac på den tiden.
Citera
2016-10-14, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Varför var det så viktigt för Zodiac att bevisa att han mördade Paul Lee Stine men sket i att komma med bevis för de andra morden? Something is smelling....

I ärlighetens namn, har han vid samtliga mord (kända), lämnat uppgifter som bara mördaren kunnat känna till; i form av häcklande samtal/brev till polis tidningar etc där han offentliggör detaljer såsom vapentyp, ammunitionstyp, hur morden gått till och så vidare. En bra ingång till fallet är att läsa graysmiths bok zodiac.
Citera
2016-10-28, 23:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaess
I ärlighetens namn, har han vid samtliga mord (kända), lämnat uppgifter som bara mördaren kunnat känna till; i form av häcklande samtal/brev till polis tidningar etc där han offentliggör detaljer såsom vapentyp, ammunitionstyp, hur morden gått till och så vidare. En bra ingång till fallet är att läsa graysmiths bok zodiac.

Jag har läst böckerna. Faktum är fortfarande att det bara i Stine-fallet som han kommer med fysiskt bevis.
Citera
2016-11-03, 11:53
Medlem
Citat:
Jag har läst böckerna. Faktum är fortfarande att det bara i Stine-fallet som han kommer med fysiskt bevis.

du har rätt - i stein-fallet presenterar han hårda fysiska bevis, men personen som ringde och tog på sig morden i samband med att morden ägde rum torde väl också vara zodiac? eller hur skulle ett alternativt scenario se ut? den här personen måste veta vilken typ av ammunition som användes, han vet också vad ferrin har på sig och hur offren var positionerade - detta nämndes väl för övrigt också i brevet som skickades med steins blodiga trasa om jag inte missminner mig? dvs. han är väldigt noga med att poängtera saker som bara mördaren (och polisen) kan veta.
Citera
2016-11-03, 19:13
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
du har rätt - i stein-fallet presenterar han hårda fysiska bevis, men personen som ringde och tog på sig morden i samband med att morden ägde rum torde väl också vara zodiac? eller hur skulle ett alternativt scenario se ut? den här personen måste veta vilken typ av ammunition som användes, han vet också vad ferrin har på sig och hur offren var positionerade - detta nämndes väl för övrigt också i brevet som skickades med steins blodiga trasa om jag inte missminner mig? dvs. han är väldigt noga med att poängtera saker som bara mördaren (och polisen) kan veta.

Varför tyckte han att sådana detaljer inte var tillräckligt i Stine-fallet? Lake Baryessa-fallet sa han i princip inget om, förutom det han skrev på bildörren, men annars helt tyst. Rent teoretiskt borde han haft mer tid vid Lake Baryessa för att samla på sig fysiska bevis än vid taximordet där sekunder måste ha varit viktiga.
Citera
2016-11-03, 22:29
Medlem
Citat:
Varför tyckte han att sådana detaljer inte var tillräckligt i Stine-fallet? Lake Baryessa-fallet sa han i princip inget om, förutom det han skrev på bildörren, men annars helt tyst. Rent teoretiskt borde han haft mer tid vid Lake Baryessa för att samla på sig fysiska bevis än vid taximordet där sekunder måste ha varit viktiga.

lake baryessa, blue rock springs, lake herman road använde sig zodiac av samma Modus Operandi; kärlekspar i bilar (eller i anknytning till bil), i mer avskilda områden (lovers lane). Mordet på stein passar inte alls in förutom att det skedde i en bil, hans MO är annorlunda, därav är han tvungen att ta risken med skjortan för att verkligen bevisa att han är samma person som dödade på ovan nämnda platser.

på bildörren tar han på sig de två tidigare morden, ringer polisen precis som han gjorde gången innan, han tar större risker varje gång, han måste tämja på gränserna ta det ett steg längre varje gång för att tillfredsställas sexuellt.
Citera
2016-11-03, 22:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
lake baryessa, blue rock springs, lake herman road använde sig zodiac av samma Modus Operandi; kärlekspar i bilar (eller i anknytning till bil), i mer avskilda områden (lovers lane). Mordet på stein passar inte alls in förutom att det skedde i en bil, hans MO är annorlunda, därav är han tvungen att ta risken med skjortan för att verkligen bevisa att han är samma person som dödade på ovan nämnda platser.

på bildörren tar han på sig de två tidigare morden, ringer polisen precis som han gjorde gången innan, han tar större risker varje gång, han måste tämja på gränserna ta det ett steg längre varje gång för att tillfredsställas sexuellt.

