Citat:
Ursprungligen postat av
Ferry31
Sen sa de väl också att det var i februari 2006? Redan där har de lett in de på att det handlar om vinter-OS.
Visst, men vi tillhör ju de initierade som det heter vilket gör såna här frågor till en baggis. Första grejen här är ju att veta vilka år som är OS-år. Bara det är en utmaning för många människor, speciellt sen de började köra på olika år (efter 1988). Februari gör ju att det begränsas till vinteridrott eller inomhus även om vissa säkert kunnat sagt friidrotts-VM i alla fall. De spelades ju faktiskt handbolls VM final för nån vecka sen så det är ju inte helt crazy gissning om man bara ser till vilket idrott som kan vara aktuell för tidsperioden. Sen som sagts tidigare så badar man ju inte för handbollsEM.
Efter att stött på en kvinna i åldern runt 50 som inte visste vad en straff i fotboll är för något (hon frågade mig var alla försvarare håll hus, jag sa att det var straff och hon kollade på mig helt oförstående) så har jag höjt ribban en hel del för vad som är "måstekunskap" även inom sport