2015-12-04, 19:20
Medlem
Trumpeters avatar
Håller Göran/Anna samma nivå som förra veckan vinner de i kväll.
Citera
2015-12-04, 19:21
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter

Skulle tro det, ja. Men, om Rönndahl/Höglund är på sitt bästa game så blir det nog vansinnigt spännande
Citera
2015-12-04, 19:32
Medlem
Trumpeters avatar
Såg för övrigt att Jill Johnson är gästartist. Ska vi gissa på en resa till USA och kanske Nashville.
Citera
2015-12-04, 19:36
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Intressant! Jag hade för mig att det någon dansk varit med och skrivit "Torn", men inte att det var Lis Sörensen som först sjöng den. Lustigt sammanträffande.

Läser mer om låten här - amerikanska bandet Ednaswap är originalet, men Lis Sörensen spelade in en dansk översättning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Torn_(Ednaswap_song)#Natalie_Imbruglia_version

Jag läste det om Ednaswap innan jag gjorde mina inlägg och jag tolkade det som att jänkarna har skrivit låten, men att det var Sörensen som gjorde den första inspelningen.

Snart är det dags att reta upp sig på något nytt.
Citera
2015-12-04, 20:15
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter

De lär få svårt att hämta ikapp den inledande missen mot just Jesper och Elisabeth. Tveksamt om de tar det nu, faktiskt.

Edit
Görans kunskap om musik är så fantastisk. Det är så otippat att han skall sitta inne på den infon han har, men pang!
Senast redigerad av core_ 2015-12-04 kl. 20:17.
Citera
2015-12-04, 20:19
Medlem
Soterns avatar
Är Göran en gammal punkare måntro?
Citera
2015-12-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är Göran en gammal punkare måntro?

Tror jag inte, men han tycks ha ett brett musikintresse. Förra veckan tog han Daft Punk och nu Joe Strummer.
Citera
2015-12-04, 20:40
Medlem
core_s avatar
Vem där vad även nu löjligt enkel. Tuggummi och lottor, det tog inte många sekunder
Citera
2015-12-04, 20:54
Medlem
Trumpeters avatar
Duktiga lag båda två. Anna/Görans miss på första resan och att de var sekunden efter på Vem där? avgör. Lagen kan mycket väl mötas i en final (om de nu är möjligt pga seedningen.
Citera
2015-12-04, 21:03
Medlem
freeriderXIIs avatar
Istället för att fråga vad orten heter där Karl XII var/residerade nämligen Bender, vilket de flesta kan borde de frågat vad landet heter, Moldavien vilket inte lika många kan.
Citera
2015-12-04, 21:07
Medlem
Dom här två lagen kan mötas i en final.

Hur Jesper hittar sina snabba svar förstår jag inte, han är uppenbarligen både smart och beläst. Bettan vet jag inte vad hon bidrar med, men jag kanske underskattar henne.

I andra buren verkar lärarn beläst men inte överintelligent. Hägglund har koll på verklighetens folk när han klipper både Joe Strummer och Puch Dakota.

St Louis var lätt, Varberg och Ankara snäppet under. Jag som på 70-talet körde på en orange Crescent Compact hade inga svårigheter med den.

Hade vi en slamkrypare också? Jag svarade direkt Pontien/pontiska halvön. Google ger mig inte helt fel, även om det inte är direkt rätt heller...

Vem fan var Ann Peebles? Kan hon ha sjungit bättre än Tina Turner och gammelmilfen Jill?

Det hittills bästa avsnittet eftersom vi slapp Kakan.
Citera
2015-12-04, 21:23
Medlem
prominentens avatar
Frågan var lite lätt.

Transnistrien hade varit lite svårare och mer adekvat.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Istället för att fråga vad orten heter där Karl XII var/residerade nämligen Bender, vilket de flesta kan borde de frågat vad landet heter, Moldavien vilket inte lika många kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in