Jag är säker på att mordet på Stein inte var sexuellt betingat öht, snarare handlade det om att blanda bort korten för polisen. Eftersom korten blandades bort så pass så var mördaren tvungen att anstränga sig extra för att bevisa att han var Steins mördare. Det är min teori.

I övrigt är Lake Baryessa inte speciellt lik de två första fallen (dagtid, kniv och inte i direkt anslutning till bil).
Citera
2016-11-04, 09:45
Medlem
Citat:
Jag är säker på att mordet på Stein inte var sexuellt betingat öht, snarare handlade det om att blanda bort korten för polisen. Eftersom korten blandades bort så pass så var mördaren tvungen att anstränga sig extra för att bevisa att han var Steins mördare. Det är min teori.

I övrigt är Lake Baryessa inte speciellt lik de två första fallen (dagtid, kniv och inte i direkt anslutning till bil).

men vi är överens om att det är en och samma mördare i samtliga fall då?
Citera
2016-11-04, 20:11
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

Han tar ju plånbok,bilnycklar och kommer inte ihåg om det var något mer, från BH vid lake berryessa. ses i filmen, och BH har konsulterat vid görandet av den scenen. Detta gör han innan han binder dem. Han kände väl inte att han behövde ta något annat för då hade han nog gjort det.

I Stinefallet så hade han antagligen rekat området innan, och hade de inte skickat ut att GM var en "negro male adult" på radion, så hade han kanske åkt fast.
Citera
2016-12-30, 19:28
Medlem
Nåt nytt i tråden?
Citera
2017-03-18, 22:56
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
men vi är överens om att det är en och samma mördare i samtliga fall då?

Zodiac mördaren påstår själv att han skall ha mördat flera hundra, men bevismaterialet kan bara knyta honom till fyra attacker med fem döda. Han har misstänkts som möjligen inblandad i 37 mord.

Det fanns fler aktiva seriemördare i San Francisco Bay området, tillsammans med lönnmord utförda av maffian samt att flera sekter som skall ha mördat folk i offerriter.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-03-18 kl. 23:23.
Citera
2017-03-18, 23:20
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Nåt nytt i tråden?

Vet inte om det är nytt för tråden, men det finns över 50 som utpekats som Zodiac mördaren.
Alla som gått ut i media med att de skall ha knäckt något av hans krypton har nästan automatiskt blivit utpekade. I ögonen på vissa är som om han skulle ha uppfunnit substitutionskryptot.

Här är en youtube-kanal som bygger på att man vill utpeka Donald Gene Harden, som är en av dem som kom med en lösning till 340 kryptot. De starkaste bevisen är att han genom att jämföra honom med en dörr ser ut att ha rätt längd och skostorleken förstår jag inte ens hur de höftar fram, SAMT att det fanns ett hus där han växte upp som hade ett förster format litegrann som ett rosenkranskors...

https://www.youtube.com/watch?v=MCmdmAFu-wU

I en annan video så knyter de ihop att när Harden tillsammans med sin fru kontaktar pressen med att de kan ha knäckt krypton så signerar han brevet med "a concerned citizen" och i Zodiac mördarens sista brev så signeras det med "a citizen".

Här är ett gäng videos från Geraldo Rivera: Now It Can Be Told, där de påstår att attacken på Darlene Ferrin och Michael Mageau (som överlevde attacken) inte var valt på måfå. Hon skall ha väl bekant med den som sköt henne och han skall ha gjort det i polisförklädnad.
Ett vittne till det hela utpekas dessutom som medskyldig.

Andra uppgifter som påstås skall vara att hon röjts ur vägen därför att hon kände till för mycket om såväl knarkaffärer som att hon skall ha varit ett vittne till ett annat mord.

https://www.youtube.com/watch?v=8vhIlFbXWBg
https://www.youtube.com/watch?v=uOMDG-0uSEA
https://www.youtube.com/watch?v=reCoAkjt6n8
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-03-18 kl. 23:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in