2015-11-22, 19:12
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag vill inte gärna tro att de skräddarsyr frågorna för att passa vissa tävlande, men vem vet.

Undrar hur tidsplaneringen och logistiken i programmet ser ut. Filmningen av frågorna görs väl rätt långt i förväg. Sydney-frågan hade t.ex. ett inslag som var filmat vid nyårsfirandet, men mycket filmades i somras antar jag. Frågorna är väl skrivna innan dess. Och när bestäms det vilka som ska tävla? Visste redaktionen att Kakan skulle vara med tillräckligt långt innan för att kunna bädda för henne?

Vet inte hur det ligger till, men även om man filmat och skrivit frågorna innan de tävlande väljs så kan man ju "bädda" genom att välja vilka frågor man kör i vilket program.

Men jag antar att man nog i väldigt god tid börjar fundera på deltagare.
Citera
2015-11-23, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Jag vet inte. Bör man som icke Stockholmare, känna till typ ... Stockholm?

Givevis ska du känna till Torekov. Ligger exakt 14,7 km från Båstad. Bör rimligtvis vara rätt känt. Eller tycker du inte det?

Själv fick jag 55 poäng. Sådär, måste jag säga. Föll på dessa larviga campingfrågor. Camping är för tjänstefölk!

Vi reser vidare

Haha! Var lite orolig att du inte följde programmet i år. Förstår din besvikelse över campingfrågorna.
Citera
2015-11-23, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ett skönt par!

Elisabeth = pratglad, halvpsykotisk och narcissist.
Jesper = ödmjuk och extrem allmänbildad.

Ödmjuk? ÖDMJUK? Du måste vara kär i honom när du gör en så totalt felaktig analys. Är det BARA jag som genomskådar honom?
Citera
2015-11-23, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är inte den första eller sista gången som Luuk slarvar. Det blir en hel bok om man ska räkna upp alla hans brister och ofärdigheter.

Luuk må vara hur omtyckt som helst men han kommer aldrig att komma upp i Ingvar Oldsbergs nivå som programledare för På spåret.
Håller med. Oldsberg var hästlängder bättre än dessa stockholmsfjollor.
Citera
2015-11-23, 07:45
Bannlyst
Vet någon hur långt det får vara mellan start och mål? Kan de börja i Lund och sluta i Berlin?
Citera
2015-11-23, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Nej, det var ingen hitlåt med Sørensen. Det är inte heller australier som skrev låten. De skulle knappast ha tagit med den frågan utan att nämna att det var en cover om de hade gjort en bättre research. Ännu mer pinsamt blev det när Sørensen okommenterat förekom i en helt annan fråga.

Jaja, det är bara frågesport. Ingenting att reta upp sig på.

Intressant! Jag hade för mig att det någon dansk varit med och skrivit "Torn", men inte att det var Lis Sörensen som först sjöng den. Lustigt sammanträffande.

Läser mer om låten här - amerikanska bandet Ednaswap är originalet, men Lis Sörensen spelade in en dansk översättning:
https://en.wikipedia.org/wiki/Torn_(Ednaswap_song)#Natalie_Imbruglia_version
Citera
2015-11-23, 11:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Ödmjuk? ÖDMJUK? Du måste vara kär i honom när du gör en så totalt felaktig analys. Är det BARA jag som genomskådar honom?
Ja det är bara du. Han är ju en hjärteknipare och svärmorsdröm!
Elisabeth är inte alls halvpsykotisk, hon är skärpt, kunnig och rolig. Men att hon trodde att kompositören Roman var dansk gjorde att jag fick ta fram skämskudden...
Citera
2015-11-23, 11:27
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Håller med. Oldsberg var hästlängder bättre än dessa stockholmsfjollor.
Äsch ni göteborgare är bara avundsjuka på oss från Sveriges framstjärt
Citera
2015-11-23, 11:43
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_law
Rätt vanligt detta att folk som anser sig kunniga o smarta inte har koll på idrott och vill förminska det. Tragiskt.
Jag tycker inte att man behöver ha någon koll på idrott alls...
Men det är väldigt bra att energiska ungdomar hoppar och skuttar långt och högt , hystar boll, skrinnar och kappas i skidlöpning istället för att hitta på dumheter som ungdomar gör. Men att bry sig om med vilka tiondels sekunder någon kom på delad tredjeplats i gång 1967 behövs vi inte göras för att vara allmänbildad.
Jag saknar däremot frågor om opera och balett, då skulle vi troligen få se på tomma blickar och gapande munnar.
Citera
2015-11-23, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja det är bara du. Han är ju en hjärteknipare och svärmorsdröm!
Elisabeth är inte alls halvpsykotisk, hon är skärpt, kunnig och rolig. Men att hon trodde att kompositören Roman var dansk gjorde att jag fick ta fram skämskudden...

Jaja, vi får se om du genomskådar honom till slut. Jag tycker att han är en oerhört dryg person som vet att han är duktig. Ungefär som en dryg slyna som vet att hon är snygg.

Kan nån länka till soritköksgrejen? Har aldrig hört talas om en sådan.
Citera
2015-11-23, 13:21
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Brukar gilla på spåret men jag klarar tyvärr inte av Kakan Hermansson, fy fan...
Inte jag heller men hon var nästan folklig här i På spåret. Det provocerade mig dock nästan lika mycket.
Citera
2015-11-23, 15:40
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Jaja, vi får se om du genomskådar honom till slut. Jag tycker att han är en oerhört dryg person som vet att han är duktig. Ungefär som en dryg slyna som vet att hon är snygg.

Kan nån länka till soritköksgrejen? Har aldrig hört talas om en sådan.
Jag har campat ganska mycket. Inte fan hade jag nån sån där konstig köksgrej. Kissar gör jag i en sk pippinett, perfekt grej, har aldrig sett det där konstiga snipp-röret.

Jag tror du hänger upp dig på att charmkillen pratar skånska. Många uppsvenskar blir helt upprörda och störda över den skånska dialekten, delvis för att de inte fattar vad skåningarna säger och delvis för att de tycker att skånska är oskönt, fult helt enkelt.
Jag är stockholmare men har bott länge i Skåne. Avskyn är ömsesidig kan jag meddela, they hate us...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in