2015-02-06, 20:59
Medlem
Sjukt svårt ikväll, plockade i stort sett bara sportfrågorna och antillerna.
Citera
2015-02-06, 21:00
Moderator
NewDeers avatar
Yes, bra jobbat Filip och Fredrik! Hoppas de får möta Elisabeth och Jesper i finalen.
Citera
2015-02-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinister_
Jag råkade ramla in på Wikipedia-sidan över listan över avsnitt av På spåret. Där står vilka som är kvällens vinnarpar samt svaren på kvällens resemål + "Vem där".
Innan frågorna har ställts då.

Sänds avsnitten tidigare någon annanstans?

Var tvungen att kolla upp vad du påstod och du hade rätt. Mycket märkligt.
Citera
2015-02-06, 21:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakasakiShinden
Jag är mest förvånad över att de tror att någon bryr sig tillräckligt mycket om handboll för att bada i fontänen...

Ja, men precis. Vilka framgångar i idrott är det egentligen som skapat svensk folkfest? Fotbolls-VM 1994 och OS-guldet i ishockey 2006 är enbart de som jag kommer på. Det är alltså väldigt speciella tillfällen och d drar iväg med guld i handbolls-EM
Citera
2015-02-06, 21:07
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Jag råkade ramla in på Wikipedia-sidan över listan över avsnitt av På spåret. Där står vilka som är kvällens vinnarpar samt svaren på kvällens resemål + "Vem där".

Jag gick in där precis efter programmet för att kolla en sak och reagerade på att det gick så himla fort för någon att uppdatera. Men det fanns innan också, bäst man inte kollar där när man ser finalprogrammet.

Väldigt fantasilöst med Stockholm. Dels med två resmål i Sverige. Ett räcker definitivt, även om de hade ett avsnitt utan Sverigeresa för ett tag sen. Sen, sen Luuk och Lindström tog över har de redan åkt till Stockholm två gånger. Enligt Wikipedia var man där i januari 2011 och i november 2012. Lite fantasilöst att välja det för tredje gången på fyra år.
Citera
2015-02-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, men precis. Vilka framgångar i idrott är det egentligen som skapat svensk folkfest? Fotbolls-VM 1994 och OS-guldet i ishockey 2006 är enbart de som jag kommer på. Det är alltså väldigt speciella tillfällen och d drar iväg med guld i handbolls-EM
Vilka andra idrotter har potentialen? Jag kan tänka mig att nån som räddar den svenska äran i ett OS och tar det enda guldet blir extra omhuldad, fast det krävs nog ett lag? Finns ju annars lite äldre sköna bilder på Brottar-Ivar som tokhyllas när han kommer hem efter att ha vunnit 2 OSguld, efter att ha bantat ner sig 5 kilo på en dag så han kunde vinna båda klasserna.

Typ om ingen svensk tar nåt guld i Rio 2016 utom Sjöström som simmar hem 4 guld så blir det ett fint mottagande, men inte ens det räcker nog för bad.
Citera
2015-02-06, 21:11
Medlem
Joe Blows avatar
Det är olidligt att höra Fredrik sitta och bräka "ääähhhhhhaaaa" flera gånger i varje mening.
Senast redigerad av Joe Blow 2015-02-06 kl. 21:18.
Citera
2015-02-06, 21:21
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Vilka andra idrotter har potentialen? Jag kan tänka mig att nån som räddar den svenska äran i ett OS och tar det enda guldet blir extra omhuldad, fast det krävs nog ett lag? Finns ju annars lite äldre sköna bilder på Brottar-Ivar som tokhyllas när han kommer hem efter att ha vunnit 2 OSguld, efter att ha bantat ner sig 5 kilo på en dag så han kunde vinna båda klasserna.

Typ om ingen svensk tar nåt guld i Rio 2016 utom Sjöström som simmar hem 4 guld så blir det ett fint mottagande, men inte ens det räcker nog för bad.

Sen sa de väl också att det var i februari 2006? Redan där har de lett in de på att det handlar om vinter-OS.
Citera
2015-02-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Sen sa de väl också att det var i februari 2006? Redan där har de lett in de på att det handlar om vinter-OS.
Visst, men vi tillhör ju de initierade som det heter vilket gör såna här frågor till en baggis. Första grejen här är ju att veta vilka år som är OS-år. Bara det är en utmaning för många människor, speciellt sen de började köra på olika år (efter 1988). Februari gör ju att det begränsas till vinteridrott eller inomhus även om vissa säkert kunnat sagt friidrotts-VM i alla fall. De spelades ju faktiskt handbolls VM final för nån vecka sen så det är ju inte helt crazy gissning om man bara ser till vilket idrott som kan vara aktuell för tidsperioden. Sen som sagts tidigare så badar man ju inte för handbollsEM.

Efter att stött på en kvinna i åldern runt 50 som inte visste vad en straff i fotboll är för något (hon frågade mig var alla försvarare håll hus, jag sa att det var straff och hon kollade på mig helt oförstående) så har jag höjt ribban en hel del för vad som är "måstekunskap" även inom sport
Citera
2015-02-06, 21:36
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:

Också, Luuk bokstaverar Piiaaa Suunnhaaage, innan andra laget har svarat..!?
Patetiskt fixat i förhand!
Skatte stålar som försvinner på värdelösa SVT.
Citera
2015-02-06, 21:44
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Också, Luuk bokstaverar Piiaaa Suunnhaaage, innan andra laget har svarat..!?
Patetiskt fixat i förhand!
Skatte stålar som försvinner på värdelösa SVT.

Det är bara ett lag som kan svara på vem där.

Vimes, 1992 var sista gången som sommar-os och vinter-os hölls samma år.
Första Vinter-OS på nya schemat var Lillehammer 1994.
Citera
2015-02-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Det är bara ett lag som kan svara på vem där.

Vimes, 1992 var sista gången som sommar-os och vinter-os hölls samma år.
Första Vinter-OS på nya schemat var Lillehammer 1994.
Så var det. Tack för rättningen din von Oben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in